Beantwoord

regelmatig slecht bereik binnens en buitenshuis

  • 31 January 2020
  • 18 reacties
  • 751 Bekeken

Badge

Ik merk met zeer veel regelmaa dat mijn bereik erg slecht is terwijl ik al 2 jaar bij simpel zit en net mijn abonnement moest verlengen of beeindigen.

Het icoontje wat het bereik aangeeft is bijna altijd minimaal. Ook krijg ik van telefonisch contact terug dat ik slecht verstaanbaar ben of valt de verbinding vaak helemaal weg.

 

Tevens krijg ik vaak verlaat een sms van dat ik een oproep heb gemist, zonder dat mijn telefoon is over gegaan. Hier kan veel vertraging bij zitten.

 

Ik kan zo helaas niet meer op dit netwerk en mijn bereikbaarheid vertrouwen en dat stoort enorm.

 

Wat nu?

 

Met vriendelijke groet, 

 

Maxine 

icon

Beste antwoord door Snowboard 31 January 2020, 10:31

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6

Hi @Maxine 

 

Je moet helemaal niet verlengen of beëindigen. Na de einddatum van je abonnement wordt je abonnement maandelijks opzegbaar. Kosten blijven gelijk.

Ik zou in jouw geval eerst controleren of Simpel de bereikbaarheid kan verbeteren en of een andere provider hierin wellicht verbetering kan geven. Meten is weten.

Je moet dus niks, je mag verlengen. Heb je verlengd? (of beëindigd)

Badge

@Snowboard bedankt voor je reactie. Ik kon niet zo makkelijk de kleine lettertjes vinden over de tarieven na mijn abonnement en ik heb ook de vervelende ervaring al gehad dat Simpel op eens belachelijk hoge tarieven heeft als je bijv. Wat meer mb's buiten je bundel hebt gebruikt (terwijl mn mb aanvuller van die maand daarvoor maar een halve dag beschikbaar was en dus nog totaal nog niet op was gebruikt). Heel oneerlijk vond ik dat dus ik vertrouw Simpel niet helemaal daar in helaas...

geachte ik heb met jullie al contact gezocht  om mijn slechte bereik in huis !! Als ik bel duurt het soms lang voor dat ik verbinding krijg ,en als ik dan verbinding heb dan gaat het een 3 A 5 min   goed en dan ga ik alleen maar  storing krijgen en zo af en toe hoor ik heel slecht de andere kant  en deze ervaring heeft 1 van uw collega/s ook vernomen !!!! maar dan krijg je allerlei dingen die je moet uit voeren en daar heb ik er een paar van gedaan  ,maar het gaat mij te ver als man van 73 jaar  om dan weer mijn simkaart in een ander toestel te doen ,heb een appel 9+ en die is gewoon goed ,maar ik lees zoals hier al meer aangegeven is van de ander mensen  die precies de zelfde klachten hebben !!!   nu zou ik graag van uw willen weten wat hier aan gedaan gaat worden en kom nou niet met het verhaal dat jullie mijn postcode hebben  door gemeten  en dat het ontvangst hier  moet goed zijn ,nou dus niet ondervind  ieder dag deze problemen   dus vertelt uw mij maar hoe jullie dit gaat oplossen ????? alvastbedankt 

vergeet nog wat soms bellen mensen mij op  en dan lees je later dat ze mij gebeld hebben ,terwijl ik niks hoor dus dezelfde klachten  die ook de andere mensen hebben  !! terwijl het geluid vol aanstaat !!

Reputatie 6

Goedenavond @friesland 34 .

Hebt u dit probleem thuis zowel binnen als buiten? Ervaart u op andere locaties ook problemen?

goede avond   ja ook bij mij voor de deur  want dan hoop je beter ontvangst te hebben  , maar helaas 

en dat heb ik al een hele lange periode en dan op een gegeven moment ben  je het helemaal zat !!

op andere locaties  wel beter maar heb nu al mee gemaakt dat je later ziet dat je twee gesprekken heb gemist terwijl je niks hoort !!!!!!  en telefoon in mij borst zak zit of in de Car kit

Reputatie 6

Ik begrijp het probleem. Omdat u al contact gehad hebt met de klantenservice hierover sla ik de dekkingskaart over. Ik zou eens een prepaid simkaart van een ander netwerk proberen of de kruistest verschil maakt is meestal minder eenvoudig. Maar kennissen of familie kan u daarmee verder helpen. In principe zijn er 3 factoren.

De telefoon - de simkaart en het netwerk. Met een kruistest sluit u de 1e 2 uit.

Bouwmaterialen kunnen verschil maken in de kwaliteit van signaalsterkte o.a..

Een telefoon reset is ook nog een optie maar dat zou ik niet te gemakkelijk doen zonder een backup.

 

Ik hoop u hiermee geholpen te hebben.

Fijne avond nog ondanks de toch vervelende situatie waar de wereld zich in bevindt.

Dank uw wel maar ik zal het aan mijn zoon vragen of hij dat voor mij wil uit proberen!! 
vr gr friesl

Reputatie 6

@friesland 34 utleg kruistest geef ik ook nog even.  Uw simkaart in andere telefoon, andere simkaart in uw telefoon.

Graag uw bevindingen laten weten.

Succes en graag gedaan.

Ja dat gaat even duren want mijn zoon komt 

voorlopig niet langs van wegens de Corona !! 
dus moet voorlopig maar zo door kloten !! 
Bedankt voor je antwoord  Friesland 

 

hallo  snowboard

ik wil eigenlijk stoppen met Simpel  maar  heb net twee weken geleden verlengt !!

ik heb mijn klacht al div keren door gegeven en dan komt er weer een berichtje wat de klachten nou zijn ,en dat heb ik genoeg uitgelegd  en mijn buren in het appartement hebben deze klachten niet !! heb jammer genoeg mijn contract net verlengt maar heb liever dat jullie wat nu aan mijn probleem gaan oplossen want er zijn meer mensen die precies het zelfde probleem hebben aangegeven dus ben niet de enigste met deze klacht !! nou niet weer komen met vragen en Zeggen dat hier alles goed is volgens jullie, trouwens er staat hier in geen velden een zend mast !!  je mag ook zonder kosten mijn contract en die van mijn vrouw   beeindigen  zonder kosten !! want jullie kunnen er blijkbaar of willen er niks aan doen !!!  ben het spuug zat dit gesodemieter  !!!!!!  en ik blijf net iedere keer weer een medewerker  vertellen wat nou de klacht is  !!! 

Ik lees hier dat het allemaal om de zelfde klachten gaat , en laat ik deze klachten ook hebben.

Het kan gewoon niet zo zijn dat een ieder hier zijn kaartje in een andere telefoon moet doen om te kijken of het daar mee te maken heeft, want als het wel zo is, dan is Simpel gewoon niet voor elke telefoon geschikt. Wat mij wel opvalt is ook dat het richting afloop abonnement gaat, zo ook bij mij.

Nog een 5 a 6 maanden dan loopt het af en dan begint nu ineens het haperen van ontvangst internet als wel de gesprekken. En wat ik ook niet netjes vind is dat je een aanbieding krijgt om te verlengen terwijl je nog een halfjaar te gaan hebt, en dan staat erbij dat de aanbieding maar voor korte duur is. Gaat dan ook gelijk de volgende maand in, denk er hard over om van provider te wisselen als er geen oplossing komt die duidelijk goed werkt.

Reputatie 6

Hi @kaleinmeisje goedemorgen, er staat bij mij ook dat ik mag verlengen niet dat het moet. Ik had een tijdje terug ook een probleem met bereik. Heb de simkaart in een andere telefoon gestopt en probleem lijkt te zijn opgelost maar ik verleng niet. Ik zie idd meer meldingen van problemen met bereik. Een kruistest is wel de methode om 2 oorzaken uit te sluiten van de 3.

Hi @friesland 34 goedemorgen. Om een eventueel misverstand te voorkomen ik ben net als U een klant en denk graag met U mee. Ik zie vaak dat mensen hebben verlengd zonder dat dit moet, zeker met problemen zou ik dat niet doen. Net als @robertvanweersch heb ik bedenkingen over de manier van communicatie hierover. Het lastige is dat U volgens de voorwaarden niet voortijdig Uw abonnement kunt beëindigen. Hier heb ik dan als klant geen inspraak in. Een medewerker van Simpel zal U hiermee verder moeten helpen. 

Misschien is het een idee om een andere provider te kiezen, Uw huidige abonnement zo laag mogelijk te zetten  Denk er wel aan dat Simpel een prijsvechter is. Medewerkers hebben op deze community maar beperkte ruimte om te kunnen helpen. Helaas te weinig..

 

@Simpelmedewerker help deze klanten verder a.u.b. op een manier die ze echt helpt en niet dat ze telkens in een draaimolen komen waar ze minder tevreden over zijn.

.

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @kaleinmeisje & @friesland 34,

Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met jullie abonnement.

Ik wil jullie heel graag verder helpen, kunnen jullie mij een privébericht sturen met jullie telefoonnummer bij Simpel. dan ga ik dit verder met je oppakken.

Groetjes,

Ilan

Simpel.nl

 

Goedemorgen @kaleinmeisje & @friesland 34,

Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met jullie abonnement.

Ik wil jullie heel graag verder helpen, kunnen jullie mij een privébericht sturen met jullie telefoonnummer bij Simpel. dan ga ik dit verder met je oppakken.

Groetjes,.nl

06xxxxxxxx Friesland 

[Edit Phil: 06-nummer onherkenbaar gemaakt]

 

Reputatie 6

@friesland 34 het is niet de bedoeling om het telefoonnummer openbaar te plaatsen maar via een privébericht te sturen die alleen jij en de medewerker kunnen zien. Privacy in acht nemen is een goede zaak.

Goedemorgen @kaleinmeisje & @friesland 34,

Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met jullie abonnement.

Ik wil jullie heel graag verder helpen, kunnen jullie mij een privébericht sturen met jullie telefoonnummer bij Simpel. dan ga ik dit verder met je oppakken.

Groetjes,

Ilan

Simpel.nl

 

Hallo llan, ik heb tot nu toe niks vernomen terwijl ik een privé bericht naar je gestuurd hebt, dit is nu 6 dagen terug. Ben nu wel benieuwd wanneer ik iets te horen krijg.

Groetjes,

kaleinmeisje

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @kaleinmeisje & @friesland 34,

Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met jullie abonnement.

Ik wil jullie heel graag verder helpen, kunnen jullie mij een privébericht sturen met jullie telefoonnummer bij Simpel. dan ga ik dit verder met je oppakken.

Groetjes,

Ilan

Simpel.nl

 

Hallo llan, ik heb tot nu toe niks vernomen terwijl ik een privé bericht naar je gestuurd hebt, dit is nu 6 dagen terug. Ben nu wel benieuwd wanneer ik iets te horen krijg.

Groetjes,

kaleinmeisje

Hi,

Ik heb helaas nog geen bericht gehad. Wellicht nog een keer?

 

Groet,

Ilan

Goedemorgen @kaleinmeisje & @friesland 34,

Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met jullie abonnement.

Ik wil jullie heel graag verder helpen, kunnen jullie mij een privébericht sturen met jullie telefoonnummer bij Simpel. dan ga ik dit verder met je oppakken.

Groetjes,

Ilan

Simpel.nl

 

Hallo llan, ik heb tot nu toe niks vernomen terwijl ik een privé bericht naar je gestuurd hebt, dit is nu 6 dagen terug. Ben nu wel benieuwd wanneer ik iets te horen krijg.

Groetjes,

kaleinmeisje

Hi,

Ik heb helaas nog geen bericht gehad. Wellicht nog een keer?

 

Groet,

Ilan


Ik heb nu opnieuw verstuurd.

Hopelijk nu wel goed gegaan.

Mvg 

kaleinmeisje

Reageer