Beantwoord

Bellen naar Nederlands 06 nummer in buitenland


Hallo,

Ik heb een bundel waarbij ik onbeperkt kan bellen. Een vriend van mij gaat binnenkort naar Frankrijk op vakantie. Kan iemand mij vertellen dat wanneer ik hem op zijn Nederlandse 06 nummer wil bellen, of dit dan binnen mijn bundel valt of moet ik rekenen op extra kosten? 

Vriendelijke groetjes, 

Minah

icon

Beste antwoord door Snowboard 8 July 2021, 07:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Minah Zwaneveld,

Welkom op onze community!

In deze topic geeft mijn collega Joachiem antwoord op een vergelijkbare vraag.

Groetjes,

Mila 

Beste Mila,

Vriendelijk bedankt voor je reactie. De topic die je noemt, geeft echter niet het antwoord. Mijn vraag betreft of het binnen mijn bundel (van onder meer onbeperkt bellen) valt als ik een vriend die in Frankrijk (Eu zone 1) zit, op zijn Nederlandse 06-nummer bel.

Groetjes Minah 

Reputatie 6

Hallo @Minah Zwaneveld  

Dat is geen probleem. Het gaat uit jouw bundel wanneer je belt naar een Nederlands nummer in het buitenland. De ontvanger heeft ook geen kosten omdat die zich in de EU bevindt.

Roam like at home 

Binnen de bundel. 

  • Ben je zelf in Nederland en bel of sms je naar een Nederlands nummer dat zich op dat moment in het buitenland bevindt? Dan gaan de sms'jes en belminuten van je bundeltegoed af. Als de bundel op is betaal je het reguliere buitenbundeltarief. Het maakt niet uit in welke zone degene die je belt zich bevindt.

Trouwens, ik denk dat de collega's van @Mila een crowd fundings actie voor haar zullen organiseren  voor een pot oploskoffie. :rolling_eyes::joy: ​​​​

Hallo Snowboard,

Vriendelijk bedankt! Kun je mij misschien ook vertellen of het klopt dat het voor mij dan ook gratis is om gebeld te worden door een Nederlandse 06-nummer dat zich in het buitenland bevindt?

Groetjes, Minah

 

Reputatie 6

Gebeld worden (uit het buitenland) is altijd gratis. Zolang je maar oplet dat je niet zomaar terugbelt. Dan kan er een criminele organisatie achter zitten met een duur betaalnummer. 

Heel erg bedankt!

Groetjes Minah 

Reputatie 6

Graag gedaan, kleine moeite. Een kleine aanvulling. Even Google geraadpleegd, let op voor wangiri-fraude. 

Dank voor de waarschuwing!

Groetjes Minah 

Reputatie 4
Badge +8

Bedankt voor je antwoorden en hulp @Snowboard :muscle_tone2: !

Nog een kleine toevoeging van mijn kant: wanneer je in het buitenland buiten de EU verblijft, betaal je wel een extra tarief voor het aannemen van inkomende oproepen.

Reputatie 6

Jij ook bedankt @Phil !

Reageer