Beantwoord

Ik heb geen netwerk in buitenland eu (geen netwerk in Italië)

  • 12 April 2019
  • 3 reacties
  • 686 Bekeken

Binnen mijn bundel mag ik onbeperkt smsen. Nu heb ik 3 x een sms naar een contact met een Duits nummer gestuurd en hier wordt vervolgens €0.25 per sms voor gerekend. Waarom is dit? Binnen zone 1 in de EU mogen er toch geen extra kosten gevraagd worden binnen de bundel?
icon

Beste antwoord door Snowboard 13 April 2019, 07:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Binnen zone 1 in de EU mogen er toch geen extra kosten gevraagd worden binnen de bundel?
Ik zal het eenvoudig duidelijk maken.

Jij maakt geen gastgebruik van het Nederlandse netwerk bij het bellen/sms naar een nummer (/land) afkomstig uit zone 1. Omdat je geen gastgebruik (roaming) van een zone 1 netwerk gelden niet de roaming regels die zijn opgesteld door de EU.

Je betaalt in dit geval buiten de bundel kosten, het gaat niet uit je bundels.

Situatie 2
Stel er werdt een sms gestuurd naar jou door de gebruiker van het Duitse nummer (wel zone 1) dan gaat het voor deze persoon wel uit zijn/haar bundels vanwege de roamingregels.

Zou je bijvoorbeeld in België zijn dan waren de door jou verzonden sms via je bundels gegaan ook vanwege de roamingregels.

Groetjes,
Fijn weekend.

Als ik in het buitenland een abonnement neem, krijg ik de sim-only dan ook verstuurd naar dit land (spanje)?

Reputatie 2
Badge +8

Hoi Wout, een Simpel simkaart kan alleen afgeleverd worden bij een adres in Nederland. 

 

Reageer