Beantwoord

Slechte telefoonverbinding simpel gebruikers

  • 25 March 2020
  • 16 reacties
  • 1056 Bekeken

Slecht verbinding bij alle telefoongesprekken in onze omgeving, ik heb meerdere bekende en familieleden met een Simpel abonnement met hetzelfde probleem. Probleem is er sinds een maand ongeveer. Mijn eigen vermoeden zegt dat het ontstaan is na de week waarin er harde wind/slecht weer was vorige maand. De telefoongesprekken beginnen de eerst 10 seconden normaal, daarna robot stemmen en persoon aan andere kant is onverstaanbaar waarbij het 9 van de 10 keer voorkomt dat we verbinding moeten verbreken. Wie kan helpen of waar moet ik zijn met dit probleem? Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Houscouss 25 March 2020, 14:25

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Job,

Welkom op onze Community en balen om te lezen dat je slecht bereik ervaart!

Allereerst wil ik je aangeven dat omdat veel mensen momenteel thuis werken nu alle mobiele netwerken wat meer belast zijn dan normaal. Dit kan leiden tot het langer opstarten van een telefoongesprek, en soms komt het gesprek zelfs niet tot stand en hoor je piepjes en valt de lijn stil. Alle providers genereren nu dus op het moment meer verkeer waardoor het netwerk wat overbelast kan zijn en dit speelt inmiddels nu ook al een kleine maand. Je kan het op sommige momenten nogmaals proberen, eventueel na het herstarten van het telefoontoestel. Wanneer er andere óf meer problemen zijn dan bijvoorbeeld dat het wat langer kan duren voordat een telefoontje aankomt bij de ontvanger kan je contact opnemen met onze klantenservice. Je kan daarnaast ook mij in een privébericht je (mobiele) telefoonnummer doorgeven zodat ik je kan terugbellen en je zo snel mogelijk kan helpen met je klacht.

Groetjes,

Houssam

Hier het zelfde probleem, maar ik heb dit al maanden. Nu meer uitgesproken, kan mijn telefoon eigenlijk niet gebruiken om te bellen.

Reputatie 2
Badge +2

Voor mij geldt hetzelfd

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Ron6245 en @netvista

wat vervelend! Hiervoor kunnen jullie contact opnemen met onze klantenservice. Wij lopen dan een aantal stappen met jullie door om jullie zo goed mogelijk hierbij te helpen. 

Groetjes, Alexandra

Ik heb hetzelfde probleem en daardoor kan ik geen contact maken met een ziek familielid.

Reputatie 2
Badge +8

@WCKetting-simpel neem contact op met Simpel via www.simpel.nl/contact dan zoeken we samen naar een oplossing. 

Groetjes Joachiem

Reputatie 2
Badge +8

@WCKetting-simpel neem even contact op met Simpel via www.simpel.nl/contact dan zoeken we samen naar een oplossing.

Groetjes Joachiem

Het is al een oud topic maar bij mij ook hetzelfde. Eigenlijk is de telefoonverbinding niet te gebruiken. De andere kan kan ons (4 abo’s in het gezin) vaak nauwelijks verstaan. Soms helpt een ander plekje, vaak niet. Terugbellen op de vaste lijn helpt dan maar dan heb ik dubbel de belkosten: onbeperkt bellen in simpel abonnement dat ik niet fatsoenlijk kan gebruiken en daarnaast de vaste lijn gebruiken ok mee te bellen. Misschien de dekking van t-mobile? Ik kan de kaart niet echt goed beoordelen. Staat niets over de geluidskwaliteit van de telefoon. Alleen iets over snelheid van internet.

ik hoop dat iemand mij kan helpen om het op te lossen 

 

Reputatie 6

Misschien de dekking van t-mobile? Ik kan de kaart niet echt goed beoordelen. Staat niets over de geluidskwaliteit van de telefoon. Alleen iets over snelheid van internet.

ik hoop dat iemand mij kan helpen om het op te lossen 

Hi @opaslof  

Wanneer je wilt zal ik even meekijken op de kaart. Laat je het even weten?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @opaslof,

 

Wat vervelend dat jij en het gezin problemen ervaren!

 

Ik wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij met je mee kunnen kijken.

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Misschien de dekking van t-mobile? Ik kan de kaart niet echt goed beoordelen. Staat niets over de geluidskwaliteit van de telefoon. Alleen iets over snelheid van internet.

ik hoop dat iemand mij kan helpen om het op te lossen 

Hi @opaslof  

Wanneer je wilt zal ik even meekijken op de kaart. Laat je het even weten?

Sorry ik zie je reaktie nu pas: de notificatiemail was in de spam terechtgekomen.
Graag! Alleen geen idee hoe ik je via PM kan benaderen.

Groetjes, Niels

Reputatie 6

Dat kun je nu @opaslof . Kwestie van op mijn gebruikersnaam klikken.

 

 

Badge

Hier ook heel  vaak slechte ontvangst of geen ontvangst

In huis 1 streepje, en regelmatig 0 streepjes ontvangst

En dat zou dan op het best geteste netwerk van kpn zitten, hoewel ik hierboven ook t-mobile lees ?

Nog bij geen een provider zo'n slechte dekking gehad als bij simpel 

En ik ben niet de enigste die ik over de slechte dekking van simpel hoor

Reputatie 3
Badge +8

Hi @rbijnen,

 

Vervelend dat ook jij problemen ervaart met het bereik! 

 

Net zoals de andere gebruikers wil ik je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Op deze wijze kunnen wij een stappenplan met je doorlopen om de problemen te achterhalen en op te lossen.

 

Groet, Charlie

Simpel

Badge

gebeld met de klantenservice verschillende testen gedaan, en net weer gebeld met de klantenservice

je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, maar helaas niet geholpen met je probleem

ze willen 3 voorbeelden binnen 48 uur van mijn slechte bereik om iets uit te kunnen zoeken

ik moet dus 3 voorbeelden hebben binnen 48 uur waar de verbinding weg is gevallen, dat gaat iemand die niet veel van zijn telefoon gebruikt maakt niet lukken …. dus met andere woorden dan zoek je het maar uit met je abbo

op het moment dat er een telefoongesprek opgebouwd wordt gaat mijn bereik van 0-1 ineens naar volle bak 4 streepjes

iemand die langs mij zit met ook een simpel abbo heeft wel gewoon 4-5 streepjes zonder te bellen ???

sim kaart ook al in een ander toestel moeten proberen, maar ook daar heb ik het zelfde probleem mee

antwoord op hoe het dan kan dat ik 0-1 streepje heb en op het moment dat ik ga bellen ik ineens wel 4 streepjes heb krijg je niet

en op het moment dat ik 0-1 streepjes ontvangst heb is mijn internetverbinding geheid ook heel slecht

waar kan ik iemand bereiken die het probleem wel wil oplossen, want die gasten die aan die telefoon zitten doen ook niets dan je van het kastje naar de muur sturen

3 dagen terug zei de beste man dat het dus grote kans aan mijn SIM kaart zou liggen …. zeg ik nu, kun je me dan niet beter een nieuwe SIM kaart toe sturen, krijg je te horen dat je dat € 15,- gaat kosten ….. uhhhm wat, is waarschijnlijk jullie SIM kaart die niet deugt !!! moet ik daar voor betalen ???
SIM kaart 3 dagen geleden al in een ander toestel moeten proberen, en ook daar hetzelfde probleem, dus aan het toestel ligt het niet !!!

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @rbijnen,

 

Wat vervelend dat je nog steeds problemen ervaart!

 

Wanneer je dezelfde problemen met jouw simkaart in een ander toestel ervaart, is een onderzoek op het netwerk benodigd. De kans dat dit aan jouw simkaart ligt, acht ik vrij klein. 

Bij het onderzoek zijn de voorbeelden wel vereist. Wellicht dat je een aantal testoproepen kunt plaatsen naar een vriend, familielid of een kennis, zodat je aan de drie voorbeelden binnen 48 uur komt.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer