Beantwoord

Onbekend telefoonnr.1891 gebeld

  • 25 November 2020
  • 5 reacties
  • 3325 Bekeken

Badge

Op mijn factuur staat het telefoon nummer 1891 wat ik gebeld zou hebben, maar ik kan het me niet herinneren. Het zou een gesprek van 15 minuten zijn geweest en dat kost me meer dan 15 euro! Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ben ik opgelicht?

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 November 2020, 14:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Zo dus Simpel wil alle gebruikers vertellen dat wij zomaar 1891 opbellen, voor hoe dom houden jullie ons???

En als wij bv een 0800 of 0900 nummer bellen en van daar uit naar die 1891 nummer doorgestuurd worden is dit dus ons probleem. Simpel met haar digitale techniek zou ons moeten beschermen en niet oplichterij ondersteunen.

Trouwens elke gerenommeerde bedrijf heeft last van criminelen welke cyberaanvallen uitvoeren. Wie wil niet aan onze data jatten. Als Simpel zo goed is, en ik ga hier van 100% uit, dit te voorkomen voelen wij ons veilig.

Maar vertel geen techneut dat niemand jullie wil hacken of dat niemand een ooit cyberaanval tegen Simpel heeft uitgevoerd, hiervoor zijn jullie namelijk een lopend doel.

Dat is niet de strekking van mijn bericht @dirkstelter. Misschien had ik het iets specifieker moeten zeggen maar ik bedoelde dat we de afgelopen paar jaar geen cyberaanval hebben ervaren, gelukkig ook maar. Zelfs al zouden we zoiets ervaren, dan zorgt dat er niet voor dat er bij klanten ineens een gesprek naar 001891 of 1891 op de factuur komt te staan. De gegevens die daarop staan, komen rechtstreeks van de waarnemingen op het netwerk. Overigens ontstaan deze gesprekken/kosten niet wanneer je vanuit een 0800- of 0900-nummer wordt doorverbonden. De doorverbindende partij is in zo’n geval altijd verantwoordelijk voor de kosten die ontstaan bij het doorverbinden.

Zo dus Simpel wil alle gebruikers vertellen dat wij zomaar 1891 opbellen, voor hoe dom houden jullie ons???

En als wij bv een 0800 of 0900 nummer bellen en van daar uit naar die 1891 nummer doorgestuurd worden is dit dus ons probleem. Simpel met haar digitale techniek zou ons moeten beschermen en niet oplichterij ondersteunen.

Trouwens elke gerenommeerde bedrijf heeft last van criminelen welke cyberaanvallen uitvoeren. Wie wil niet aan onze data jatten. Als Simpel zo goed is, en ik ga hier van 100% uit, dit te voorkomen voelen wij ons veilig.

Maar vertel geen techneut dat niemand jullie wil hacken of dat niemand een ooit cyberaanval tegen Simpel heeft uitgevoerd, hiervoor zijn jullie namelijk een lopend doel.

Reputatie 4
Badge +8

Beste mensen van Simpel

001891 is een onvolledige nummer. Jullie schrijven wel dat wij de abonnementen daar opbellen maar dat heb je mis. Jullie berekenen ons abonnementen geld voor iets waar wij niet opgebeld hebben, JULLIE hadden en cyberaanval en wij zijn de gedupeerden!!!!!

helaas zijn die paar euros wat wij per abonnement moeten betalen te weinig om een  rechtszaak tegen jullie te beginnen.

En zo heb je weer de lef om ons de schuld toe te schuiven, waardeloos !!!!!!

001891 is een andere manier om het telefoonnummer 1891 te noteren, dat is een werkend informatienummer. De uitbater van dat telefoonnummer rekent een hoog tarief voor de verbinding die met dat telefoonnummer gelegd wordt. Bij contact berekenen wij de verbruikskosten die de uitbater enkel door naar de eindgebruiker. Graag benadruk ik dat een dergelijke situatie in algemene zin compleet losstaat van een cyberaanval en dat wij geen cyberaanval hebben ervaren.

Beste mensen van Simpel

001891 is een onvolledige nummer. Jullie schrijven wel dat wij de abonnementen daar opbellen maar dat heb je mis. Jullie berekenen ons abonnementen geld voor iets waar wij niet opgebeld hebben, JULLIE hadden en cyberaanval en wij zijn de gedupeerden!!!!!

helaas zijn die paar euros wat wij per abonnement moeten betalen te weinig om een  rechtszaak tegen jullie te beginnen.

En zo heb je weer de lef om ons de schuld toe te schuiven, waardeloos !!!!!!

Goedemiddag @Gerrita

Wat vervelend dat er naar een onbekend nummer is gebeld en je hierdoor extra kosten hebt moeten voldoen. 

Simpel maakt gebruik van een uiterst nauwkeurig meet en regelsysteem. De simkaart registreert dan ook alleen de telefoongesprekken die daadwerkelijk vanuit jouw toestel gepleegd zijn. 
1891 betreft een doorverbindservice. Zij verbinden je door met een bedrijf en rekenen voor dat doorverbinden vervolgens een hoog tarief.

Het is raadzaam om daarom de contactgegevens op te zoeken op de website van het bedrijf zelf. Zo voorkom je dat je onnodig extra kosten moet betalen. 

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, neem dan gerust even contact met ons op. 

Groet,

Lisa

 

 

 

 

Reageer