Beantwoord

Geen mogelijkheid meer tot ontvangen (betaalde) SMS

  • 10 April 2019
  • 7 reacties
  • 3325 Bekeken

Beste leden,

sinds vorige week heb ik een nieuw toestel, een iPhone 8. Voorheen had ik een iPhone 6.

Ik heb mijn Simpel SIM-kaart overgezet in dit toestel, echter gaan er een aantal dingen mis. Zo kan ik geen (betaalde) smsjes meer ontvangen, alsook iMessage en Facetime niet activeren.

  1. SMSjes ontvangen: hiermee doel ik op verificatie-codes, zoals bijvoorbeeld de inlog van DigID of andere websites. Deze komen helaas niet binnen.
  2. iMessage en Facetime activeren: deze twee zaken blijven op wachten op activering staan bij instellingen.
Uiteraard heb ik de volgende zaken al geprobeerd en werkt dit helaas niet:
  1. Toestel aan/uit zetten; inclusief in- en uitschakelen van iMessage en Facetime
  2. Plafond bundel uitgezet (deze stond ingesteld op € 10,00)
  3. Gebruik van Premium sms-diensten gecontroleerd (staat altijd aan)
  4. Sms-centralenummer gecontroleerd.
Bij de laatste optie loop ik tegen het probleem aan dat hij de code *#5005*7672# niet pakt. Zodra ik op het telefoontje druk om dit nummer te bellen, verdwijnt het simpelweg gewoon. Als ik vervolgens nogmaals op het groene hoorntje druk, komt het nummer er weer te staan.. heel bijzonder.

Graag hoor ik andere oplossingen zodat ik weer smsjes kan ontvangen, alsmede mijn iMessage en Facetime kan activeren.

Groet,
Ramona
icon

Beste antwoord door Ilan 11 April 2019, 15:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hoi Ramona,
Ik heb je een Privébericht verstuurd zodat ik je hiermee verder kan helpen.

Groet,
Ilan
Vandaag gebeld met de klantenservice. Zij geven inderdaad aan dat het niet aan mijn abonnement ligt. Temeer omdat ik sommige sms’jes wel ontvang (Paypal en marktplaats helaas dus niet).

Kunnen jullie aan mij bevestigen dat het NIET aan mijn abonnement/instellingen ligt? Dat heeft marktplaats namelijk nodig ter verificatie om de toegang tot mijn account te herstellen..
Reputatie 6
Hoi Ramona.

Ik zou even naar een telefoonspeciaalzaak gaan. Je zult vaak zien dat het probleem ergens zit in een andere richting dan waar men op afstand aan denkt.Er kan dan direct in je telefoon worden gekeken, kans bestaat dat dat verschil maakt.


Hallo Ramona,
Wat vervelend dat je problemen met je mobiele telefoon ondervind!

Om een duidelijker beeld te krijgen zou ik graag willen weten of alles wel op je oude iPhone goed heeft gewerkt. Of ondervond je daar ook dezelfde problemen mee?
Als je geen Premium SMS kunt ontvangen dan kan je ook hier kijken. Je nummer kan hiervoor bij Payinfo geblokkeerd zijn.

Je kunt het beste contact opnemen onze klantenservice hierover, je kan ons hier bereiken.

Ik hoor graag of je probleem is opgelost!

Groet,
Ilan
hoi Ivan,

uiteraard werkte daar wel alles op. Anders had ik wel eerder aan de bel getrokken :)

ik heb ook al bij Payinfo gekeken; hier is niks te zien, maar wordt voor Simpel verwezen naar de provider. Daar heb ik dus niets aan want daar staat alles goed.
Hoi Ramona,

Heb je in de afgelopen dagen toevallig wel sms'jes ontvangen van andere instanties of bedrijven, en lukt het versturen van SMS'jes wel?
Je kunt voor de zekerheid ook met de volgende code onze SMS centrale nummer programmeren: Voer **5005*7672*+31624000226# in en kies het telefoon-symbool.

Wat ook mogelijk kan zijn is dat je op je oude iPhone iMessage uit moet zetten, je leest hier hoe het moet.

Mocht het na het invoeren van de SMS centrale nog steeds geen sms'jes ontvangen, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen om te controleren of de sms'jes dan wel binnen komen. Gebeurt dit dan ook niet dan kan je het beste zoals ik eerder aangaf onze klantenservice raadplegen, dit omdat ik niet bij je persoonlijke gegevens kan om te kijken of hier wel alles goed staat ingesteld.

Groet,
Ilan


Ja sommige sms’jes ontvang ik wel. En versturen lukt ook (behalve dus via iMessage).

Zoals ik in mijn eerste bericht aangeef, kan ik dat nummer niet bellen, omdat dit niet lijkt te werken (nummer verdwijnt na klikken op groene hoorntje).

Maargoed, ik zal even bellen met de klantenservice, maar 9 vd 10x krijg ik dan een simpele student aan de lijn die mij ook niet kan helpen.
Reputatie 3
Badge +8

Hallo Ramona,
Wat vervelend dat je problemen met je mobiele telefoon ondervind!

Om een duidelijker beeld te krijgen zou ik graag willen weten of alles wel op je oude iPhone goed heeft gewerkt. Of ondervond je daar ook dezelfde problemen mee?
Als je geen Premium SMS kunt ontvangen dan kan je ook hier kijken. Je nummer kan hiervoor bij Payinfo geblokkeerd zijn.

Je kunt het beste contact opnemen onze klantenservice hierover, je kan ons hier bereiken.

Ik hoor graag of je probleem is opgelost!

Groet,
Ilan
hoi Ivan,

uiteraard werkte daar wel alles op. Anders had ik wel eerder aan de bel getrokken :)

ik heb ook al bij Payinfo gekeken; hier is niks te zien, maar wordt voor Simpel verwezen naar de provider. Daar heb ik dus niets aan want daar staat alles goed.


Hoi Ramona,

Heb je in de afgelopen dagen toevallig wel sms'jes ontvangen van andere instanties of bedrijven, en lukt het versturen van SMS'jes wel?
Je kunt voor de zekerheid ook met de volgende code onze SMS centrale nummer programmeren: Voer **5005*7672*+31624000226# in en kies het telefoon-symbool.

Wat ook mogelijk kan zijn is dat je op je oude iPhone iMessage uit moet zetten, je leest hier hoe het moet.

Mocht het na het invoeren van de SMS centrale nog steeds geen sms'jes ontvangen, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen om te controleren of de sms'jes dan wel binnen komen. Gebeurt dit dan ook niet dan kan je het beste zoals ik eerder aangaf onze klantenservice raadplegen, dit omdat ik niet bij je persoonlijke gegevens kan om te kijken of hier wel alles goed staat ingesteld.

Groet,
Ilan
Hallo Ramona,
Wat vervelend dat je problemen met je mobiele telefoon ondervind!

Om een duidelijker beeld te krijgen zou ik graag willen weten of alles wel op je oude iPhone goed heeft gewerkt. Of ondervond je daar ook dezelfde problemen mee?
Als je geen Premium SMS kunt ontvangen dan kan je ook hier kijken. Je nummer kan hiervoor bij Payinfo geblokkeerd zijn.

Je kunt het beste contact opnemen onze klantenservice hierover, je kan ons hier bereiken.

Ik hoor graag of je probleem is opgelost!

Groet,
Ilan


hoi Ivan,

uiteraard werkte daar wel alles op. Anders had ik wel eerder aan de bel getrokken 🙂

ik heb ook al bij Payinfo gekeken; hier is niks te zien, maar wordt voor Simpel verwezen naar de provider. Daar heb ik dus niets aan want daar staat alles goed.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Ramona,
Wat vervelend dat je problemen met je mobiele telefoon ondervind!

Om een duidelijker beeld te krijgen zou ik graag willen weten of alles wel op je oude iPhone goed heeft gewerkt. Of ondervond je daar ook dezelfde problemen mee?
Als je geen Premium SMS kunt ontvangen dan kan je ook hier kijken. Je nummer kan hiervoor bij Payinfo geblokkeerd zijn.

Je kunt het beste contact opnemen onze klantenservice hierover, je kan ons hier bereiken.

Ik hoor graag of je probleem is opgelost!

Groet,
Ilan

Reageer