Beantwoord

Ik heb al langere tijd sms problemen

  • 13 October 2019
  • 6 reacties
  • 962 Bekeken

Badge
Hallo.
Ik heb sinds enkele jaren een abonnement bij Simpel. Op zich ben ik tevreden, alleen dat ik geen sms kan versturen vind ik wel vervelend ik krijg elke keer dat het bericht niet is verstuurd. Ik heb al eens gebeld naar Simpel alle s hebben we doorlopen, maar niets werkte. Er werd gezegd probeer je simkaart in een ander toestel. Ik heb inmiddels een iPhone 7, en daar heb ik dezelfde problemen.

Met andere woorden ik betaal al een jaar of 3/4 voor smsen terwijl het volgens mij het probleem niet aan mijn toestel ligt.

Ik lees op jullie community dat er ook andere abonnees hier last van hebben.
Ik zou graag willen dat dit probleem een keer opgelost wordt.

Met vriendelijke groet,
Armin Kolk
icon

Beste antwoord door Joachiem 14 October 2019, 12:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Armin,

Bedankt voor je bericht op de community en wat vervelend dat je (nog steeds) SMS problemen ervaart.

Controleer of het juiste sms centrale nummer goed staat ingesteld. *#5005*7672# bel dit nummer. Hierna wordt het sms centrale nummer getoond. Controleer of het dit nummer is: +31624000226.Mocht dit niet werken dan raad je aan om contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice door hier te klikken. Zij zullen dan samen met jou het stappenplan verder doorlopen om tot een oplossing te komen.

Mocht het gaandeweg verholpen zijn? Laat de oplossing vooral hier op de community weten, daar kunnen mensen die dit dan lezen mogelijk wat aan hebben.

Groetjes Joachiem
Badge
Hoi Joachiem,

Het nummer heb ik al een aantal keren gebeld, maar krijg dan foutcode te zien in mijn scherm. Zo heb ik ook al de klantenservice gebeld en die vertelde mij dat het waarschijnlijk aan mijn telefoon ligt.
Ik ben inmiddels van een iphone5s naar een iphone7 gegaan, en daar krijg ik hetzelfde probleem. Dus mijn conclusie is dan dat het niet aan het toestel kan liggen maar aan de software van Simpel. En ik lees ook dat er best wel veel mensen hier last van hebben.

Groeten Armin

Ik merk dat als ik een onderwerp invul, het sms-en niet lukt. Als ik het onderwerp niet invul kan ik wel sms-en.  

Reputatie 2
Badge +8

@Harry dan is dat het punt waarom je niet kunt sms-en. Bedankt voor je reactie en mocht je ergens anders tegen aan lopen start gerust een nieuw topic.

Groetjes Joachiem

Reputatie 3
Badge +7

Hi@Timlis ,

 

Vervelend dat het middels de code niet werkt. Bij veel toestellen is het mogelijk om de SMS centrale via de instellingen aan te passen. In onze toestelhulp kan je hier de instellingen voor de iPhone 7 vinden. Met een iPhone kan het ook zijn dat de berichten standaard via iMessage in plaats van via sms gestuurd worden. In de instellingen kan je dit nakijken.

 

Verder raad ik aan om de simkaart in een ander toestel te testen, bij voorkeur van een ander merk/besturingssysteem. Werkt ook dit niet, dan raad ik aan even contact met de klantenservice op te nemen. Dan nemen we nog enkele vragen door en kunnen we aan de hand van voorbeelden verder onderzoek verrichten.

 

Als toevoeging op het probleem wil ik er nog bij vermelden dat we er achter de schermen ook mee aan de slag zijn.


Groet, Sanne

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Timlis,

Graag wil ik je vragen of het je al gelukt is om te smssen. 
Ik hoor graag van je.

 

Ilan

Reageer