Beantwoord

Welkomst sms in het buitenland uitschakelen

  • 11 March 2019
  • 33 reacties
  • 4255 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 6

SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2017/06/30/beantwoording-kamervragen-over-roaming-en-internationaal-bellen

Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over
eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun
contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de
grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer te
doen.
SIMPEL-1: Zet je telefoon uit in de auto. Wel zo veilig.
SIMPEL-2: Ik was eerst bij T-Mobile; daar kon ik het niet zelf uitzetten, maar na een telefoontje deden zij dat voor mij. Nooit meer last van gehad daarna.
SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.
SIMPEL-4: Geef de klant de mogelijkheid om van dit soort hinderlijke berichten verlost te raken.
SIMPEL-5: Waarom kreeg ik die berichten van Simpel van dec 2018-mei 2019 nooit, en vanaf vorige week iedere keer bij grensoverschrijdend rijgedrag? Ik reis al jarenlang voortdurend door heel Europa.
Reputatie 6
Beste J.S.

Je vergelijkt appels met peren.
Beste Youp,

Zoals ik als zei in mijn vorige reactie: FLAUWEKUL!
Daar zijn echt wel andere oplossingen voor!
Badge +8
Hallo,

Wat leuk dat je actief bent op onze community!

Zie hierboven ook het antwoord van mijn collega Robert. Wij zijn verplicht om je de kosten kenbaar te maken.

Groet,

Youp
Dit probleem ervaar ik ook, vanwege mijn werk krijg ik er er ook soms meerdere per dag.
Het Simpel Antwoord lijkt me, op zijn zachhts gezegd, flauwekul.
Via KPN kan je het uitzetten met een SIMPEL SMS-berichtje "info uit"
T-Mobile doet er ook niet moeilijk om.
Waarom kan Simpel hier ook niet SIMPEL in zijn?
Badge
Oké. Ik kan alleen blokkeren op telefoonnummer.
Vanaf welk telefoonnummer worden de berichten verstuurd want dan kan ik dart nummer blokkeren.
Reputatie 1
Badge +9

Hi,
Goed dat je dit vraagt!

Wij kunnen dit bericht  niet voor jou uitschakelen omdat het vanuit onze kant verplicht is onze klanten te informeren over deze kosten wanneer deze van toepassing zijn.

Wellicht dat je wel in je toestel instellingen berichten kan blokkeren.
Dan houden wij ons nog aan onze verplichting maar merk jij niet dat je een bericht van ons krijgt. ;)

Groeten, Robert

Reageer