Beantwoord

Waarom 1 mb 5 euro moet kosten buiten eu?

Waarom moet 1 mb 5 euro moet kosten buiten eu
icon

Beste antwoord door Josephine 21 januari 2019, 15:36

Hi Mehmet,

Wat vervelend dat je simkaart geblokkeerd werd, ik kan me voorstellen dat dit onhandig is in het buitenland. Uit je bericht begrijp ik dat je het Gebruikslimiet hebt bereikt. Dit limiet dient inderdaad ter voorkoming van hoog oplopende kosten. Zeker buiten de EU zou je zonder dit limiet al snel het risico lopen op een veel duurdere reis dan gepland.
Voor de mensen die hun abonnement toch willen blijven gebruiken kan je een aanbetaling op je factuur doen. Dan wordt de blokkade van je simkaart verwijderd en kan je tot het volgende niveau van het Gebruikslimiet bellen, sms'en en internetten. Het voorschot kan je betalen met iDEAL via de link in de e-mail die we sturen. Als je dit bij 80% van het limiet doet kan je dit nog via mobiel internet regelen. Als je het Gebruikslimiet al 100% hebt bereikt kun je het beste een plek in de buurt met WiFi opzoeken zodat je de aanbetaling via Mijn Simpel kunt doen.

Ik hoop dat je alsnog een fijne reis hebt gehad!

Groeten, Josephine

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Omdat er binnen de EU roamingregels zijn voor roaming en landen daarbuiten niet. De kosten die je maakt bij die (zone 2, 3 en 4) netwerken worden doorberekend aan jou.
Dus na 10 mb 50 euro sim card geblokkeerd. Sta je in buitenland zonder telefoon. Lekker handig. Klanten beschermen. Noemen jullie dat.
Reputatie 2
Badge +1
Hi Mehmet,

Wat vervelend dat je simkaart geblokkeerd werd, ik kan me voorstellen dat dit onhandig is in het buitenland. Uit je bericht begrijp ik dat je het Gebruikslimiet hebt bereikt. Dit limiet dient inderdaad ter voorkoming van hoog oplopende kosten. Zeker buiten de EU zou je zonder dit limiet al snel het risico lopen op een veel duurdere reis dan gepland.
Voor de mensen die hun abonnement toch willen blijven gebruiken kan je een aanbetaling op je factuur doen. Dan wordt de blokkade van je simkaart verwijderd en kan je tot het volgende niveau van het Gebruikslimiet bellen, sms'en en internetten. Het voorschot kan je betalen met iDEAL via de link in de e-mail die we sturen. Als je dit bij 80% van het limiet doet kan je dit nog via mobiel internet regelen. Als je het Gebruikslimiet al 100% hebt bereikt kun je het beste een plek in de buurt met WiFi opzoeken zodat je de aanbetaling via Mijn Simpel kunt doen.

Ik hoop dat je alsnog een fijne reis hebt gehad!

Groeten, Josephine
Nee ik had nog in Nederland 4000mb. En daarom ik dacht mijn bundel lang niet op daarom heb ik niet verder gezocht hoe en wat. Tot dat ik in Turkije binnen uur nog in vliegveld zat ik geblokkeerde telefoon. Ik kon me broer niet eens bellen. En komende zomer wil ik terug naar Turkije. Ik weet niet hoe ga ik dat oplossen. Bedankt voor jullie reactie. Fijne avond
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Mehmet.

Je geeft nu meer informatie dan in je oorspronkelijke vraag en ik begrijp je probleem.

Om te beginnen als je in Turkije bent aangekomen, vliegtuigstand staat aan, alléén WiFi gebruiken. (Nederlands simkaart thuislaten)

Andere optie internet buitenland uitzetten/uit laten staan op mijn Simpel voordat je vertrekt. (Telefoon uit en weer aan)

Ik zou in jouw geval in Turkije een Turkse simkaart aanschaffen en gebruiken (in combinatie met wifi). Je zit dan niet met roaming kosten en je kunt via wifi gewoon je Nederlandse Whatsapp nummer blijven gebruiken.

Let wel, op je telefoon kun je slechts 1 mobiel nummer gebruiken voor Whatsapp.

Heb straks een fijne tijd in Turkije.😎
Hallo simpel. Bedankt voor de mee denken. Dat waardeer ik. Maar jullie kunnen ook wat goedkoper maken zodat dat mensen niet meteen naar winkel hoeft niet te rennen voor sim card . Als ik in Turkije sim card koop. Dan ben ik telefonisch niet bereikbaar. Voor Nederland dan . Heb ik alleen Turkse nummer die niemand weet. Misschien jullie kunnen overleggen hoe dat opgelost wordt. Zal straks meer mensen met zelfde probleem komen. Mvg mehmet silindir
Reputatie 2
Badge +9
Hi @Mehmet

Ik heb de indruk dat jij denkt dat ik een Simpel medewerker ben, maar dat ben ik niet.
Sorry heb verkeerd begrepen.
Mehmet,

Je heb geluk ! Het kan vervelend zijn dat je sim geblokkeerd was, maar 1 MB voor 5 euro is duur en dat komt omdat dat buiten de EU is. Je had anders een rekening gehad van enkele honderden euro's als je sim niet geblokkeerd was ? Sanp je dat ? Ik denk dat je erg geluk heb gehad, iets om ook bij stil te staan ondanks de vervelende ervaring van de blokkade.

Reageer