Beantwoord

bereikbaarheid in het buitenland


Reputatie 2
Badge
Ik heb het volgende ervaren, tijdens mijn verblijf in Turkije, in de periode 23 - 30 maart 2019:
  • niet kunnen bellen;
  • ook niet kunnen bellen naar de 3 nummers die ik ingesteld heb die altijd bereikbaar moeten zijn (ook al is het plafond bereikt);
  • geen sms kunnen versturen;
  • geen sms kunnen ontvangen;
  • Alle instellingen zoals aangegeven in de 'toestelhulp' doorgelopen en gecheckt. Stonden goed.
  • Ik was verbonden met provider "TURKCELL"
Mijn toestel: een Samsung Galaxy S5 Neo, met Android 6.0.1 geïnstalleerd. Meerdere keren toestel geheel uitgeschakeld en weer opnieuw aangezet. Heeft geen effect gehad. Helpdesk heeft voor mij het probleem niet kunnen oplossen.

Deze situatie heeft mij geen goed gevoel gegeven over Simpel.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Mathijs
icon

Beste antwoord door Astrid 9 April 2019, 11:29

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi Mgroen,

Tienduizenden Simpel-klanten gebruiken het abonnement in het buitenland iedere maand. Turkije is een populair vakantieland en ook daar wordt het abonnement volop gebruikt.
Vervelend dat je geen service had in Turkije. Heb je wel een SMS ontvangen met ' Welkom in Turkije.. etc' ?
Om 3 nummers vanuit het buitenland te kunnen bellen wanneer je plafond is behaald, is het belangrijk om +31 voor de nummers neer te zetten. Wanneer dit niet gebeurd, kan je de nummers vanuit het buitenland niet bereiken.
Verder is het belangrijk op de APN instellingen na te gaan en de instellingen in zowel je toestel als je Mijn Simpel pagina te controleren.
Ik zie dat je hetzelfde e-mailadres voor de community gebruikt als waarmee je in ons systeem staat geregistreerd. Op je Mijn Simpel pagina zie ik dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt in Turkije. Heb je tips voor andere klanten hoe je er toch voor hebt gezorgd dat je verbinding hebt gemaakt in Turkije?

Groet, Astrid
Reputatie 2
Badge
Beste @Astrid ,

wanneer stopt Simpel nu eens met het onmogelijke advies om +31 te plaatsen in de velden? Dat kan namelijk helemaal niet!! Daarvoor heb ik al eens eerder contact gehad met de servicedesk via whatsapp. Dus als je een advies geeft dan wel graag een toepasbaar advies. Of pas het invoerveld op de site /. in de app aan.

Ik heb al gezegd dat de APN instellingen goed staan (via de toestelhulp).

En wat bedoel je nu met of ik tips heb? Ik heb niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden dus waar slaat je vraag of ik tips heb nu eigenlijk op?? De kosten die ik heb gemaakt zijn voor dataverkeer geweest dus dat staat los van het kunnen bellen naar de "noodnummers".

Een iets beter doordacht en toepasbaar advies zou welkom zijn.
Reputatie 2
Badge +8
Hi @mgroen,

Ik begreep uit je bericht dat geen enkele dienst werkte. Mijn excuses!
De +31 zet je neer in je toestel voor het 06 nummer om een iemand te kunnen bellen. Bij de velden van het plafond is het enkel mogelijk om een 06 nummer of een vast nummer te noteren. Ons netwerk weet dat het een white list nummer betreft en zal het nummer dan ook niet blokkeren. Ik zie dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd en zal dit binnen ons klantenservice team oppakken.
Zoals ik in dit topic aangeef, is het voor ons lastig om achteraf nog op het netwerk na te gaan waarom een dienst niet heeft gewerkt. Dit omdat je weer in Nederland bent en het verbruikbestand te groot is om nog na te gaan waarom je belletjes geblokkeerd zijn.

Groet, Astrid
Reputatie 2
Badge
@Astrid hoe log ik in op de link die je in bovenstaande posting hebt gezet?
Reputatie 6
@Astrid je hebt in je link Insided verwerkt.

Astrid maakt volgens mij 2 foutjes.🙂
De verkeerde link geplaatst en je zet geen +31 voor het 06 nummer, de 0 wordt weggelaten.

0612345678 wordt dan,
+31612345678

Je bent ermee op de hoogte dat Turkije zone 2 is en al het gebruik buiten de bundel? Alleen al MB's zijn €5,- per MB.

Zelf zou ik aanraden zoveel mogelijk WiFi gebruiken en/of een lokale simkaart.
Reputatie 2
Badge +8
Bedankt voor je oplettendheid @Snowboard! :)
Ik heb de juiste link erin gezet @mgroen!
Reputatie 2
Badge
@Snowboard

Ik herhaal: het is op de Mijn Simpel pagina en op de app NIET mogelijk om +31 en dan een vastnummer of 06 nummer (zonder 0) in te voeren. Het invoerveld is daarvoor te klein. Ik heb dit al meerdere keren gemeld en krijg iedere keer verschillende antwoorden.

Dus, voorbeeld: 0201234567 wordt +31201234567 of 0612345678 wordt inderdaad +31612345678
maar +31201234567 en +31612345678 passen niet in het invoerveld!

(testen jullie dat zelf weleens????)
Reputatie 2
Badge +8
@mgroen,

Snowboard en ik bedoelen beide dat er +31 in je toestel ingevoerd dient te worden. Bijvoorbeeld: +31612344567 en vervolgens op de groene belknop. Bij het plafond, als nummer om altijd te kunnen bereiken, is dit inderdaad niet mogelijk.
Reputatie 2
Badge
@Astrid dat lijkt me evident (is niet de eerste keer dat ik in het buitenland ben/ wil bellen 😉
Reputatie 6
Hi @mgroen,


De +31 zet je neer in je toestel voor het 06 nummer om een iemand te kunnen bellen. Bij de velden van het plafond is het enkel mogelijk om een 06 nummer of een vast nummer te noteren. Ons netwerk weet dat het een white list nummer betreft en zal het nummer dan ook niet blokkeren.

Hi mgroen

Wanneer je terugleest dan zie je dat mijn reactie betreffende +31 zich richt op het stukje van Astrid om een iemand te kunnen bellen. Wat de velden van het plafond betreft je kunt daar enkel een 06 of vast nummer plaatsen, ook dat staat er.🙂

Ik lees nog verder terug en ik zie dat er buiten bundel kosten zijn. Community inlog is hetzelfde als voor je gegevens van je account met je mobiele nummer. Ik lees dat de kosten gemaakt zijn voor internet, zoals ik al aangaf €5,- per MB en dan gaat het heel snel qua kosten.

Er was dus verbinding met het netwerk, alleen bellen en sms ging niet dus tips daarover wordt een moeilijke.

Is het voor je mogelijk om eens de vergelijking te maken met een prepaid bijvoorbeeld van een andere provider? Misschien heb je een dual-sim telefoon?
Reputatie 2
Badge
@Snowboard , @Astrid

ik heb tijdens mijn verblijf, op meerdere verschillende dagen, en tijdstippen, geprobeerd te bellen naar de nummers die ik ingesteld had op mijn simpel pagina. Vanuit mijn toestel met het formaat +31 etc (zonder voorloop 0 bij het kengetal), telefoon ook meerdere keren op instellingen gecontroleerd, en ook meerdere keren herstart. Verbinding was met TURKCELL netwerk.
Het verbaast mij nog steeds dat ik niet de nummers heb kunnen bereiken die altijd bereikbaar zouden moeten zijn (ook al het plafond bereikt - dat inderdaad het geval was).
Reputatie 3
Badge +8

Update: Tijdens de vakantieperiode hebben wij gemerkt dat er veel onduidelijk is over het gebruiken van het abonnement in het buitenland. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen en voorkomende problemen opgesomd op deze pagina. 

Reageer