Beantwoord

Abbonement aanhouden bij verhuizing naar buitenland

  • 2 February 2021
  • 1 reactie
  • 534 Bekeken

Ik ga voor ruim een jaar naar het buitenland verhuizen, maar wil bij terugkomst graag nog steeds mijn Nederlandse nummer bij Simpel tot mijn beschikking hebben. Kan ik hiervoor gewoon mijn abbonement bij Simpel aanhouden (en maandelijks het goedkoopst mogelijke abbonement betalen), of moet ik dan mijn nummer overzetten op een prepaid kaartje? Mag ik de sim van Simpel dan als tweede sim voor noodgevallen actief in mijn telefoon hebben zitten (en hoofdzakelijk een lokale sim voor data/bellen gebruiken), of krijg ik dan gedonder met de fair-use policy in het buitenland van Simpel (ik zal vrijwel nooit met een Nederlandse mast verbinden)?

icon

Beste antwoord door Mila 8 February 2021, 16:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Emiel_1,

Welkom op onze community!

Goed dat je al deze vragen stelt. Zoals je zelf aangeeft is het verstandig om een simkaart in het desbetreffende land aan te schaffen. Uiteraard is het mogelijk om je abonnement bij Simpel te behouden en de bundels te verlagen. Wel moet je uitkijken met de fair-use-policy:

Als je tijdens een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, sturen we je een sms-bericht met het verzoek je roaming gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht.

Deze toeslag is als volgt:

€ 0,0387 per minuut

€ 0,0121 per sms

€ 0,0070 per MB

Ik adviseer je daarom om zo min mogelijk je Simpel simkaart te gebruiken. Mocht je vooralsnog vragen hebben kan je altijd contact met ons opnemen.

Succes in het buitenland!

Groet,

Mila

Reageer