Beantwoord

extra kosten in rekening in het buitenland

  • 6 February 2019
  • 23 reacties
  • 4268 Bekeken

Hoi, ik heb naar het buitenland (Duitsland) gebeld (het nummer van amazon: +441895519241). Hiervoor is extra geld in rekening gebracht. Ik dacht dat bellen binnen Europa binnen je bundel valt, hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Snowboard 6 February 2019, 19:02

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Bellen vanuit Nederland naar een ander land (buitenlands nummer) valt niet onder roaming.

Bij gebruik van een gastnetwerk (roaming) in zone 1, bellen naar andere EU-landen alsook dus naar Nederland valt dat wel onder de Europese regelgeving en kun je gebruik maken van de (bel/sms/internet) bundels die je hebt.

Jij belt vanuit Nederland naar Duitsland en dan is het buiten bundel, andersom van Duitsland naar Nederland bellen is NIET buiten de bundel.

Lees de uitleg van Simpel.
Ik overweeg om over te stappen, maar heb nu een bundel waarmee ik wel naar Duitsland kan bellen zonder extra kosten. Ik moet dus nog eens goed nadenken.

Begrijp ik het overigens goed dat ik in Duitsland wel naar België kan bellen met gebruikmaking van de bundel?
Badge +8
Hallo,

Wat leuk dat je eventueel wilt overstappen naar Simpel!

Je kunt inderdaad vanuit Duitsland (zone 1) naar België (zone 1) bellen vanuit je bundel. Zie hiervoor ook de tarieven en indelingen van de zones.
Zie hier ook de F.A.Q. over hetzelfde onderwerp.

Groet,

Youp
Hartelijk dank voor de reactie.

Dat overstappen is al van de baan. Je kunt met Simpel niet normaal contact opnemen als ik het goed begrepen heb. Je kunt hier een vraag stellen en dan moet je maar afwachten of daar een antwoord op komt. en als dat antwoord komt duurt dat in dit geval 6 dagen.

Daar komt bij dat ik heel erg twijfel over bereik hebben ter plaatse.

Als je vanuit Nederland naar Duitsland belt gaat dat niet uit je bundel. Ik heb al 5 jaar een abonnement waarbij dat wel gewoon uit mijn bundel gaat.

Conclusie; ik zie alleen maar nadelen. dus stappen wij niet over.
Reputatie 6
@HeHaHu

Uit interesse de vraag.
Welke provider biedt bellen uit de bundel van Nederland naar Duitsland?
HollandsNieuwe
Reputatie 6
Beste HeHaHu.

Als ik jou was zou ik het toch eens beter controleren bij die provider. Er is een stukje dat wat genuanceerder ligt.

Je belt vanuit Nederland naar een ander EU-land via je bundel maar omdat de tarieven hoger zijn ben je eerder door je bundel heen.

Dit staat er letterlijk bij Klantenservice Hollandsenieuwe.

Tarieven buitenland.

Je belt naar een buitenlands EU-nummer

Als je vanuit Nederland belt naar het Spaanse nummer van je vakantieliefde, dan valt dit buiten je normale tarief en betaal je vanaf 15 mei 2019 € 0,23 per minuut. Je bundel zal hierdoor sneller op gaan, gezien je in plaats van je normale tarief, het ‘buitenland tarief’ betaalt.

Bel je naar hetzelfde Spaanse nummer, maar dan vanuit Spanje? Dan ben je aan het 'roamen' en valt het binnen de bundel van je abonnement. Dan bel je gewoon voor je normale tarief.


(Bellen vanuit Nederland was eerst en nu nog even €0.50 per minuut.)
Ja, heb ik ooit iets anders beweerd? Het gaat sneller op, maar wel uit de bundel. Ik maak liever eerst mijn betaalde bundel op en krijg daarna pas een rekening, dan dat ik beltegoed over heb en meteen een rekening krijg.

Gisteren nog. Mijn vrouw had honderden minuten, overigens is dat bij HollandsNieuwe minuten/sms/MB, over, 1 dag voor het aflopen van de maand. Dan bel ik met haar telefoon een kennis in Duitsland.

Wat ligt er genuanceerder? Dat kost me niks. Vandaag heeft ze nieuw tegoed. Het zou anders toch verloren gegaan zijn. Ga nu niet beweren dat dat bij Simpel goedkoper is. Het gesprek is misschien goedkoper, maar zou me meer gekost hebben. Bij Simpel wordt het ongebruikte beltegoed aan het einde van de maand weggegooid en ik zou voor het gesprek gisteren een rekening voor bellen buiten de bundel gekregen hebben.

Zeg mij maar wat gunstiger is.
Reputatie 6
Goedemorgen HeHaHu.

Zoals ik al zei het is een stukje genuanceerder.
De details maken het verschil. Als je alleen zegt het gaat uit de bundel dan laat je de belangrijke details weg.

Binnen die provider wordt hetzelfde vanaf 15 mei nog gunstiger.😉

Zeg mij maar wat gunstiger is.

Anderen kunnen net als ik toevallig bij dit topic uitkomen en een beter beeld krijgen door de details.
Dat het gunstiger is staat buiten kijf maar het verhaal is nu ook meer compleet.
En dat de buitenland tarieven verlaagd worden is ook gunstiger.

Ik beweer ook niet dat het bij Simpel goedkoper is en ga dat ook niet doen wat dit betreft.
Goedemorgen HeHaHu.

Zoals ik al zei het is een stukje genuanceerder.
De details maken het verschil. Als je alleen zegt het gaat uit de bundel dan laat je de belangrijke details weg.


Snap ik niet. Het ging niet over prijzen, het ging over binnen of buiten de bundel.

Je kunt me ook vragen wat voor vervoermiddel ik heb. Mijn antwoord; "een auto". En dan zeg jij; "het ligt wat genuanceerder, want ik heb een fiets en de kosten voor een auto zijn hoger.". Klopt, maar dat was niet de vraag.

Blijft nog dat ik niet in contact kan komen met Simpel en dat niemand mij kan vertellen of ik bereik heb in het stukje Duitsland waar we veel zijn. Ik kan dat Simpel dus niet vragen. Dat is toch van de zotte. Je wordt geacht een product af te nemen van een leverancier, maar je kunt die leverancier niets over het product vragen.
Reputatie 6
Als je vanuit Nederland naar Duitsland belt gaat dat niet uit je bundel. Ik heb al 5 jaar een abonnement waarbij dat wel gewoon uit mijn bundel gaat.
Ik zeg het nog 1 x het ligt een stukje genuanceerder bij Hollandsnieuwe. Hollandsnieuwe zegt zelf bij bijvoorbeeld roaming in Spanje naar een Spaans nummer valt dit binnen de bundel van je abonnement.
(Dit heeft te maken met de EU roaming regels.)

In jouw voorbeeld is er een andere situatie. Het buitenland tarief maakt het anders dan het standaard (gewoon) tarief.

En fietsen is iets anders dan autorijden.😉

Ik stop nu met deze discussie en wens je een fijn weekend.😎
En fietsen is iets anders dan autorijden.😉


Klopt, dat ligt iets genuanceerder.
Ik stop nu met deze discussie en wens je een fijn weekend.😎


Ik ben geen discussie aangegaan. Ik probeer een vraag beantwoordt te krijgen en duidelijk is dat dat bij Simpel niet gaat. Wat doe je dan als er bijvoorbeeld € 50,-- buiten je bundel in rekening wordt gebracht? Simpel kun je niks vragen. Je moet hier een topic starten en hopen dat er een oplossing komt.

Wel ben ik er wijzer van geworden. Ik ben niet van het type dat je gewoon slikt wat een leverancier je opdringt zonder zelf daar enige invloed op te kunnen hebben. Dus voor ons, en ook mijn schoonmoeder, geen Simpel.

Ook een prettig weekend.
Reputatie 6
Al ben je niet een discussie aangegaan je kunt toch met iemand van mening wisselen.😉

Het is niet zo dat je hier een topic moet starten.
Dit zijn de contact mogelijkheden.
Van mening wisselen, hoewel totaal off topic in dit geval, is helemaal prima. Een mening "opdringen" is iets anders.

Maar ik ben nu wel iets opgeschoten, ik kon geen contactgegevens vinden. Misschien zegt dat iets over mij. Hartelijk dank hiervoor. Meen ik echt hoor👍🏼.
Reputatie 6
Ik heb de contactpagina ook bij toeval gevonden via onderin de banner, "over simpel".
Misschien zegt het iets over de vindbaarheid en kan dit worden verbeterd.

Fijn dat ik daarmee kon helpen.

Het was niet mijn intentie om mijn mening op te dringen, mocht die indruk zijn ontstaan.
🙂
Bedankt voor je reactie. Op je privëbericht kan ik niet reageren volgens mij.
Reputatie 6
Och ja, ik heb de instellingen zo dat ik niet zomaar van iedereen (lees: spammers) privé berichten ontvang.
Mocht je via privébericht willen reageren kan het nu wel.🙂
Ik begrijp het niet. Simpel zegtop hun site: "Bij Simpel kan iedereen het abonnement in de EU (zone 1) gebruiken zonder extra kosten. Dit betekent dat bellen, sms'en en internetten niet meer standaard buiten de bundel valt, maar dat belminuten, sms'jes en MB's van je bundeltegoed af gaan."
En als je in Duitsland komt, krijg je een smsje dat je tegen dezelfde tarieven belt als in Nederland.

Vanuit Duitsland naar Nederland is zone 1 en van Nederland naar Duitsland is ook nog steeds zone 1. Maar dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Waarom?
En wat als je in Duitsland naar duitsland belt, is dat dan wel weer in je bundel? Moet je dus eerst naar duitsland om binnen je bundel naar duitsland te bellen? De logica ontgaat mij volkomen. Volgens mij maakt het niet uit of een signaaltje door lucht links of rechtsom gaat.
@trippeltje, Ik ben het helemaal met je eens. Het is zo krom als krom maar zijn kan, maar wat je schrijft klopt volgens mij.

Daarom zit ik al jaren bij een andere provider. Zelfs in de tijd dat in het buitenland bellen veel duurder was ging dat mij altijd uit mijn bundel. Pas als die op was werd er iets in rekening gebracht. En dan maakt het ook nog niet eens uit of ik belde, een sms verstuurde, of op internet iets opzocht. Met bijvoorbeeld een abonnement 500 betekende dat minuten, sms'jes of MB's. Makkelijker kun je het volgens mij niet hebben.

Toch dacht ik dat Simpel een gunstigere aanbieding had, maar dat bleek helaas niet zo te zijn.
Reputatie 6
@trippeltje
Ik zal het proberen duidelijk te maken.
Wanneer je kijkt naar de landen van de zones dan staat Nederland niet vermeld bij zone 1.

Er zijn roamingregels ingesteld door de EU waar de providers zich aan moeten houden.
Roaming houdt in dat je gastgebruik maakt van een netwerk.

Dat er providers zijn die buitenlandbundels (ook buiten de EU) aanbieden of waar HeHaHu op doelt is een keuze die door de betreffende providers is gemaakt.

1. Bel je in Nederland naar een Nederlands nummer bijvoorbeeld gebruik je 'gewoon' je bundel.
2. Bel je vanuit bijvoorbeeld Duitsland naar Nederland bel je vanuit je bundel zoals je gewend bent in Nederland dankzij de roamingregels van de EU.

3. Bel je vanuit Nederland naar bijvoorbeeld Duitsland dan is het geen roaming en zijn de roamingregels niet van toepassing, de providers mogen zelf de kosten bepalen/doorgeven.

Omdat dit de community van Simpel is moet je uitgaan van de informatie van Simpel.
Misschien dat het wat beter vertelt kan worden hoe het werkt bellen vanuit Nederland naar het buitenland.

Hier kun je het wel goed lezen.

P.s. als je in de grensstreek woont, verbonden met een buitenlandse mast dan is het wel roaming.😉
Volgens mij had trippeltje dit begrepen, maar vindt hij het, net als ik, vreemd.

Daarom vind ik een provider die geen onderscheid maakt in Nederland, buitenland, MB's, minuten of smsje's zo fijn. Ik wil niet 1000 MB of zo over hebben, maar geen belminuten meer hebben.
Reputatie 6
Vriend Google, 2e link.
Roam like at home

Mijn antwoord lijkt niet geheel juist.🤔
  • Ben je zelf in Nederland en bel of sms je naar een Nederlands nummer dat zich op dat moment in het buitenland bevindt? Dan gaan de sms'jes en belminuten van je bundeltegoed af. Als de bundel op is betaal je het reguliere buitenbundeltarief. Het maakt niet uit in welke zone degene die je belt zich bevindt.
Reputatie 6
Nee, het klopt precies.
Volgens mij had trippeltje dit begrepen, maar vindt hij het, net als ik, vreemd.
Volgens mij ook maar er zijn delen die het tegenovergestelde kunnen doen veronderstellen.

Reageer