Beantwoord

Bepaalde provider uitsluiten in het buitenland

  • 22 April 2019
  • 2 reacties
  • 718 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik ben vaak in Zweden. Mijn mobiel maakt dan automatisch verbinding met een provider. Dat is makkelijker dan één handmatig selecteren, i.v.m. de dekking tijdens reizen.
Maar één van de zweedse telecomproviders is 3 (Three).
Maar als mijn telefoon (Huawei TAG-L21) verbinding heeft gemaakt met deze telecom provider, dan kan ik slechts een data verbinding krijgen, en kan ik dus niet bellen of gebeld worden. dat staat deze provider niet toe. Dus ik dacht, als ik deze nu uit zou kunnen sluiten om verbinding mee te kunnen maken, dan kan de telefoon wel alle andere providers selecteren die een goede dekking bieden.
Weet iemand of dit kan? Of een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Diana 23 April 2019, 11:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Update: Tijdens de vakantieperiode hebben wij gemerkt dat er veel onduidelijk is over het gebruiken van het abonnement in het buitenland. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen en voorkomende problemen opgesomd op deze pagina

Reputatie 1
Badge +7
Hoi,

De oplossing om gebruik te kunnen maken van telefonie en internet wanneer je in Zweden bent is toch het handmatig kiezen van een netwerk. Dit is inderdaad niet altijd even handig wanneer je onderweg bent omdat, zoals je zelf al aangeeft, het wisselend kan zijn welke provider de beste dekking heeft. Echter kan dit ook de oplossing zijn van je APN probleem die je noemt in dit topic. Ik wil je aanraden om de T-Mobile APN te verwijderen in het toestel en de Simpel APN in te stellen en te selecteren wanneer je in Nederland bent. Zodra je daarna de grens over gaat zou het naar behoren moeten werken.
Om er zeker van te zijn dat je gebruik kunt maken van je telefonie en internet netwerk, kun je verbinden met één van de volgende drie netwerken:
  • Telia
  • Telenor
  • Hutchison 3G
Alle drie deze netwerken beschikken over een 2G, 3G en 4G verbinding Zweden die toegankelijk zijn voor Simpel klanten.
Indien je ondanks alles toch nog problemen ervaart in het buitenland, neem dan graag eens contact op met onze klantenservice wanneer je in Zweden bent. We helpen je graag.

Met vriendelijke groeten,

Diana

Reageer