Beantwoord

Alle uitgaande oproepen geblokkeerd

  • 13 October 2019
  • 14 reacties
  • 3792 Bekeken

Hallo,
Ik ben momenteel op reis in Canada, maar mijn oproepinstelling voor oproepen blokkeren is plots aangepast. Alle uitgaande oproepen worden geblokkeerd. Als ik deze instelling wil deblokkeren/uitvinken dan vraagt hij om een wachtwoord die ik niet weet, omdat ik deze nooit eerder heb ingesteld! Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb zelf diverse topics gelezen en de wachtwoorden 0000, 1919, 1234, 12345, 1234567880 etc geprobeerd, maar zonder resultaat.. :(
Ik heb een Huawei Mate 10 lite.
Avast bedankt!
Mvg niels
icon

Beste antwoord door Sanne 15 October 2019, 11:14

Bekijk origineel

14 reacties

Ik zit in Japan en heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung S9. Ik kan wel gebeld worden maar mijn uitgaande gesprekken staan geblokkeerd. Ik kan ook geen SMS berichten sturen.
Ik heb contact gehad met Huawei. Zij geven aan dat het wachtwoord bij de profiders vandaan moet komen, zij kunnen hier niets aan doen. Dus hopelijk kan Simpel een oplossing aanbieden of het wachtwoord opsturen om de blokkering op te heffen.
Reputatie 3
Badge +7

Hoi! Welkom op de community :blush:

 

Wat vervelend dat het in het buitenland niet lukt om te bellen. Het kan zijn dat door de gewijzigde instelling de uitgaande oproep geblokkeerd is. Wij beschikken alleen niet over dergelijke wachtwoorden. We leveren geen toestellen, en hebben ook geen invloed op de instellingen en daarvoor benodigde gegevens.

 

Wel kunnen we samen het een en ander nalopen om te controleren of de blokkade niet ergens anders inzit.  Om te beginnen kijken we naar het abonnement zelf. Is er nog voldoende tegoed? Is het plafond ingesteld en bereikt? Staat gebruik in het buitenland/roaming ingeschakeld op zowel het toestel als de simkaart?

 

Verder kijken we naar het netwerk waarmee je verbonden bent. In de screenshot van @nielsvink14 zie ik dat je verbonden bent met Telus. Dit zou in principe een goed netwerk moeten zijn. Toch wil ik vragen of je via de instellingen van jouw telefoon handmatig verbinding kan maken met Bell. Werkt deze wel?

 

Werkt dit niet, dan vragen we om de simkaart te testen in een ander toestel. Als in een ander toestel dezelfde problemen worden ervaren, dan vragen we om een voorbeeld en gaan wij dit verder onderzoeken. Het voorbeeld wat je door kan geven van de afgelopen 24 uur waarbij het probleem speelt. Hierbij dient de datum, tijdstip, land, netwerk waar je op dat moment gebruik van maakt, 06-nummer/website, en foutmelding te worden vermeld. Dit kan via de klantenservice worden doorgegeven.

 

Groet, Sanne

Gewoon landcodes invoeren :)  +040 

https://www.opreis.nl/reisinformatie/internationale-landcodes-telefonie/

 

 

 

Dit is bij mij ingeschakeld , alleen niet door mij zelf , nu wordt er gevraagd om een wachtwoord  , en die heb ik niet , wat nu te doen ?

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Jacco,

 

Ik heb jouw vraag even verplaatst naar dit topic waar dezelfde vraag al is gesteld. Hierboven heb ik uitgebreid antwoord gegeven en heeft Mcp2020 wat handige tips gegeven! Kan je dit uitproberen?

 

Groet, Sanne

Hi,

 

Ik zit met hetzelfde probleem. Alle uitgaande oproepen worden geblokkeerd.

“gewoon landcodes invullen” waar zou dat moeten? Ik heb gekeken naar FDN nummers

er wordt gevraagd om een 4 cijferige pin die ik niet heb.  Die MOET simpel hebben (lees ik ook op andere forums
Dit probleem ligt toch echt bij simpel. Kunnen jullie mij verder helpen?

(ik zit trouwens in Ierland, weet niet of dat er wat mee te maken heeft)?

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @willemr002!

Balen dat je dit ook ervaart!

Heb je de bovenstaande stappen gevolgd? Met het invullen van de landcodes wordt bedoeld dat het in sommige gevallen helpt om de telefoonnummers van je contactpersonen met landcode in het telefoonboek op te nemen. Op die manier wordt altijd de juiste doorschakeling gebruikt.

In tegenstelling tot wat bijvoorbeeld Huawei heeft aangegeven en zoals ik hierboven lees, leggen wij als provider zijnde geen blokkade op en beschikken we zodoende ook niet over codes/wachtwoorden om die instelling aan te passen. 

Groetjes,

Phil

Hi @Phil 


dank, ik heb bovenstaande stappen gevolgd maar tevergeefs

ik heb een dual sim telefoon. Mijn Vodafone sim werkt wel gewoon en daar is niks geblokkeerd. Dus het ligt echt niet aan de telefoon maar aan de simkaart, ik ga je toch vragen dit verder uit te zoeken. Als jullie het niet zijn, dan wellicht het netwerk waar jullie gebruik van maken. Maar ik verwacht een antwoord vanuit jullie en dat jullie dit uitzoeken.

 

hoor graag zsm 

mvg

 

@Phil ik zou zeggen, google zelf even.

wanneer bij vodafone dit probleem voorkomt dan kan je de blokkering via my vodafone opheffen.

 

mijn simpel heeft niet zo een optie

@Phil zie hier nogmaals de bevestiging,  zo kan je hetzelfde op andere websites vinden

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @willemr002,

Fijn dat je zelf nog verder onderzoek hebt verricht.

Feit blijft echter dat wij als provider zijnde geen grip hebben op hoe deze instellingen in de telefoon staan en hoe dit is aan te passen. Dat is ook de reden dat wij niet over ontgrendelcodes beschikken en je geen opties hiervoor in het Mijn Simpel account naar voren ziet komen.

Aangaande de informatie op je screenshot is het zo dat er inderdaad wel blokkades vanuit ons ingesteld kunnen worden op bijvoorbeeld het bellen en sms’en naar (betaalde) informatie- en servicenummers. Tevens is het mogelijk om een Plafond in te stellen waarmee je buitenbundelkosten voorkomt en waarbij uitgaande oproepen geblokkeerd worden indien je buitenbundelkosten dreigt te maken. Dat Plafond dien je echter wel zelf in te stellen, daarom ga ik er vanuit dat je van deze mogelijkheid tot blokkeren op de hoogte bent indien je een Plafond hebt ingeschakeld.

Groetjes,

Phil

Reputatie 2

@willemr002 

Chef… dit topic staat vol met screenshots van toestelinstellingen.
Op die screenshots zie je letterlijk de optie om iets te blokkeren aan en uit staan. Overduidelijk een toestelinstelling dus.

Hoe ga je dit dan verwijten aan Simpel? Die logica is echt heel vreemd.

Je stuurt daarna een tekst van een website dat betaalde nummers geblokkeerd kunnen zijn.
Dit is totaal unrelated.
Betaalde nummers zijn informatie nummers als 0900 enzo. (dus geen normale nummers in het buitenland) Dat kan je gewoon instellen in je Mijn Simpel.

Heeft niks te maken met bellen in het buitenland. Als jij geen plafond hebt ingesteld die voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken en je gebruik in het buitenland enzo allemaal aan hebt staan bij je sim instellingen op Mijn Simpel dan blokkeert Simpel niks.
 

Ik kan zelf altijd prima bellen in elk land. Heb een keer gehad dat dat niet kon in het begin, maar toen had ik mijn plafond gewoon te laag ingesteld en kon ik geen buitenbundelkosten maken.
Maar je moet wel de landcodes hebben staan bij die nummers. Dus ik heb de nummers van vrienden opgeslagen als volgt:

ipv 0612345678 heb ik +31612345678.

Dat moet je gewoon bij al je contacten doen, ook de buitenlandse nummers (met dan dus de landcode die daarbij hoort)

 

Reageer