Beantwoord

Ontvang geen sms bij ingesproken voicemail iPhone

  • 14 March 2021
  • 16 reacties
  • 2072 Bekeken

Ik ontvang op mijn iPhone 11 geen melding (sms-bericht) als een voicemail wordt ingesproken. Ik heb mijn simkaart al in een andere mobiel (Motorola, dus Android) geprobeerd en daar ontvang ik wel een sms-bericht. De instellingen bij Simpel lijken dus goed te staan.

Het zit dus mogelijk ergens in de telefooninstellingen, maar ik kan daar niets bijzonders in vinden. Mijn zoon heeft ook een Simpel abonnement en ook een iPhone 11, heeft dezelfde telefooninstellingen als ik maar hij ontvangt wel een sms als bij hem een voicemail wordt ingesproken. 

Ik heb in mijn Simpel-account de voicemail al eens in- en uitgeschakeld en ook alles opnieuw ingesteld maar dat heeft ook niet geholpen. Hopelijk heeft iemand nog een oplossing of kan klantenservice mij verder helpen. 

icon

Beste antwoord door Mila 17 March 2021, 10:29

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Journal,

Welkom op onze community!

Wat vervelend dat je geen notificatiesms’jes van achtergelaten voicemailberichten ontvangt. Het is in ieder geval goed dat je het een en ander hebt getest, we kunnen daaruit constateren dat het inderdaad met de instellingen van je iPhone te maken heeft. 

Dit is wat ik heb gevonden op Apple Support:

De waarschuwingstoon voor nieuwe voicemailberichten wijzigen: Tik in Instellingen op 'Horen en voelen' of 'Geluiden'.

Ook kan je nakijken of je wellicht per ongeluk het voicemailnummer hebt geblokkeerd bij je geblokkeerde nummers. 

Mocht óók dit niet helpen, wil ik je doorverwijzen naar de leverancier van het toestel, zodat zij het voor je nakijken.

Succes en laat het ons weten als het geholpen heeft!

Groet,

Mila

Bedankt voor je reactie Mila. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Alles lijkt goed te staan maar het werkt helaas niet. Ik heb nu maar de app Voozzle Visual Voucemail geïnstalleerd. Krijg nu weer meldingen van ingesproken berichten en kan het ook beter beheren. Het blijft echter een alternatief terwijl ik liever van de mogelijkheden van de iPhone zelf gebruik maak. Mocht je dus alsnog een oplossing hebben of, beter nog, mocht Simpel op korte termijn ook zelf de optie Visual Voicemail gaan aanbieden dan hoor ik dat nog graag.

 

Groeten,

Robbert

Hi @Journal

Wat vervelend dat je er niet bent uitgekomen. 

Met een iPhone kan je instellen dat er geen notificaties worden gestuurd van achtergelaten voicemailgesprekken. Heb je dit wel uit staan? 
Je zegt alle instellingen goed nagekeken te hebben, maar ik vraag het toch nog even na. :) 

Indien je deze instelling aan heb staan, dan kan ik verder helaas niet achterhalen waarom je geen notificaties ontvangt. Wellicht is het een idee om langs een toestelwinkel te gaan, misschien dat zij de oorzaak kunnen achterhalen. 

Overigens is het voor ons nog niet bekend of wij in de toekomst de optie Visual Voicemail gaan aanbieden. Mocht dit het geval zijn, dan laten wij dit uiteraard weten. 

Groet, 

Lisa

Dag Lisa,

je geeft aan dat “Met een iPhone kan je instellen dat er geen notificaties worden gestuurd van achtergelaten voicemailgesprekken. Heb je dit wel uit staan? “. Ik ga vanuit dat dit niet (alleen) over het geluid gaat maar ook over het ontvangen van een sms. Ik heb geen idee waar deze optie zich in de instellingen bevindt. Kun je aangeven waar ik deze optie kan vinden?

Groeten,

Robbert

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Logboek,

Balen dat het nog niet lukt!

Ik verwijs je graag door naar  Appel Support , wat ik aangaf in mijn eerste bericht is wat ik heb getroffen. 

Mijn advies is toch om even langs een telefoonwinkel te gaan en/of contact opnemen met de leverancier van je toestel. Zij weten waarschijnlijk precies waar ze moeten kijken.

Succes!

Groet,

Mila

Ik ben er denk ik ondertussen achter waarom ik geen sms ontvang als de voicemail is ingesproken. Op mijn iPhone lijkt Visual Voicemail namelijk geactiveerd terwijl Simpel dit niet ondersteunt. Dat komt waarschijnlijk doordat ik voor mijn Simpel abonnement bij Youfone zat waarbij Visual Voicemail wel standaard aanstond. Bij de overgang naar Simpel is Visual Voicemail kennelijk niet correct uitgezet. Het staat dus nog aan op mijn iPhone maar werkt uiteraard niet. Hierdoor ontvang ik waarschijnlijk geen sms-berichten van Simpel als mijn voicemail is ingesproken.

Is dit een bekend probleem en belangrijker nog is hier ook een oplossing voor? Ik heb internet al behoorlijk afgestruind maar niets kunnen vinden. Ik kan helaas ook niet bij mijn telefoonwinkel langs omdat de iPhone bij een webwinkel is gekocht die geen technische ondersteuning biedt. Hopelijk weet iemand een oplossing.

 

Groet, Robbert

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Journal,

Lastige situatie! 

Echter is het wel zo dat, ook al heb je Visual Voicemail aanstaan, dit niet gebruikt wordt omdat wij deze optie niet ondersteunen. Voor de zekerheid wil ik je toch vragen om Visual Voicemail handmatig uit te zetten. Je vindt de stappen hier.

Heb je overigens óók de eerdere stappen gevolgd die ik hierboven noemde? Je zou namelijk de notificaties instellingen van je iPhone kunnen wijzigen zodat je wel sms berichten ontvangt bij een achtergelaten bericht.

Succes!

Groet,

Mila

 

Hallo Mila,

dank voor de suggesties. De eerdere stappen heb al eerder gevolgd maar die gaven geen oplossing, met andere woorden alle instellingen staan goed (ik heb dit ook vergeleken met de iPhone van mijn vrouw die ook een Simpel abonnement heeft en wel sms berichten ontvangt bij een voicemailbericht (zij zat voorheen niet bij een andere provider)). Ik krijg ook gewoon meldingen binnen van andere ontvangen sms-berichten, alleen die  met betrekking tot de voicemail werkt niet. Het gaat dus echt alleen om de koppeling tussen voicemail en sms. En met de simkaart in een andere mobiel krijg ik deze sms berichten wel, dus het ligt aan de iPhone.

Ik kan visual voicemail niet uitschakelen op de iphone. Als ik in de app telefoon klik op tabblad voicemail zie ik de tekst “Geen voicemail” staan en heb ik bovenin het scherm alleen de optie begroeting. Hier kan ik wel iets in aanpassen maar krijg bij bewaren dan telkens de foutmelding “De bewerking kan niet worden voltooid (com.apple.mobilephone fout 1035)”. Vandaar ook mijn gedachte dat in visual voicemail iets fout zit, wat ik alleen niet op een normale manier kan herstellen.

Enige optie die ik nog zie is een backup van de iPhone maken, iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan backup weer terugzetten. Hopelijk wordt de fout in visual voicemail daarmee verholpen. Best wat werk waarbij ik twijfel of het uiteindelijk gaat helpen (als de fout in de backup wordt meegenomen zal dit namelijk ook niet helpen) dus ik twijfel nog of Ik deze optie wel ga doen. Mocht je nog een andere suggestie hebben hoor ik het nog graag.

 

Groeten,

Robbert

Ik heb vandaag toch maar de iPhone 11 teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna de backup weer teruggezet. De eerder beschreven fout met betrekking tot visual voicemail is gelukkig opgelost echter het probleem zelf niet. Ik krijg nog steeds geen bericht/sms als er een voicemail is achtergelaten. 
Ik heb de simkaart daarna nogmaals in andere telefoons getest (zowel iPhone XR en Samsung A50) en daar werkt het wel prima. Alle instellingen in mijn iPhone 11 staan mbt telefoon, berichten en meldingen gelijk aan die van de andere iPhone XR waar ik dus wel berichten ontvang, dus daar kan het ook niet aan liggen. Kortom het is mij een groot raadsel waarom dit niet werkt. Betekent dus dat ik bij elk gemist gesprek de voicemail moet checken of er mogelijk wat is ingesproken.  Erg irritant, maar zie verder geen opties meer. Mocht iemand anders nog wel een oplossing hebben hoor ik het nog graag.

 

Groeten,

Robbert

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Journal,

Goed dat je het een en ander al hebt uitgeprobeerd. Maar balen dat zelfs het toestel op fabrieksinstellingen terugzetten niet heeft gewerkt. 

Omdat je via een ander toestel wél de gemiste oproep sms'jes ontvangt, ligt het probleem inderdaad aan je iPhone en is de enige optie die ik nog zie, om contact op te nemen met de leverancier van het toestel. Zij kunnen het toestel nakijken en hopelijk het probleem verhelpen.

Groet,

Mila

Ben er ondertussen achter gekomen dat het toch niet aan mijn iPhone ligt maar aan de simkaart zelf. Zoals al eerder aangeven heeft mijn vrouw ook een iPhone en een Simpel abonnement. Ik heb de simkaart van beide telefoons omgewisseld en wonder boven wonder ontvang ik nu wel berichten dat er een voicemail is ingesproken op mijn telefoon. Overigens krijg ik die berichten ook op de telefoon van mijn vrouw waar dus nog mijn simkaart in zit. Als ik de simkaarten weer omwissel krijg ik op mijn telefoon geen berichten meer, op de andere telefoon blijft het wel gewoon goed gaan.

De instellingen van beide simkaarten zijn gelijk aan elkaar dus daar kan het ook niet aan liggen. Dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat er ergens in de combinatie van simkaart en mijn telefoon iets niet correct is waardoor deze fout optreedt.

Is er nog een mogelijkheid om iets aan de simkaartinstellingen te doen of kan ik een vervangende simkaart ontvangen?

 

Met vriendelijke groet,

Robbert

Ik kreeg op mijn vorige berichten telkens vrij snel een reactie. Nu het probleem mogelijk door de simkaart wordt veroorzaakt ontvang ik geen reactie meer, maar wellicht komt dit ook door de vakantieperiode. Hopelijk kan iemand van Simpel nog reageren of ik een vervangende simkaart kan ontvangen (zonder bijkomende kosten van € 15 uiteraard). Ik hoor het graag. 
 

Groeten,

Robbert

Reputatie 6

Hallo @Journal 

Robbert ik denk dat je het beste je verhaal kunt voorleggen via contact met de klantenservice. Op dit forum heeft men geen inzage in je (naw) gegevens.

Succes! 

Hallo @Snowboard 

dank je wel voor je reactie. Ik heb een bericht gestuurd via het contactformulier naar Simpel. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

 

Groeten,

Robbert

Reputatie 4
Badge +8

Hallo @Snowboard 

dank je wel voor je reactie. Ik heb een bericht gestuurd via het contactformulier naar Simpel. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

 

Groeten,

Robbert

Hi Robbert @Journal,

Dat is inderdaad het beste om te doen. Via die weg hebben we inzicht in je abonnement en kunnen we wat specifieker meekijken. Ik ga er vanuit dat één van mijn collega’s hier snel bij je op terugkomt.

Groetjes,

Phil

Dag,

hierbij nog even een update:

ik heb vandaag een nieuwe simkaart ontvangen en na installatie is het probleem met de voicemail opgelost; ik ontvang weer sms berichten bij een ingesproken voicemail. Ben blij met deze oplossing en de geboden service vanuit Simpel.
Dit topic kan daarmee wat mij betreft afgesloten wor,den.

 

Groeten,

Robbert

Reageer