Beantwoord

Onbekende sms verstuur door mijn telefoon?

  • 23 October 2019
  • 4 reacties
  • 3792 Bekeken

Badge

Let op Alexandra!!!
 Het gaat niet om bellen!!!
 Doch er is vanaf mijn gsm een sms verstuurd naar onderstaand nummer. En ik weet zeker dat ik dit niet was. Uw antwoord slaat dus helaas nergens op. Ik ben nog even ver. U moet toch kunnen uitzoeken waar vandaan dit nummer  komt? Dus nogmaals de vraag..


Ik zie op mijn overzicht kosten voor een sms naar het buitenland. Ik kan me dit niet herinneren en vooral het nummer is vreemd. zie hieronder??? Volgens mij India waar van ik ook regelmatig gebeld word door oplichter van ‘Microsoft.

21-10-2019 17:08:58 +919560345888 naar buitenland € 0,510
  •  
icon

Beste antwoord door Joachiem 24 October 2019, 15:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Hi @ellemien .

 

Ik wil je graag mijn indruk geven hierop. 

Jouw telefoon heeft een logboek met gesprekken en sms. Een telefoon stuurt geen sms uit zichzelf. Zou jij die sms hebben gestuurd dan stond die in het logboek. 

Wanneer je bijvoorbeeld een app geïnstalleerd hebt uit onbekende bronnen dan kan deze app

mogelijk een SMS hebben gestuurd, een vorm van malware.

 

Dan zijn er 2 opties. 

- Telefoon terugzetten naar fabrieksinstelling, dan heb je weer een schone lei.

- De telefoon laten scannen door een virusscanner en malwarebytes om de boosdoener te vinden.

 

De 1e is nogal rigoureus maar wel doortastend. Wees kritisch welke apps je installeert. 

 

Zoals gezegd, dit is mijn persoonlijke indruk. 

Succes. 

 

Ook ik ben benieuwd naar wat in de telefoonwinkel wordt gezegd

 

Wat ik wel op internet heb gevonden is dat het een Samsung servicenummer lijkt te zijn uit India. 

Info

Badge

Harteljk dank voor het uitgebreide antwoord. Zal inderdaad bij die telefoonwinkel gaan vragen..

Reputatie 2
Badge +8

Hi Ellemien!

Ik had inderdaad gezien dat je het over een SMS had. Je gaf eerder aan dat je ook gebeld word door dit nummer, daarom had ik aangegeven dat het vervelend is dat je hier door gebeld wordt. Een SMS kunnen wij niet vanaf jouw toestel versturen. Het is mogelijk dat je wellicht per ongeluk toch een keer een gesprek hebt opgenomen of terug hebt gebeld en dat er vanuit dat gesprek een sms verstuurd is. Of dat er toch een SMS verstuurd is naar dit nummer zonder dat je dit bewust hebt gedaan. Wij kunnen en mogen niet zomaar inzien wie welk nummer gebruikt. We kunnen dit jammer genoeg niet blokkeren, daarom het advies om dit zelf via je toestel te doen.

Groetjes Joachiem

Reputatie 2
Badge +8

Hoi Ellemien,

Gefeliciteerd met je badge!

Wij hanteren een betrouwbaar en nauwkeurig registratie systeem waarbij de verkeersgegevens automatisch geregistreerd worden op je simkaart. De factuur wordt opgesteld aan de hand van deze verkeersgegevens.
De kans is aanwezig dat er iets met je telefoon aan de hand is. Ik adviseer je om naar een telefoonwinkel te gaan om de telefoon na te laten kijken. Laat de uitkomst vooral even weten via deze Community daar kunnen anderen ook van leren.

Groetjes Joachiem

Reageer