Beantwoord

kosten na opzegging

  • 24 March 2020
  • 4 reacties
  • 1446 Bekeken

hallo, ik heb mijn abonnement stopgezet een maand terug en ontvang nog steeds een factuur [50 cent]

 

hoe kan dat?

 

groet,

 

Emil

icon

Beste antwoord door Houscouss 25 March 2020, 13:49

Bekijk origineel

4 reacties

Klopt ik ook heel vaag

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @emilmoller & @ARoerade,

Allebei welkom op onze Community en natuurlijk ook altijd nog welkom als klant bij Simpel! :grin:

Een factuur nadat het abonnement is beëindigd hoeft niet per definitie een onterechte factuur te zijn. Wel begrijpelijk dat er natuurlijk vraagtekens spelen wanneer deze kosten een maand later pas worden berekend. Voor wat meer tekst en uitleg, krijgen jullie een kijkje in de keuken van Simpel.

De facturatie loopt geheel geautomatiseerd, dat wil zeggen dat ons systeem al het denkwerk, het opmaken + uploaden van de facturen en ook de incasso's doet. Ook wanneer je abonnement is gestopt loopt voor het systeem iedere maand erna een ‘facturatiemoment’ zoals dat ook is bij een actief abonnement. Bij een inactief abonnement worden er geen abonnementskosten meer in rekening gebracht, overige (buitenbundel-)kosten worden altijd achteraf in rekening gebracht aangezien de kosten in de maand ervoor eerst dienen te zijn gemaakt. Omdat het Plafond iedere maand op elk gewenst moment kan worden aan-/uitgezet en dit dus op een willekeurige dag kan zijn geweest dat het is aangezet in je bundelperiode waardoor een maand voor het Plafond niet synchroon loopt aan je eigen bundelmaand. De €0,50 Plafondkosten betaal je tenslotte wel voor een gehele maand waarin hier gebruik van gemaakt kan worden, ongeacht hoelang het in de bundelmaand dus heeft aangestaan. Hierdoor kan het in praktijk dus betekenen dat in de laatste dagen van je abonnement dat het Plafond heeft aangestaan dat de kosten hiervoor pas 2 facturen later in rekening worden gebracht. 

Men zegt fouten maken is menselijk, maar er is natuurlijk ook een kleine kans dat het systeem een fout kan maken. Bij sprake bijvoorbeeld van een kruising tussen de einddatum van het abonnement en zo’n ‘facturatiemoment’ voor ons geautomatiseerde facturatiesysteem kan het zijn dat de abonnementskosten voor de maand erop worden gefactureerd en dus ook zullen worden geïncasseerd. Zelf kunnen jullie dit dan ook controleren door de betreffende facturen na einddatum te bekijken op je Mijn Simpel account. Je Mijn Simpel omgeving blijft ook na beëindiging van je abonnement nog geruime tijd actief voor het inzien van je facturen en de specificaties. Indien er iets onterecht is gefactureerd, neem dan vooral contact op met onze klantenservice.

Wie weet tot in de toekomst, maar voor nu nog een fijne dag en een goede gezondheid gewenst!

Groetjes,

Houssam

Hoi,

Ik heb dezelfde vraag over de facturering, maar het betreft hierbij niet de additionele kosten. Ik wil graag checken of ik de reguliere abonnementskosten van de maand augustus 2020 nog wel moet betalen. Dit kan ik alleen niet nakijken omdat ik een 2 jarig abbonement heb en ik enkel tot 2019 de facturen kan terugzien. Kunnen jullie mij helpen dit na te kijken? Ik betwijfel namelijk of deze laatste factuur correct is?

 

Dank!

Judith

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Judith0707,

 

Kan je hiervoor even contact opnemen met onze klantenservice? Via de community hebben we geen inzage in jouw abonnement en persoonlijke gegevens. Mijn collega's op de klantenservice wel, zij kunnen je net wat meer vertellen :smile:

 

Groet, Sanne

Reageer