Beantwoord

Langere Tijd buitenland

  • 24 February 2019
  • 1 reactie
  • 1520 Bekeken

Hallo,

Mijn plan is om voor studie een jaar naar Schotland te gaan. Schotland valt (nu nog) binnen de EU dus in principe zou ik mijn abonnement ook daar kunnen gebruiken. Maar geld dit ook als ik er een jaar zit? of kan ik dan toch beter een simkaart daar kopen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Snowboard 24 February 2019, 21:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hallo LotteT

Vanwege de FUP (Fair Use Policy) zou ik je aanraden om in Schotland een simkaart aan te schaffen en vaak/vaker te gebruiken.



Bron: Voorkomen van kosten.

Als je op reis bent in de EU (zone 1) kun je je abonnement gewoon gebruiken zonder extra kosten. Dit gaat automatisch, dus je hoeft hier niets voor te doen. Simpel past een Fair Use Policy (FUP) toe om misbruik van verbruik in het buitenland te voorkomen.

Roaming binnen landen zone 1 (EU)

Je kunt de bel-, sms- en internetbundel van Simpel gebruiken in de hele EU, zonder toeslag!
Je abonnement is alleen niet bedoeld voor permanent buitenlands gebruik. De algemene regel is dat zo lang je meer tijd in Nederland besteed dan in het buitenland, of je jouw mobiel meer in Nederland gebruikt dan in het buitenland, je in de EU kunt roamen tegen je Nederlandse tarieven. Dit wordt gezien als redelijk gebruik van roaming-diensten.

Als je tijdens een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, sturen we je een sms-bericht met het verzoek je roaming gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht.

Deze toeslag is als volgt:
€ 0,0387 per minuut
€ 0,0121 per sms
€ 0,0070 per MB

Reageer