Beantwoord

Hoe krijg je een normale ingesprekstoon


Diverse mensen laten mij weten dat zij geen normale in gesprektoon horen wanneer ik al met een ander aan het bellen ben, maar dat ik niet verbonden met met het netwerk of iets dergelijks. Is het mogelijk een instelling?
icon

Beste antwoord door Sanne 29 May 2019, 10:55

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Verdi,

Welkom op de community!

Dat is een goede vraag, het is afhankelijk van welke melding de beller exact te horen krijgt.

In de instellingen van jouw telefoon kan je de oproepinstellingen bekijken. Mogelijk is het voeren van een wisselgesprek uitgeschakeld. Dan kan je, als je al in gesprek met iemand anders bent, geen andere oproepen ontvangen. De beller krijgt dan de melding dat jij op dit moment niet bereikbaar bent.

Groet, Sanne

Hi Janine,

Sorry dat mijn reactie lang op zich heeft laten wachten, ik was op vakantie en kon daarom pas deze week de tests uitvoeren die je voorstelt. Vervolgens stel je voor om via de contact-link te reageren. Ik kon niet vinden hoe: via de ‘Mijn Simpel’-app mag ik maar maximaal 120 karakters invoeren en dat is veel te weinig. Via het contactformulier is er geen onderwerp waaronder ik dit probleem kan melden. Al met al reden dat ik mijn resultaten van de gevraagde testen hieronder uiteen zet.

Ik heb e.e.a. getest met drie toestellen:
- m’n eigen iPhone 12 mini met Simpel abonnement;
- de smartphone Samsung Galaxy S7, type SM-G930F met Simpel abonnement;
- m’n vaste telefoon thuis met een Ziggo abonnement.

Voor alle drie de toestellen geldt dat alle doorschakelingen zijn opgeheven, plus dat wisselgesprek en voicemail uitstaan.

Ik heb drie situaties getest:
1) ik heb, om beurten, vanaf beide mobile telefoons ‘de lijn open gezet’ naar de vaste telefoon en vervolgens met de andere mobile telefoon de beide andere telefoons gebeld met als resultaat dat de oproep naar de mobile telefoon zonder ‘bezettoon’ werd afgebroken en die naar de vaste telefoon wel de ‘bezettoon’ gaf;
2) ik heb van beide mobile telefoons de sim-kaartjes omgewisseld en dezelfde test gedaan als bij 1), met hetzelfde resultaat;
3) ik heb van de ene mobile telefoon ‘de lijn open gezet’ naar de ander mobile telefoon en vervolgens leverde de oproep vanaf de vaste telefoon naar één van beide mobile telefoons een melding met ondermeer de volgende tekst op: “het door u gekozen nummer is niet bereikbaar” i.p.v. de ‘bezettoon’.

In geen enkel geval leverde het bellen naar een telefoon met een Simpel abonnement dus een ‘bezettoon’/‘in-gesprek-toon’ op als er al een gesprek mee gevoerd werd. En dit is nu juist het vervelende, want e.e.a. betekent dat er geen melding komt van een gemist gesprek en de beller ook in het ongewisse blijft waarom ik onbereikbaar ben (batterij leeg, buiten bereik, telefoon uitstaan) terwijl ik enkel ‘in gesprek’ ben en waarschijnlijk op korte termijn de oproep wel weer kan aannemen.

Dus nogmaals het verzoek om aan te geven hoe het wel mogelijk is om als Simpel abonnee te zorgen dat bellers wel de ‘bezettoon’ krijgen terwijl ik ‘in gesprek’ ben.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Lou

Reputatie 3
Badge +8

Hi @simpLou,

 

Begrijpelijk dat je jouw bevindingen even via hier toestuurt!

 

Wij moeten dit intern doorzetten naar de technische dienst, mogelijk gaat er op de achtergrond iets fout. Zou je telefonisch contact op kunnen nemen of in het contactformulier kunnen kiezen voor Voicemail?

 

Ik zie je bericht tegemoet!

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi Sanne,

Danjewel en inderdaad, wisselgesprek staat bewust uit. Normaal zou je al '2de beller' te horen moeten krijgen dat ik al met iemand in gesprek ben, alleen nu horen ze dat ik niet op het netwerk zit of zoiets. Hoe dan ook, de melding leidt tot verwarring. Sommige mensen dachten dat mijn nummer afgesloten was. Bij klanten is dat wat genant.

Wat ik zoek is een manier om dit juist te voorkomen. Dat zij een normale melding krijgen (nog beter zou een persoonlijke zijn ingesproken door mijzelf) of op anders dat hij gewoon over blijft gaan en ik later zie dat er een gemiste oproep was.

Hmm, ik hoop dat ik dit voldoende duidelijk uitgelegd heb :-)

Groet,

Verdi.

beste Simpel Support,

Is hier al een oplossing voor? Ik heb ook al jaren hetzelfde probleem. Alle doorschakelingen staan uit en wisselgesprek staat ook uit op mijn toestel. Bellers krijgen een 'error toon’ te horen als ik in gesprek ben i.p.v. de normale in gesprek toon.

 

Met vriendelijke groet,

Dave

Reputatie 2
Badge +7

@DaveHell 

Hi Dave! 

Dat is vervelend! 

Ik zou je graag willen vragen om even telefonisch contact op te nemen zodat wij inhoudelijk naar jouw abonnement kunnen kijken en eventueel een onderzoek voor het probleem kunnen opstartten. 
Je kan van te voren alvast jouw simkaart in een andere toestel testten om te controleren en of je daarin dezelfde problemen ervaart. Je kan ons bereiken via telefoonnummer 088 100 57 57 en of via het contactformulier. 

 

Groetjes, Noor

Simpel

Beste Sanne (en Verdi),

Hoewel dit een oud tpoic is (en er geen reactie meer is geweest op de aanvullende vraag door Verdi) loop ik ook nu nog tegen hetzelfde probleem aan:

  • zowel wisselgesprek als voicemail staan uit (ik wil graag zelf bepalen wanneer en hoe ik een gesprek aanneem en vind het tevens belangrijk dat degene die mij wil bellen het verschil hoort tussen ‘er wordt niet opgenomen’, ‘technisch onbereikbaar zijn’ en ‘in gesprek zijn’);
  • als ik ‘in gesprek’ ben krijgt de beller inderdaad de melding ‘onbereikbaar’ i.p.v. de ‘in gesprek’-toon;
  • tevens vermeldt mijn telefoon bij ‘in gesprek’ geen ‘gemist gesprek’ in de lijst met recente oproepen (terwijl anderen -met vermoedelijk een andere provider- dat wel hebben, dat is misschien wat te sofisticated voor een budget-provider, dus daar kan ik wel mee leven).

De vraag blijft dus hoe te realiseren valt dat er wel een ‘in gesprek’-toon klinkt bij een beller als ik in gesprek ben. Een work-around zou nog kunnen zijn dat ik gebruik maak van de mogelijkheid om alleen bij ‘in gesprek’ door te schakelen naar voicemail (waarbij mijn ingsproken boodschap dan is dat ik ‘in gesprek’ ben en dat voicemail verder niet wordt afgeluisterd). Daarvoor moet ik dan wel het telefoonnummer van mijn persoonlijke voicemailbox invoeren en ik weet dat nummer niet, nog afgezien van het feit of dat technisch mogelijk is.

Hopelijk komt deze aanvulling bij Sanne terecht, ik ben heel benieuwd naar een werkbare oplossing en met groet,
Lou

Reputatie 3
Badge +8

Hi @simpLou,

 

Vervelend dat de voicemail niet naar behoren werkt! 

 

Heb je al eens gebeld naar 1233 om de voicemail opnieuw in te stellen? Overigens kun je via dit topic de voicemail voor verschillende situaties instellen.

 

Indien dit geen oplossing biedt, raad ik je aan contact op te nemen met onze klantenservice.

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi Charlie, dank voor je snelle reactie, het lijkt er op dat je ‘getriggerd’ bent op het voorkomen van het woordje ‘voicemail’ in mijn tekst. Helaas heeft dat enkel met de voorgestelde work-around te maken: ik heb m’n voicemail juist bewust uit staan.

Het probleem (ook van Verdi) gaat juist over de melding die bellers krijgen als wij zelf al ‘in gesprek’ zijn (en ook de optie voor wisselgesprek uit hebben staan).

Hopelijk is het mogelijk om alsnog een oplossing voor ‘ons probleem’ te bieden, met groet,
Lou

Reputatie 2
Badge +7

Hey @simpLou ,

Dank voor het verduidelijken van het probleem!
Als ik je goed begrijp, is het probleem dat als jij in gesprek bent met iemand, en een persoon belt naar jou, dat zij geen toon te horen krijgen dat je in gesprek bent maar dat je niet verbonden bent met het netwerk. Dit lijkt te gaan om een probleem met je toestel of een probleem op ons netwerk. @Charlie verwees je naar dit topic omdat we hierin toelichten hoe je doorschakelingen instelt. Kan je hierbij bellen naar *#21# om na te gaan of er dergelijke doorschakelingen al actief staan? Doorschakelingen hebben namelijk wel invloed op de toon die iemand te horen kan krijgen.

Daarnaast is het van belang om na te gaan of dit probleem in een ander toestel ook speelt. Hiervoor kan je jouw simkaart in een ander merk of type toestel testen, en zo nagaan of hierbij wel een juiste toon te horen is.

Als dit alles uitloopt op niets, wil ik je vragen contact met ons op te nemen zodat we gerichter naar het probleem kunnen zoeken.

Fijne middag gewenst!

Groetjes, Janine

Simpel

 

Reageer