Beantwoord

Al 3 dagen niet kunnen bellen of gebeld worden


Beste medegebruikers,


Hopelijk kunnen jullie meedenken over een oplossing voor het probleem van mijn moeder.

Zij woont in Krimpen aan den IJssel (2922) en kan sinds zondag 7 augustus niet bellen of gebeld worden. Ze is al jaren abonnee bij Simpel zonder problemen en helaas gaat het nu dus vanaf zondag fout.

Ikzelf woon in Schiedam en als ik haar probeer te bellen, dan duurt het heel erg lang voordat de “verbinding” gemaakt wordt (mijn samsung telefoon laat dan piepjes horen). Daarna blijft de lijn ook ongeveer een halve minuut dood en dan krijg ik haar voicemail. Na héél veel achter elkaar proberen kom ik soms wel zo ver dat de telefoon bij haar overgaat, maar als ze opneemt krijgen we beiden een dode lijn.

Als ze zelf iemand belt, dan hoor je helemaal niets. De lijn is en blijft dood en er wordt geen verbinding gemaakt.

Internet via 4G werkt wel.

Gisteren ben ik naar haar toegegaan en heb haar sim in mijn toestel gestopt en toen had ik met mijn telefoon exact dezelfde problemen. Ik heb toen mijn KPN-sim in haar toestel gestopt en dan werkt haar telefoon helemaal zoals het hoort. Ze kan iedereen bellen en zelf gebeld worden.

Vanmiddag is er een vriendin bij haar langs geweest en zij is toevallig ook abonnee van Simpel en bij mijn moeder thuis ervaart zij met haar telefoon en haar sim exact dezelfde problemen. Deze vriendin woont een paar kilometer verder en bij haar thuis heeft ze geen problemen.

Ik heb gisteren en vandaag meerdere malen contact gehad met de klantenservice van Simpel, maar zij kunnen niets voor mijn moeder doen. Simpel blijft volhouden dat er geen netwerkproblemen zijn.

Dus ik hoop dat hier iemand is die ons verder kan helpen. Gelukkig had ik al een overstap voor haar geregeld die op 3 september ingaat, maar tot die tijd zou het wel fijn zijn als ik mijn 78-jarige moeder kan bereiken.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Fred_M 11 August 2022, 12:49

Bekijk origineel

22 reacties

Hallo Fred, 

Ik woon ook in Krimpen aan den IJssel en heb hetzelfde probleem sinds maandag. Toevallig sprak ik een familielid en die had ook hetzelfde probleem. Ik heb Simpel gebeld, maar er was geen storing. Zij wilde wel met mij het stappenplan doornemen, maar omdat mijn type toestel niet voorkomt in het stappenplan, kon zij mij ook niet verder helpen. En dat was het.

Ik ben naar en telefoonwinkel in de buurt gegaan. De verkoper was erg begripvol en vertelde dat hij al heel wat mensen had gehad, die met hetzelfde probleem kampten met een abonnement van Simpel. Hij had het zelf ook, en zit bij T-mobile. Hij vertelde ook dat het waarschijnlijk aan een zendmast ligt.

Dat kan natuurlijk gebeuren, en het kan misschien ook wat langer duren voordat het opgelost is. Daar is wel begrip voor.

Ik weet ook niet hoe de telefonische vragen worden geregistreerd bij Simpel. Want er wordt natuurlijk uit het hele land gebeld of gechat met de klantenservice, die ook weer bestaat uit heel veel medewerkers. Maar als ze de gegevens van de klant erbij hebben, kunnen ze misschien wel zien dat het probleem in een bepaald gebied vaker voorkomt. In dit geval Krimpen a.d. IJssel. Misschien is dit dan aan te tekenen in het algemene systeem, of intern door te geven aan de medewerkers via dagstart of overleg, of door te voeren in de ‘storingskaart’. Zodat het wat duidelijker is en de mensen in het gebied in ieder geval ‘iets’ weten. En niet denken dat het aan hun telefoon, simkaart, abonnement of wat dan ook ligt.

Mijn familielid heeft inmiddels, op aanraden van Simpel, een nieuwe simkaart besteld. Maar ook die doet het niet. 

Wat het wel doet, is bellen via Whats-app, dat is misschien dan nog iets.

Via de vast telefoon ben ik gelukkig nog wel bereikbaar en kan ik gewoon bellen. Maar hopelijk is het heel snel opgelost, en kunnen we ook weer lekker bellen en gebeld worden met onze mobiele telefoon.
 

 

 

Je moeder en de vriendin ervaren in het huis problemen  met het bellen. Wat gebeurt er dan als je buiten staat op haar locatie? Werkt bellen met haar telefoon dan wel?

 

Nee, werkt niet. Ik ben heel blij met de reactie van Annemarie, hopelijk neemt Simpel dit eindelijk serieus.

Ik zou bijna denken aan vliegtuigstand of de “niet storen” functie.

Niet doen 😁 want dat is het niet. Zoals je in mijn verhaal kunt lezen, heb ik verschillende telefoons geprobeerd. En nu ook Annemarie problemen meldt in hetzelfde gebied, hoop ik dat Simpel het nu eens serieus neemt.

Ha Fred,

Nog even ter aanvulling. Ik woon inderdaad ook in de buurt van winkelcentrum Crimpenhof.
En inderdaad vanmorgen kon ik, en mijn familielid ook, weer bellen en gebeld worden. Super.
Dank Simpel voor het oplossen van het probleem, wij zijn blij. Maar sluit me wel aan bij de opmerking van Fred.

Reputatie 6
Badge +9

Moeilijk om hier een antwoord  en oplossing te vinden,  Denk dat er toch iets mis is met de dekking daar, Als alle instellingen goed staan . U zou nog kunnen proberen om ipv 4G  3G standaard in te stellen. Toestel even helemaal opnieuw opstarten. Misschien  dat een medewerker  van Simpel i verder kan helpen

 

 

Bedankt voor het meedenken. Je suggesties heb ik afgelopen maandag al geprobeerd en helpen helaas niet 😔

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Fred_M,

 

Vervelend dat zij sinds zondag niet bereikbaar is! 

 

Dit klinkt inderdaad als iets met de dekking of een storing die actief is. Als ik de dekkingskaart bekijk, zie ik deze echter niet actief. Ik vermoed daarom dat deze nog niet bekend is en wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Zodoende kunnen wij een onderzoek starten en hopelijk snel een oplossing vinden!

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi @Fred_M,

 

Vervelend dat zij sinds zondag niet bereikbaar is! 

 

Dit klinkt inderdaad als iets met de dekking of een storing die actief is. Als ik de dekkingskaart bekijk, zie ik deze echter niet actief. Ik vermoed daarom dat deze nog niet bekend is en wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Zodoende kunnen wij een onderzoek starten en hopelijk snel een oplossing vinden!

 

Groet, Charlie

Simpel

Bedankt voor je antwoord Charlie. Ik heb al 3 keer contact opgenomen met de Klantenservice, helaas zonder oplossing….

Zo ver ik weet loopt er al een onderzoek, maar ik begrijp niet waarom dat zo lang moet duren.  Daarnaast werd mij op maandag door de klantenservice verteld dat er wel een storing was, maar dinsdag werd dat verhaal weer ingeslikt door een andere medewerker…

Dit geeft erg weinig vertrouwen. Ik heb gisteren ook met T-Mobile gechat, aangezien mijn moeder in juli 2020 hetzelfde probleem had en dat werd toen door T-Mobile opgelost omdat de klantenservice van Simpel niets deed. Uiteindelijk bleek dat dus een storing te zijn bij de dichtstbijzijnde zendmast. Helaas wil T-Mobile ons nu niet helpen.

Reputatie 6

 

 

Als ze zelf iemand belt, dan hoor je helemaal niets. De lijn is en blijft dood en er wordt geen verbinding gemaakt.

Internet via 4G werkt wel.

Gisteren ben ik naar haar toegegaan en heb haar sim in mijn toestel gestopt en toen had ik met mijn telefoon exact dezelfde problemen. Ik heb toen mijn KPN-sim in haar toestel gestopt en dan werkt haar telefoon helemaal zoals het hoort. Ze kan iedereen bellen en zelf gebeld worden.

 

Vanmiddag is er een vriendin bij haar langs geweest en zij is toevallig ook abonnee van Simpel en bij mijn moeder thuis ervaart zij met haar telefoon en haar sim exact dezelfde problemen. Deze vriendin woont een paar kilometer verder en bij haar thuis heeft ze geen problemen.

 

Simpel blijft volhouden dat er geen netwerkproblemen zijn.

 

Dus ik hoop dat hier iemand is die ons verder kan helpen. Gelukkig had ik al een overstap voor haar geregeld die op 3 september ingaat, maar tot die tijd zou het wel fijn zijn als ik mijn 78-jarige moeder kan bereiken.

Alvast bedankt.

Je moeder en de vriendin ervaren in het huis problemen  met het bellen. Wat gebeurt er dan als je buiten staat op haar locatie? Werkt bellen met haar telefoon dan wel?

Hallo Fred, 

Ik woon ook in Krimpen aan den IJssel en heb hetzelfde probleem sinds maandag. Toevallig sprak ik een familielid en die had ook hetzelfde probleem. Ik heb Simpel gebeld, maar er was geen storing. Zij wilde wel met mij het stappenplan doornemen, maar omdat mijn type toestel niet voorkomt in het stappenplan, kon zij mij ook niet verder helpen. En dat was het.

 

Hoi Annemarie,

Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn! Hopelijk zal Simpel nu echt eens wat gaan doen!

Mijn moeder woont dichtbij Winkelcentrum Crimpenhof, is dat ook bij jullie in de buurt?

Groeten,
Fred

@Charlie Wil je alsjeblieft deze ervaringen doorgeven aan je technische collega's.

 

Dank.

Reputatie 6

Ik zou bijna denken aan vliegtuigstand of de “niet storen” functie.

Ik woon in het Bergkwartier in Amersfoort en ervaar precies hetzelfde probleem als Fred die dit topic begon. Binnenshuis nauwelijks of niet kunnen bellen of gebeld worden. Bij mij sinds een maand. De klantenservice gaf aan dat er geen storing is en ik kreeg ook het advies om een nieuwe Simkaart te krijgen. Gaat dus niet helpen☹️. Klantenservice medewerkers kennen het probleem niet of doen alsof ze het niet kennen. Deze topic laat zien dat het een serieus probleem is.

Het probleem is dat Simpel zich er gemakkelijk van af maakt door het probleem bij de klant te leggen. Volgens mij ligt het probleem echt bij Simpel of indirect bij T-Mobile.

😀

Zo te zien zijn de netwerkproblemen in Krimpen opgelost. Ik kan mijn moeder weer bellen en zij kan mij weer bellen.

Dank aan Simpel voor het oplossen, maar wel een kritische noot…. De klantenservice kan echt nog een stuk verbeteren.

In Amersfoort is het nog steeds kommer en kwel.Binnenshuis geen bereik.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Fred_M en @Annemarie B.,

 

Fijn dat jullie inmiddels weer bereikbaar zijn! Excuses voor alle ongemakken.

 

@JokeVollebregt Amersfoort en Krimpen aan den Ijssel liggen wel een stukje van elkaar vandaan. Graag wil ik je vragen contact op te nemen, zodat wij de situatie nogmaals kunnen bekijken. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi @Fred_M en @Annemarie B.,

 

Fijn dat jullie inmiddels weer bereikbaar zijn! Excuses voor alle ongemakken.

 

@JokeVollebregt Amersfoort en Krimpen aan den Ijssel liggen wel een stukje van elkaar vandaan. Graag wil ik je vragen contact op te nemen, zodat wij de situatie nogmaals kunnen bekijken. 

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Het lijkt dat de vreugde van korte duur is geweest. Vanaf eind van deze middag is Krimpen weer onbereikbaar. Pfffffff 😔

Reputatie 6

Hi @Fred_M  

Wat voor telefoon heeft uw moeder? Merk en type.

Kan er een 2e simkaart bij?

Hi @Fred_M  

Wat voor telefoon heeft uw moeder? Merk en type.

Kan er een 2e simkaart bij?

Beste Snowboard,

Ik waardeer je hulp, maar dit ligt echt aan de zendmast.

Groeten,

Fred

Reputatie 6

Hi Fred. 

Het is me echt heel erg duidelijk dat het probleem bij haar het netwerk, de zendmast, is. Jammer dat je geen antwoord geeft op de door mij gestelde vragen. Er zijn volgens mij nog opties waarover je met je moeder kunt overleggen. 

Ik snap hoe belangrijk het is om het contact te hebben. Je noemt iets in je openingspost wat misschien iets voor haar/jullie is. 

Zo te merken werkt het weer.

Reageer