Beantwoord

Help: ik word regelmatig gebeld vanuit Tsjaad (+242), met verschillende telefoonnummers. Hoe te blokkeren?

  • 5 February 2020
  • 9 reacties
  • 10659 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik word de laatste tijd regelmatig lastiggevallen door verschillende telefoonnummers beginnend met +242. Dat zijn Tsjaadse of Congolese telefoonnummers. 

Omdat het iedere keer wisselende telefoonnummers zijn, heeft het blokkeren van die specifieke nummers geen zin want ik word de volgende keer gebeld door een ander nummer.

Mijn vraag: ik zoek een oplossing voor het blokkeren van alle telefoonnummers beginnend met +242.

Is hier een oplossing voor?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra 6 February 2020, 15:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden: de app Calls Blacklist (voor Android), maakt het mogelijk nummers te blokkeren met regels. Dus bijvoorbeeld: “Starts with” vul je de landcode in (bijv. +242), dan worden alle nummers beginnend daarmee geblokkeer!.

 

Zeer handig :)

 

Reputatie 4
Badge +4

Daar kun je weinig aan doen, behalve negeren. Wellicht dat er appjes zijn die zoiets kunnen? Heb dat eigenlijk nooit uitgezocht.

Ik heb al bij meerdere providers gevraagd om een optie waarmee je gewoon bepaalde landen kunt blokkeren (want ik verwacht echt geen telefoontjes uit Afghanistan of Tjaad), maar tot op heden wil geen enkele provider daar aan beginnen.

Reputatie 2
Badge

Daar kun je weinig aan doen, behalve negeren. Wellicht dat er appjes zijn die zoiets kunnen? Heb dat eigenlijk nooit uitgezocht.

Ik heb al bij meerdere providers gevraagd om een optie waarmee je gewoon bepaalde landen kunt blokkeren (want ik verwacht echt geen telefoontjes uit Afghanistan of Tjaad), maar tot op heden wil geen enkele provider daar aan beginnen.

 

Eigenlijk best vreemd dat er bij Simpel noch bij andere providers zulke mogelijkheden zijn. Zoiets moet toch wel in te bouwen zijn, in bijv. de Mijn Simpel app/ of website.

 

 

Reputatie 4
Badge +4

In de app of website inbouwen is niet zo spannend. Maar het werk zit ‘m in de onderliggende communicatie-infrastructuur (die het daadwerkelijke gesprek routeert), die is niet voorbereid voor dit soort filters.

Reputatie 2
Badge

Ik heb op een android forum een oproep geplaatst of er een app is die eea met regels oid kan blokkeren. 

Als ik iets heb gevonden, zal ik het hier laten weten.

Reputatie 2
Badge +8

Dag mede Community'ers,

Ik zie dat jullie samen al een eind zijn gekomen, hetgeen wat @robertvanweersch  aangeeft is inderdaad waar. Wij zijn ook benieuwd of er een applicatie bestaat die bepaalde buitenlandse nummers kunnen tegenhouden, we vernemen het dus graag van je @mgroen . Verder kan je hier nog alle informatie vinden met betrekking tot Wangiri-fraude en het blokkeren van bepaalde nummers op je toestel.

Groetjes, Alexandra

Reputatie 2
Badge +8

@mgroen groen Bedankt voor je waardevolle informatie en kijk gerust nog even rond op onze Community.

Groetjes Joachiem

Als je wordt gebeld door buitenlandse nrs en er wordt direct opgehangen betekent dit dat ze aan het testen zijn of de telefoon nrs die ze hebben gekocht wel echt zijn.

dus gelijk blokkeren.

whats app is 5.3 miljoen nrs kwijt aan hackers in nov 2022

dus ik zou eigenlijk een nieuwe nummer aanvragen als ik jullie was.

mvg deverbouwgroep.nl 

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Chev Jameson,

 

Goed dat je dit meegeeft aan onze gebruikers! Naast jouw tip raad ik eenieder ook aan eens te kijken op deze website, wat over wangiri fraude gaat. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer