sinds vorige week heb ik een nieuw toestel, een iPhone 8. Voorheen had ik een iPhone 6.
Ik heb mijn Simpel SIM-kaart overgezet in dit toestel, echter gaan er een aantal dingen mis. Zo kan ik geen (betaalde) smsjes meer ontvangen, alsook iMessage en Facetime niet activeren.
- SMSjes ontvangen: hiermee doel ik op verificatie-codes, zoals bijvoorbeeld de inlog van DigID of andere websites. Deze komen helaas niet binnen.
- iMessage en Facetime activeren: deze twee zaken blijven op wachten op activering staan bij instellingen.
- Toestel aan/uit zetten; inclusief in- en uitschakelen van iMessage en Facetime
- Plafond bundel uitgezet (deze stond ingesteld op € 10,00)
- Gebruik van Premium sms-diensten gecontroleerd (staat altijd aan)
- Sms-centralenummer gecontroleerd.
Graag hoor ik andere oplossingen zodat ik weer smsjes kan ontvangen, alsmede mijn iMessage en Facetime kan activeren.
Groet,
Ramona
Beste antwoord door Ilan
Bekijk origineel