Beantwoord

Onbeperkt bellen en toch kosten?

  • 2 July 2019
  • 9 reacties
  • 2125 Bekeken

"Ik heb een abonnement 'onbeperkt bellen'. Voor €10,00 onbeperkt bellen en 3 maanden gratis. Heb nu wegens omstandigheden veel vanuit Noorwegen naar Nederland moeten bellen. Nu krijg ik bericht dat ik bijna aan mijn plafond zit en dat dan de simkaart geblokkeerd kan worden? Hoe is dit mogelijk? Wanneer ik bij overige kosten kijk staat er €0,00 Bij verbruiksspecificatie staan precies de gesprekken en er achter staat bij elk gesprek €0,00 Snap er niets meer van.

icon

Beste antwoord door Alexandra 4 July 2019, 12:25

Bekijk origineel

9 reacties

30 keer bekeken, 0 reacties. Reageert Simpel zelf ook niet op deze topic?
Zelf al 2x gebeld en zou een mail ontvangen, maar dit duurt langer dan dat ik van Simpel gewend ben.....
Noorwegen hoort niet bij de EU en valt dus buiten de bundel
Sinds 15 juni 2017 is je bel, sms- en internetbundeltegoed geldig in de hele EU (zone1) NOORWEGEN VALT ONDER ZONE 1!
Reputatie 6
Noorwegen valt idd binnen de EU roamingregels, zone 1. Maar bijvoorbeeld een boottocht is zone 4 buiten bundel.
En nog steeds geen reactie van Simpel zelf. 😡
Noorwegen valt idd binnen de EU roamingregels, zone 1. Maar bijvoorbeeld een boottocht is zone 4 buiten bundel.
Nee we hebben helaas geen boottocht gemaakt.
Reputatie 2
Badge +8
Hey Jannie!

Dat is inderdaad erg vreemd, want Noorwegen valt gewoon onder zone 1. Dat houdt dus in dat je vanuit Noorwegen ook gewoon onbeperkt kunt bellen. Wij maken wel gebruik van een Fair Use Policy omdat Simpel abonnementen niet geschikt zijn voor langdurig gebruik in het buitenland.
Heb je je Plafond pas ingesteld? Op het moment dat je je Plafond instelt ter hoogte van je abonnement dan krijg je inderdaad direct een melding dat je Plafond bereikt is. Technisch gezien is dat zo, je kunt namelijk geen buitenbundelkosten meer maken. Maar het kan overkomen alsof je gelijk al kosten hebt, terwijl dat niet zo is. Mocht je er hierna toch nog niet zeker over zijn, neem dan even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.
Succes! Oh enneh, welkom op onze Community ❤️

Groetjes, Alexandra
Reputatie 6
Simpel reageert echt wel, wanneer nodig.
Hey Jannie!

Dat is inderdaad erg vreemd, want Noorwegen valt gewoon onder zone 1. Dat houdt dus in dat je vanuit Noorwegen ook gewoon onbeperkt kunt bellen. Wij maken wel gebruik van een Fair Use Policy omdat Simpel abonnementen niet geschikt zijn voor langdurig gebruik in het buitenland.
Heb je je Plafond pas ingesteld? Op het moment dat je je Plafond instelt ter hoogte van je abonnement dan krijg je inderdaad direct een melding dat je Plafond bereikt is. Technisch gezien is dat zo, je kunt namelijk geen buitenbundelkosten meer maken. Maar het kan overkomen alsof je gelijk al kosten hebt, terwijl dat niet zo is. Mocht je er hierna toch nog niet zeker over zijn, neem dan even contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.
Succes! Oh enneh, welkom op onze Community ❤️


Groetjes, Alexandra

Is gelukkig opgelost en hoef me dus geen zorgen te maken. Dank je.

Reageer