Beantwoord

Wifi bellen is dat mogelijk bij Simpel?

  • 15 January 2019
  • 17 reacties
  • 5604 Bekeken

Kan ik bij simpel ook wifi bellen? Ik heb een Samsung s9
icon

Beste antwoord door Snowboard 16 January 2019, 08:05

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Nee, Simpel biedt op dit moment geen vowifi. (wifi bellen)
Kan ik bij simpel ook wifi bellen? Ik heb een Samsung s9

Hallo William,

Bellen met applicaties als bijvoorbeeld Facebook messenger, Whatsapp, Skype, etc. moet je altijd kunnen bellen met WiFi en als je data genoeg hebt ook met 3G / 4G.
Bellen d.m.v. VOLTE* of VoWiFi** zijn technieken die momenteel nog niet beschikbaar zijn voor Simpel.
Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is. Fijne dag en veel plezier met je Simpel abonnement.

* Voice over LTE (LTE=4G)
** Voice over WiFi
Heet dit niet gewoon Voice over IP of VoIP. (Wifibellen) Jammer dat dit niet mogelijk is. Nu gaan T-Mobile (Simpel) en Tele2 samen. Tele2 heeft wifi bellen al beschikbaar. Wanneer zal dit beschikbaar komen voor ons allemaal?

Ik heb in huis geen bereik 2G 3G 4G en kan alleen bellen met bijv Whatsapp en dat wil ik liever niet.

Mijn vraag is wanneer komt Simpel met de mogelijkheid van wifibellen anders moet ik overstappen naar een andere provider!

Reputatie 2
Badge +8

Beste @William William, Je vind in dit topic het antwoord: 

https://community.simpel.nl/bellen-sms-10/volte-4g-lte-bellen-wifi-bellen-605

Een plezierige tijd gewenst en kijk hier gerust nog even rond.

Groetjes Joachiem

Is nu wel bekend wanneer wifi bellen beschikbaar wordt. Sinds kort wonen we in een nieuw huis met goede wifi maar slecht bereik in huis. Gesprekken vallen weg of ik moet naar buiten lopen. Buiten is het wel goed. 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Slaman,

Ook welkom op onze Community!

Er is nog geen nieuws over wifi-bellen. Zodra hier meer bekend over is, zullen wij onze klanten hierover uiteraard informeren!

Groetjes, 

Houssam

Reputatie 1

Al heel lang hoop ik op het beschikbaar komen van VoLTE en VoWiFi. Zojuist zag ik dat bij één van de concullega's (YouFone) deze functionaliteiten beschikbaar zijn voor nieuwe klanten.

Wordt er al gewerkt aan de implementatie van deze mogelijkheden?

 

Reputatie 3
Badge +7

Al heel lang hoop ik op het beschikbaar komen van VoLTE en VoWiFi. Zojuist zag ik dat bij één van de concullega's (YouFone) deze functionaliteiten beschikbaar zijn voor nieuwe klanten.

Wordt er al gewerkt aan de implementatie van deze mogelijkheden?

 

Daar kunnen we op dit moment nog niks over zeggen. Komt deze dienst beschikbaar, dan delen we dit uiteraard op onze website

Groetjes, Sanne

Reputatie 1

Dank voor je reactie Sanne.

Helaas komt je antwoord me bekend voor ;)

Wordt er al wel aan gewerkt? Staat het ergens op een roadmap?

Reputatie 3
Badge +7

@samgold een update: er wordt aan gewerkt. De lancering is in 2021, wanneer weet ik op dit moment niet. Zie ook dit topic!

 

Groet, Sanne

Reputatie 1

@Sanne, aha, dat is goed nieuws! Dank voor je reactie!

Als er testers nodig zijn, dan ben ik beschikbaar.

Reputatie 1

@Sanne is er inmiddels al meer duidelijk over de uitrol van VoLTE en VoWifi?

Staat de lancering nog steeds gepland voor dit jaar? Er moet toch wel wat meer concreets te melden zijn lijkt me?

Dank voor je reactie alvast!

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @samgold,

Begrijpelijk dat je dit navraagt.

Op dit moment hebben we nog geen informatie over de lancering van VoLTE en VoWifi. Wanneer we meer weten, zullen we ook dit topic updaten. 

Groet,

Mila

Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Ik heb de stappen op hun website gevolgd en het lijkt gewoon te werken. 

https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

hoi @patrick.buntsma ,

weet je zeker dat VoWiFi werkt ? als ik op mijn iPhone de optie ‘WiFi Calling’ aan zet, dan gebeurt er niets :(

ik zie het wifi lampje van mn router niet flikkeren als ik een telefoonnummer bel. ook als ik de DSL kabel uit mijn wifi router trek tijdens het bellen, gaat het gesprek gewoon door (ik hoor zelfs geen glitch)…
 

Reputatie 6

Hoi @pduijves  

Zolang Simpel een eigen website, een eigen administratie (een eigen community) heeft en het zelf niet openbaar van de daken schreeuwt ga ik er vanuit/mag je er vanuit gaan dat VoWiFi (nog) niet ondersteund wordt door Simpel.

Reageer