Beantwoord

Bijbetalen terwijl ik niet over bundel ben heengegaan

  • 15 January 2019
  • 1 reactie
  • 888 Bekeken

Waarom moet ik bijbetalen voor Internetgebruik (extra MB's), terwijl het totaal onder mijn bundel van 250M zit? (249,37 MB)
Gaat om Factuur FXXXXXXXXX
icon

Beste antwoord door Youri 16 January 2019, 11:41

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +3
Wat vervelend dat deze kosten gerekend zijn. Dit is een fout in ons systeem. Je hoeft deze buitenbundelkosten niet te betalen en ik zorg ervoor dat je dit bedrag op je volgende factuur in mindering gebracht krijgt. Dit probleem heeft onze volledige aandacht en we verwachten het op korte termijn op te lossen. Ik zal je uitleggen hoe deze kosten ontstaan zijn.

Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Elke keer als je telefoon een internetsessie start vraagt T-Mobile aan Simpel of het nummer internet mag gebruiken. Als ons systeem "ja" zegt, dan reserveren we 20MB uit je bundel en geven we dit vrij aan T-Mobile. Als je internet verbruikt dan loopt dit proces continu. Het komt af en toe voor dat een telefoon meer dan 1 sessie tegelijkertijd opent in het netwerk. We zijn aan het onderzoeken hoe dit mogelijk is. In jouw geval stonden er 2 sessies open, maar was 1 reservering van 20MB niet volledig opgemaakt. Ons systeem gaat er vanuit dat als er een nieuw verzoek komt van T-Mobile dat de reservering verbruikt is omdat je maar 1 sessie tegelijk zou moeten hebben. De MB's die je in een sessie niet hebt verbruikt, vallen na een paar uur weer vrij en worden dan terug gecommuniceerd aan Simpel en dan vullen we je tegoed hier weer mee aan. Als dit scenario voorkomt als je bundel bijna op is dan kunnen er per abuis een aantal MB's buitenbundel gerekend worden terwijl je nog een paar MB's tegoed had.

Je ontvangt zometeen nog een bevestiging per e-mail van mijn collega die de verrekening in het systeem zet. Ik heb wel je factuurnummer verwijderd uit je bericht aangezien we je persoonsgegevens optimaal willen beschermen.

Groeten, Youri

Reageer