Beantwoord

Beschikbaarheid 2G/3G voor nieuwe klanten en voor hoelang

  • 16 March 2020
  • 5 reacties
  • 1705 Bekeken

Badge

Kort en krachtig: hoelang blijven jullie (of eigenlijk T-mobile) nog 3G aanbieden en is dit op dit moment nog beschikbaar voor nieuwe klanten?

Ik lees via internet dat bij sommige providers nieuwe klanten alleen nog 4G krijgen, maar ik heb 3G nodig voor een Easysaver apparaat om gebruik te kunnen maken van een vaste lijn seniorentoestel.

Groetjes,

Simon

icon

Beste antwoord door Phil 17 March 2020, 10:23

Bekijk origineel

5 reacties

Badge

Ik kon deze informatie eigenlijk niet vinden in de community, vandaar dat ik ‘m maar even stel.

Reputatie 1
Badge +9

@simpel.ba567 Er is meer informatie over hoe lang 2g actief blijft op het netwerk. 
https://community.simpel.nl/internet-11/t-mobile-schakelt-in-2020-het-2g-netwerk-uit-1324 voor meer informatie. 
Aan hierboven gelinkte topic is een comment toegevoegd met een update. 

Groetjes, 

Robert

 

Badge

Aha, bedankt voor de update. Ik heb toendertijd alvast een iets duurdere EasySaver gekocht die ook overweg kan met 3G (om te bellen), dus hopelijk blijft dat werken dan. Het is voor mijn moeder in een verzorgingstehuis, die niet overweg kan met een mobieltje, dus in plaats daarvan is een oplossing nodig middels een vast (senioren) toestel + een Easy Saver 8848. Voor spraak trouwens, in de genoemde link gaat het vooral om data, maar dat gebruikt mijn moeder dus niet.

Groetjes,

Simon

Reputatie 4
Badge +8

Hi @simpel.ba567.

Hoewel het 2G netwerk verdwijnt blijft het 3G netwerk voorlopig actief. Mijn collega Josephine heeft een artikel geschreven over de ontwikkelingen met betrekking tot het netwerk en het uitfaseren van het 2G netwerk. Het artikel kan je hier nalezen. In het artikel gaan we dieper op de situatie in en zie je wat je mogelijkheden zijn. 

Groetjes,

Mike

Reputatie 4
Badge +8

Hi Simon! 

Geen dank! De 3G verbinding blijft nog wel even actief, dus je moeder kan met een gerust hart vooruit.

Reageer