Beantwoord

Gebruik sim only buitenlandverblijf

  • 30 December 2020
  • 1 reactie
  • 566 Bekeken

Vanaf februari ben ik circa 5 à 6 maanden in het buitenland woonachtig (binnen EU). Gedurende deze tijd wil ik graag mijn Nederlandse nummer behouden én gebruik kunnen maken van de internetbundel. Dit is echter waarschijnlijk in strijd met de fair usage policy, omdat ik langer dan 4 maanden voornamelijk in het buitenland het telefoonabonnement gebruik. Is hier een oplossing voor,  zodat ik toch mijn nummer kan behouden?

icon

Beste antwoord door Mila 31 December 2020, 11:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Floor_20 

Welkom op onze community!

Goed dat je zelf al onderzoek hebt gedaan naar de Fair Usage Policy. 

Je kunt de bel-, sms- en internetbundel van Simpel gebruiken in de hele EU, zonder toeslag. Je abonnement is alleen niet bedoeld voor permanent buitenlands gebruik.
De algemene regel is dat zo lang je meer tijd in Nederland besteedt dan in het buitenland, of je jouw mobiel meer in Nederland gebruikt dan in het buitenland, je in de EU kunt roamen tegen je Nederlandse tarieven.
Dit wordt gezien als redelijk gebruik van roaming-diensten.

Als je tijdens een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, sturen we je een sms-bericht met het verzoek je roaming gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht.
Deze toeslag is als volgt: 

€ 0,0387 per minuut
€ 0,0121 per sms
€ 0,0070 per MB

Dit betekent dat je je nummer kan blijven behouden, echter wel tegen bovengenoemden tarieven. 

Voor meer informatie en tips omtrent het gebruik van je abonnement in het buitenland, verwijs ik je graag door naar deze link

Ik wens je alvast een fijne reis toe! 

Groet,

Mila

Reageer