Beantwoord

dochter teveel MB's verbruikt

  • 5 November 2020
  • 7 reacties
  • 630 Bekeken

Hallo,

 

wij hebben voor onze dochter van 11 een abbonement van Eur 2,50 per maand

nu heeft zij meer verbruikt dan de 250mb die ze heeft, dit was natuurlijk helemaal niet de bedoeling maar door haar onbewustheid is ze hier overheen gegaan.

Er wordt nu Eur 50,- in rekening gebracht voor de extra 400MB

ik vind dit wel erg veel geld voor 400mb en door de ontwetendheid van mijn 11 jarige dochter

is er iemand waar ik me tot kan richten om deze kosten ongedaan te maken of evt een lagere rekening die in verhouding staat tot de 400mb.

 

alsvast bedankt

natasja Philips

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 November 2020, 10:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hi @J.w.vanginkel, slim dat je een plafond hebt ingesteld. Het is inderdaad belangrijk dat de startdatum van de bundel gelijk staat in zijn toestel in plaats van de eerste van de maand!

Groet,

Mila

Inmiddels plafond ingesteld. Nu alleen nog de maand instellen vanaf de 12de mb lopen niet gelijk met zijn telefoon en de mijne.

Reputatie 4
Badge +8

Bij mijn zoon ook gebeurd. Geen SMS ontvangen. Nu ook een rekening van 50euro. Bij zijn vorige provider gebeurde dit niet. Nu een extra groot 10.000mb en er wel overheen. Kunnen jullie  niet gewoon stoppen met internet aanbieden als hij over zijn bundel gaat?

Hi @J.w.vanginkel,

Gek dat hij geen sms-bericht heeft ontvangen. Die sturen we namelijk steevast uit wanneer er 80 procent verbruikt is en nogmaals wanneer de maandelijkse internetbundel helemaal op is. Je kan via het Mijn Simpel account een Plafond instellen voor het abonnement. Hiermee stel je een maximumbedrag per maand in voor het gehele abonnement en kan het maandbedrag niet hoger uitvallen dan het ingestelde bedrag.

Groetjes,

Phil

Bij mijn zoon ook gebeurd. Geen SMS ontvangen. Nu ook een rekening van 50euro. Bij zijn vorige provider gebeurde dit niet. Nu een extra groot 10.000mb en er wel overheen. Kunnen jullie  niet gewoon stoppen met internet aanbieden als hij over zijn bundel gaat?

Hi @natasjaphilips

Ik raad je aan om telefonisch contact op te nemen zodat wij direct met je mee kunnen kijken. 

Groet,

Lisa

Hallo Lisa,

bedankt voor je snelle reactie, heel fijn

ik wil contact met jullie opnemen maar dan heb ik veel keuzes, welke moet ik dan kiezen

of is het de bedoeling dat ik bel?

 

Goedemorgen @natasjaphilips

Wat vervelend dat je dochter buitenbundelkosten heeft gemaakt.

Ik begrijp dat je geschrokken bent van deze kosten. 
Wanneer je buiten de bundel gaat internetten, betaal je €0,15 cent per mb. De kosten kunnen dan inderdaad hoog oplopen. 

Wanneer je jouw bundel (bijna) hebt verbruikt, sturen wij je een waarschuwingsbericht per sms. Zodra je dit sms bericht ontvangt, is het raadzaam om de mobiele data uit te zetten, of voordelig een mb-aanvuller te bestellen.

Daarnaast raad ik je aan om een Plafond in te stellen via de Mijn Simpel pagina. Een Plafond kan worden ingesteld op een minimaal bedrag van €10,00. Dit houdt in dat je dochter voor maximaal €7,50 buitenbundelkosten kan maken, maar zo heb je wel altijd de controle over jouw kosten. 

Wij kijken graag met je mee wat wij kunnen betekenen in deze kosten. Zou je hiervoor contact met ons op willen nemen? 

Groet, 

Lisa

 

Reageer