Beantwoord

IBAN rekeningnummer wijzigen (zonder ideal)

  • 17 November 2020
  • 8 reacties
  • 951 Bekeken

Beste Simpel, hoe wijzig ik mijn bankrekening, zonder iDEAL. Heb contact gehad met DNB en die zeggen idd dat nederlandse instellingen buitenlandse ibans niet mogen weigeren obv discriminatie. Het proces om dit te wijzigen via jullie website is erg onduidelijk. hoor graag. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 November 2020, 10:19

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemorgen @pknols

Van harte welkom op onze Community! 

Je kunt je rekeningnummer enkel aanpassen door middel van een iDeal betaling van €0,01 cent. 
De reden hiervan kan je hier terugvinden. 

Groet, 

Lisa
 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hallo @pknols,

Ik heb gezien dat je ook contact hebt gehad hierover met de klantenservice. We hebben je dan ook op die manier kunnen helpen :-)

Fijne dag toegewenst

Ilan

Ik heb gezien dat je ook contact hebt gehad hierover met de klantenservice. We hebben je dan ook op die manier kunnen helpen :-)


Hoe is er geholpen? Wij lopen in ons gezin met een Duitse IBAN tegen hetzelfde probleem aan.

​ 

Astrid schreef:

Simpel voert bij het afsluiten van een abonnement geen kredietcheck uit en we vragen je niet om jezelf te legitimeren. Een voorwaarde om klant te worden is dat je in Nederland woont, minimaal 18 jaar bent en een Nederlandse bankrekening (consument) hebt. We ondersteunen op dit moment niet dat je een bankrekeningnummer in het buitenland hebt. Hier zijn meerdere redenen voor. Mocht dit ooit veranderen dan zal ik dit zeker in dit topic laten weten.

Groet, Astrid

Aan de genoemde voorwaarde is voldaan, we zijn klant geworden met een Nederlandse bankrekening. Nu willen we die wijzigen in een Duitse.
Wat zijn die “verschillende redenen” die dat beletten?

Op grond van Europese regelgeving mag Simpel niet specificeren in welke lidstaat de betaalrekening van de abonnee zich bevindt.
 

Hi @KvR

Van harte welkom op onze Community! 

Een van de redenen dat je het rekeningnummer enkel kan wijzigen door middel van een iDeal betaling, is omdat we zo kunnen valideren of het rekeningnummer van jou is, en geschikt voor de automatische afschrijving. 

Het is natuurlijk wel vervelend als je het rekeningnummer niet kan wijzigen. 
Ik zou je daarom willen vragen om even contact met ons op te nemen, zodat we kunnen kijken wat wij hierin kunnen betekenen. 

Groet, 

Lisa

Een van de redenen dat je het rekeningnummer enkel kan wijzigen door middel van een iDeal betaling, is omdat we zo kunnen valideren of het rekeningnummer van jou is, en geschikt voor de automatische afschrijving. 

 

Hi Lisa_12,

Simpel kan onze Duitse rekening ook graag valideren door 1 cent per automatische incasso af te boeken. Trans Link Systems (van de OV-chipkaart) deed dat nadat we een incassoformulier ingevuld en samen met een dagafschrift naar Amersfoort hadden gestuurd. Bij de NS ging dat zelfs telefonisch, die heeft de rekening ook gevalideerd met een automatische incasso van 1 cent.
Het lijkt me voor de leden van deze community beter hier te communiceren wat Simpel hierin kan betekenen. Wij zijn namelijk zeker niet niet de eersten die dit probleem op deze wijze aankaarten.

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @KvR,

De werkwijze zoals hierboven door mijn collega uitgelegd, is de manier om het rekeningnummer te wijzigen. Wij zijn ons ervan bewust dat er ook uitzonderingen zijn en bekijken dat graag per situatie, vandaar het verzoek om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil

Goedemiddag @KvR,

De werkwijze zoals hierboven door mijn collega uitgelegd, is de manier om het rekeningnummer te wijzigen. Wij zijn ons ervan bewust dat er ook uitzonderingen zijn en bekijken dat graag per situatie, vandaar het verzoek om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil


Dat hebben we intussen gedaan en wachten nu af.

Intussen is na contact met Simpel het rekeningnummer omgezet. De wijze waarop, vinden we goed en begrijpelijk. De wijziging ging ook beduidend sneller dan bij de NS.

Reageer