Beantwoord

Gebeld worden en SMS ontvangen werkt wel maar bellen en SMS versturen niet (Maritiem netwerk)

  • 25 August 2019
  • 8 reacties
  • 1120 Bekeken

Ik heb onlangs een cruise gemaakt. De bezochte landen zitten allemaal in zone 1, aan wal werkt alles prima, ook internet. Maar als het schip ver genoeg op zee is wordt het maritiem netwerk ingeschakeld omdat de land-zendmasten dan buiten bereik zijn. Je krijgt dan keurig een welkom sms waarin de kosten genoemd worden. Dit is dan wel zone 4, dus ik heb er wel op gelet om internet roaming uit te zetten als het schip gaat varen. Dat is gelukt, geen kosten op de rekening.

Maar ik werd op een gegeven moment gebeld toen ik even niet op kon nemen, en ik heb een sms ontvangen met het verzoek zo snel mogelijk terug te bellen. Maar zowel bellen als SMS versturen werkt dus gewoon niet ! Overigens heb ik al mijn adresboek nummers wel voorzien van de +31 prefix.
Bij het bellen krijg je direct een Engels sprekende stem, ik weet niet meer wat er toen gezegd werd, en bij het smsen krijg je gewoon een foutmelding
Dit is niet acceptabel, als ik nota bene een welkom sms krijg mag ik er toch vanuit gaan dit ik kan bellen en smsen?. kennelijk niet dus.
Ik heb iets soortgelijks een paar jaar terug ook al gemerkt op een cruise schip bij zuid Amerika.

Ik weet niet of ik mijn abonnement wel wil verlengen als ik mijn telefoon in het buitenland niet op een betrouwbare manier kan gebruiken.
icon

Beste antwoord door Alexandra 26 August 2019, 09:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi PieterJan!

Welkom op onze Community! ☀️

Wat vervelend dat je in het buitenland niet hebt kunnen sms'en en bellen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ook in het buitenland je abonnement gewoon wilt gebruiken. Wel echt top trouwens dat je je internet uit hebt geschakeld tegen hoge kosten!
Op onze vakantiepagina vindt je informatie en tips over het gebruik van je abonnement in het buitenland. Roaming moet bijvoorbeeld altijd aanstaan in je toestel, anders kan je simkaart geen verbinding maken met een buitenlands netwerk. Hetzelfde geldt voor 'Gebruik in het buitenland' via je Mijn Simpel pagina.

Daarnaast hebben we niet met ieder netwerk in het buitenland een contract, soms helpt het dus om een ander netwerk op je toestel te kiezen. Om goed uit te zoeken waarom jij niet kon sms'en en bellen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als er een WiFi verbinding is kan je ons bijvoorbeeld gelijk WhatsApp'en, dan helpen wij je weer verder. Het is daarbij wel belangrijk dat je nog in het buitenland bent, achteraf kunnen we niet meer nagaan waarom het niet is gelukt een verbinding te krijgen.

Groetjes, Alexandra
Dat roaming aan zou moeten staan om verbinding te kunnen maken met een buitenlands netwerk klinkt mij onwaarschijnlijk. Data roaming gebruik je volgens mij alleen voor internet, en in zone 4 kan je dat maar beter uitzetten. En ik had contact met het buitenlandse netwerk, Ik kon immers wel gebeld worden en smsjes ontvangen.
Dat ik als klant wel gebeld mag worden, maar dat ik zelf niet mag bellen vind ik raar en onduidelijk, dan werkt het dus maar half. Als er geen contract met de betreffende aanbieder is stuur dan ook geen welkom sms.
Reputatie 6
Dat roaming aan zou moeten staan om verbinding te kunnen maken met een buitenlands netwerk klinkt mij onwaarschijnlijk. Data roaming gebruik je volgens mij alleen voor internet, en in zone 4 kan je dat maar beter uitzetten.
@PieterJan61

Je hebt volkomen gelijk! https://En ik had contact met het buitenlandse netwerk, Ik kon immers wel gebeld worden en smsjes ontvangen. Dat ik als klant wel gebeld mag worden, maar dat ik zelf niet mag bellen vind ik raar en onduidelijk, dan werkt het dus maar half. Als er geen contract met de betreffende aanbieder is stuur dan ook geen welkom sms.kun je het ook vinden. Data roaming is voor gebruik van internet in het buitenland.
Reputatie 6
Er ging iets fout bij het plaatsen, herkansing..

@PieterJan61
Je hebt volkomen gelijk, data roaming is voor gebruik van internet in het buitenland.
Je leest het ook Hier.

Wat betreft uitzetten data roaming in zone 4, ik weet niet of je Dit bekend is maar breng het graag onder je aandacht. 🙂
Nou dit heb ik dus ook al vanaf dat ik deze provider heb en een abonnement van 5 gig 500 sms'jes plus onbeperkt bellen. Nou, sms'en lukt al vanaf dag 1 niet? en ik moet een nummer invullen? waarvan ik dus niet weet welk nr. want hoe weet ik nu wat voor nummer ze gebruiken om te kunnen sms'en?
want dit staat nergens vermeld. super vervelend en ik heb ook zoiets van: ja dan heb je een eigen telefoon aangeschaft alles staat goed ingesteld heeft de winkel voor me gedaan dan bestel ik een dus een abonnement en dan werkt het niet naar behoren?
en ik te druk ben om dit uit te zoeken in mijn tel dus denk ik oké laat maar........ pppffff.

maar dan toch loop ik er steeds tegen aan en ik ontplofte vanmiddag bijna omdat ik snel even iets moest doorgeven maar niet al mijn vrienden willen een smart. die vinden het wel goed met al die media etc... dus moet bellen of sms én! nou daar sta je dan met je poffertjes porem smart.

want zij hebben dus gewoon wat ze nodig hebben en ik loop te kut kloten. en ze hebben nog gelijk ook om me uit te lachten want zij zijn zen....ik ben gefuckt en ik wil dan dat het werkt dus dat hele smart gedoe? het wordt steeds ingewikkelder en als je al een digibeet bent dan heb je een tijd te kort om er achter te komen hoe het allemaal werkt. en dan doe ik het soms nog fout. dus kan iemand mij helpen. ik kan ze ontvangen en ik kan ze lezen alles maar ik kan ze niet versturen dan blijft ie hangen en zegt ie in het rood gemarkeerd verzenden mislukt! nou dan sta ik dus rood aangelopen met het stoom uit mijn oren te roepen wat er nu zo moeilijk is aan een smart om eens SIMPEL sms'je te versturen!

dus als iemand de oplossing weet? ik lees van alles maar door mijn haast en mijn ongeduld lees ik alles verkeerd.

en het staat er allemaal zo ontzettend lang en met al die namen etc. zeg gewoon nou die instelling en die instelling en dan dat en dat en klaar. of desnoods een plaatje erbij zodat je het ook kan zien wat ze doen. das vaak nog het makkelijkste . niet dat ik dom ben maar het duurt me te lang en ik heb vaak haast. jaja ik heb heb ook een mega bericht maar tik dan ook 200 per minuut
Reputatie 2
Badge +8
Hi Sylvia,

Omdat ieder toestel anders is hebben we een toestelhulp gemaakt vanuit Simpel, zie www.simpel.nl/toestelhulp. Zoek daar je merk en type toestel op en volg de instructie die je nodig hebt. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op door hier te klikken. Mijn collega's van de klantenservice helpen je graag verder.

Bedankt voor je vraag en stel er gerust nog 1.

Groetjes Joachiem

nou ja ik zie gewoon dat ik deze vraag dus al eerde heb gesteld en kan het me gewoon niet herinneren. das wat. eh ik drink niet dus t kan niet liggen aan mijn hersenen maar tis wel zorg wekkend. stel er gerust nog een te beantwoorden ik heb er dus al eentje neergezet. ik heb idd het team van jullie al aan de lijn gehad. en dacht dat het dan verholpen zou zijn maar helaas

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Sylvia.s vervelend dat het nog niet verholpen is. Vanuit hier heb ik geen inzage in je gegevens. Mijn collega’s van de klantenservice hanteren een stappenplan om je zo snel mogelijk weer met succes te kunnen laten sms’en. Ik adviseer je dan ook om nogmaals contact op te nemen en aan te geven dat je geen SMS kunt versturen maar wel kunt ontvangen. 

Groetjes Joachiem  

Reageer