Beantwoord

ongewenste buitenlandse telefoontjes

  • 25 January 2019
  • 13 reacties
  • 3277 Bekeken

Te vaak krijg ik ongewenst veel anonieme binnen- en buitenlandse telefoontjes.
Afgelopen 4 dagen een telefoontje uit Zweden, Bulgarije en vandaag uit Italie. Regelmatig ook uit 020-Amsterdam. Het zijn altijd verschillende nummers, dus blokkeren helpt niet!
Ik vind dit niet alleen vervelend maar ook vaak storend.
Wat kan hier tegen doen? Bij Simpel een nieuw nummer aanvragen?
Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Astrid 28 January 2019, 08:15

Bekijk origineel

13 reacties

Als je wordt gebeld door buitenlandse nrs en er wordt direct opgehangen betekent dit dat ze aan het testen zijn of de telefoon nrs die ze hebben gekocht wel echt zijn.

 

dus gelijk blokkeren.

 

whats app is 5.3 miljoen nrs kwijt aan hackers in nov 2022

 

dus ik zou eigenlijk een nieuwe nummer aanvragen als ik jullie was.

 

mvg deverbouwgroep.nl 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Chris66bazen,

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat er na contact met mijn collega alsnog een oplossing is gevonden!

Ik wens je alvast een prettig weekend!

Geachte medewerkers van Simpel,zojuist contact gehad met een Illan en een coulance aangeboden zowel als ik kant hebben samen besloten om van het openstaande  factuur te delen.het is nu ook oprecht dat een persoon de moeite heeft genomen om mij persoonlijk te bellen en nu het probleem van de baan is. Hopelijk dat simpel nu ook een beetje coulance geeft naar andere klanten geeft die met het zelfde probleem zitten met SMS fraude .

Nogmaals bedankt Simpel voor jullie prettige medewerking .

Hi @Chris66bazen

Ik kan me uiteraard goed voorstellen dat je geschrokken bent van deze buitenbundelkosten. 

Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze aangeboden diensten, en dat je het abonnement om deze reden niet meer wil gebruiken.
Wij denken graag mee met onze klanten, en zijn vaak erg coulant. Echter kunnen wij voor het bellen en sms’en naar het buitenland geen tegemoetkoming aanbieden.

Het verbruik en de eventueel daarbij behorende kosten zijn correct in rekening gebracht, aangezien het verbruik afkomstig is van jouw simkaart. 
Het gebruik van je mobiele telefoon en je simkaart is daarnaast altijd een eigen verantwoordelijkheid. 

Tevens raden wij onze klanten aan om een Plafond in te stellen via de Mijn Simpel pagina. Met het Plafond heb je altijd de controle over jouw kosten. 
Elke maand betaal je abonnementskosten, bijvoorbeeld €10,00 per maand. Indien je er zeker van wilt zijn dat je niet meer dan 10,00,- per maand betaalt, kan je een Plafond instellen op €10,00. Zodra jouw tegoed op is, wordt je simkaart geblokkeerd voor al het buitenbundelverkeer. 

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, stuur ons dan gerust even een bericht. 

Groet, 

Lisa

 

 

 

 

 

Hallo Mila,wat denk je dat ik al heb gedaan om van dat probleem af te komen maar verder dan deze nummer op te zoeken op Google daar kom je ook niet verder mee.wat ik nog erger vindt van een medewerker van Simpel die zogenaamd een onderzoek heeft gedaan en daar de klant  de schuld van geeft en de onderzoek kan een kind van 3 jaar dit nog kan onderzoeken. En dan nog aangeven dat je contact op kan nemen met klanten service daar krijg je meest domme antwoorden.Het lijkt mij handig als Simpel zijn klanten wil behouden eens een nieuw systeem moet gaan bedenken en beetje coulance moet gaan tonen naar de klanten toe b.v. bij een hoge facturen van klanten deze b.v. te delen of kwijt te schelden buiten het abonnement kosten.en de medewerkers een goede opleiding en informatie te geven naar de klanten toe dat zou Simpel moeten gaan doen en je hou dan tevreden klanten.En daarom ben ik ontevreden over de afhandeling van de klacht Inmiddels heb ik mij Simkaart op eigen initiatief  geblokkeerd en de simkaart verwijderd uit mij telefoon maar mijn abonnement kosten gaan wel elke maand door waar ik nu niks aan heb Maar Simpel zal nog weinig aan mij verdienen daarom 4 abonnementen verlaagd naar € 3.50 .En laat Simpel maar met een goede deal komen dan wil ik er nog oer denken om bij Simpel klant te blijven 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Chris66bazen,

Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze diensten. Ik kan begrijpen dat je schrikt van de sms’jes die enkele seconden na elkaar worden verzonden.  In deze topic leggen mijn collega's Mike en Lisa uit hoe dit kan komen. Ik adviseer je om de telefoonnummers te Googelen, wellicht dat dat meer duidelijkheid geeft. 

Mocht je verder nog twijfels hebben of er niet uit komen, dan kan je natuurlijk altijd met onze klantenservice contact opnemen. 
Wij kunnen je aan de hand van je persoonlijke gegevens verder helpen.

Groet,

Mila
 

Wat een klantenservice bij Simpel het werkt daar voor geen meter en klantvriendelijk of coulance hoe je van hun ook niet ter verwachten facturen en betalen loop langs elkaar heen. Sinds ik lid bent bij Simpel is het alleen maar ellende.begint zowat een dagtaak te worden daar nu het geval dat je door buitenlandse nummers word gebeld die ik nog eens kend en ook gelijk weg druk op de telefoon op de factuur staat er dat ik 41 keer sms zou hebben verstuurd maar er staat binnen 1/ 10 seconde zit er tussen het andere sms en allemaal ik de maand oktober en de zelfde dag en tijd b.v. 20:54:06 en dan 20:54:07 en als je dat aan Simpel doorgeef ligt het niet aan hun netwerk maar geven als antwoord dat het ik u telefoon zit ja vergeet het maar .het interesseer klanten service geen reet waar de klant mee zit en doen er vervolgens niks mee ja een zogenaamde onderzoek ze kunnen niet eens eigen hersens vinden bij klanten service ik ben dan ook helemaal klaar met Simpel

Reputatie 2
Badge +8

@Mcp  We proberen je via e-mail en onze website te waarschuwen en zo goed mogelijk te informeren over deze vorm van fraude. In samenwerking met T-Mobile blokkeren we deze frauduleuze telefoonnummers op ons netwerk.

Groetjes Joachiem

Gewoon de landnummers blokkeren :(

+48  in je tel zetten enz...  

Simpel kan het oplossen maar doet  dit niet :(

Wel uitgaande buitelandse nrs blokkeren in je profiel instellingen waar geen inkomende erg krom !

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Esther wij hebben hier een speciale pagina voor aangemaakt, zie https://www.simpel.nl/wangiri-fraude

Is er echt geen andere mogelijkheid dan een ander nummer aanvragen?

ik wil mijn mooie nummer niet kwijt maar word ook gestoord door die buitenlandse nummers

Bedankt voor je reactie.
Dan rest maar een mogelijkheid nl. een nieuw nummer aanvragen.
Telkens elk apart nummer blokkeren heeft geen zin omdat het tot nu alleen maar verschillende nummers waren.
Reputatie 2
Badge +8
Wat vervelend dat je overlast ervaart door de telefoontjes uit het buitenland!
Er zijn twee mogelijkheden om dit tegen te gaan. Via je telefoon kan je nummers blokkeren zodat ze je niet meer kunnen bellen. Dit dient wel per apart nummer te worden gedaan.
De tweede mogelijkheid is een nieuw nummer aanschaffen via de klantenservice. Hier wordt eenmalig €15 kosten voor berekend.
De klantenservice kan je verder helpen bij de aanvraag van een nieuw nummer.

Reageer