Beantwoord

Rekeningnummer wijzigen zonder ideal


Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer naar mijn huidige rekening die geen ideal ondersteund?
icon

Beste antwoord door Astrid 25 July 2019, 09:52

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 6
@Toontje
Ik wil deze pagina even plaatsen.
Volgens mij ga je akkoord met een iDEAL-betaling bij aanvinken van de SEPA machtiging, maar als niet-zijnde juigaapje van Simpel kan ik me vergissen en weet jij het missgien beter.😉😀
Lees nu ajb wat je schrijft en waar je naar linkt.......

Je linkt naar de pagina om je rekeningnummer te wijzigen.
Op die pagina moet je twee vinkjes zetten:
  • De eerste is dat je Simpel machtigt om van die rekening automatisch af te schrijven. Geen probleem lijkt mij.
  • Bij het tweede vinkje staat "Ik ga akkoord met de iDEAL-betaling van €0,01 ter controle van het opgegeven bankrekeningnummer. Het bedrag van €0,01 krijg ik terug op mijn volgende factuur."
Die iDEAL betaling van €0,01 'ter controle van het opgegeven bankrekeningnummer' dat is precies waar het hier allemaal om draait. Dat gaat dus niet!
Het is niet dat ik het niet wil. HET KAN NIET!

Als het aan mij zou liggen betaal ik die €0,01 handmatig, dan zien ze ook dat die rekening op mijn naam staat en ik hoeft die cent ook niet eens terug, maar die optie krijg ik niet. COMPUTER SAYS NO!

Ik geef nog een voorbeeld:
Ik wil bij een bedrijf mijn rekeningnummer wijzigen en op die website staat "Prima, dan moet u alleen even op uw handen gaan staan".
Ik antwoord, "Sorry, maar ik ben geboren zonder armen. Ik kan niet op mijn handen staan. Mag ik niet een ander truukje doen?"
Dan antwoord het bedrijf "Om uw rekeningnummer te wijzigen moet u op uw handen kunnen staan. Wanneer u dat niet kunt kunt u uw rekeningnummer niet wijzigen."

Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken.
De iDEAL betaling is ter verificatie van de rekening en heeft helemaal niets te maken met de maandelijkse betaling. Dat verifieren kan op 100 andere manieren ook.
Wanneer valt dat kwartje nu eens bij jullie?

Ik merk nog even op dat op een website van alles kan staan, maar ik denk dat we het er al over eens zijn dat de AV leidend is in de afspraken die we met elkaar hebben gemaakt.
In de hele AV staat niets over iDEAL, en niets over een NL-rekening.
Waar haalt Simpel dan het gore lef vandaan om dit dan van mij te 'eisen'?
Reputatie 6
Naast een juigaapje een papagaai dus...

Leg ajb uit wat ik verkeerd doe.


Zoals ik al aangaf doe je voor mij niets verkeerd, maar I am not a paid parrot en ook geen juigaapje. Ik betrap me erop dat ik weer in herhaling val.

(Er volgt nog meer..)

Reactie
Het gaat niet om Iban discriminatie maar hoe de topicstarter via IDEAL het bestaande bankrekeningnummer kan wijzigen naar het nieuwe. Niet alleen Youp heeft een reactie gegeven die is gemarkeerd als antwoord.
Ook een reactie van Toontje bevat een citaat dat duidelijk was.


Lees nu ajb wat je schrijft en waar je naar linkt.......

Je linkt naar de pagina om je rekeningnummer te wijzigen.
Op die pagina moet je twee vinkjes zetten:

Ik zie op die pagina nergens dat je 2 vinken (vogels😉) moet zetten, wel zie ik 2 lege vakjes.

Als experiment had ik een vinkje gezet in 1 van de 2 lege vakjes en daarna verwijderd.
Daarna zag ik staan in een rood veld... U moet akkoord zijn met de machtiging.

Om zo weinig mogelijk digitale voetstappen achter te laten wis ik misschien wel vaak de browsegeschiedenis.
Reputatie 6
Ik merk nog even op dat op een website van alles kan staan, maar ik denk dat we het er al over eens zijn dat de AV leidend is in de afspraken die we met elkaar hebben gemaakt.
In de hele AV staat niets over iDEAL, en niets over een NL-rekening.Waar haalt Simpel dan het gore lef vandaan om dit dan van mij te 'eisen'?


Volgens mij kunt U voor Uw uiteindelijke vraag beter een eigen topic aanmaken.

Ik meen dat we ons beiden schuldig maken aan topic-kaping waarvoor mijn excuses @Aeonir en @Simpel.
@Snowboard Ik denk niet dat het hier om 'topic-kaping' gaat. Het probleem van @Aeonir en dat van mij is namelijk exact gelijk, wij hebben blijkbaar onze nieuwe bankrekening bij dezelfde bank en lopen nu tegen het hetzelfde probleem aan dat Simpel die niet wil accepteren.

Ik heb ondertussen van de klantenservice begrepen dat ze ons probleem niet gaan oplossen en dat wij onze rekeningen handmatig moeten overmaken omdat zij beweren een rekeningnummer niet handmatig te kunnen wijzigen.

@Aeonir geeft een stukje terug al aan dat hij aan het einde van de looptijd gaat overwegen over te stappen naar een andere provider omdat hij het als lastig ervaart de rekeningen nu handmatig te moeten betalen.
Ikzelf heb drie abonnementen lopen bij Simpel, dus als ik inderdaad 3 keer per maand een handmatige betaling aan Simpel moet gaan doen dan ga ik hetzelfde overwegen.

@Aeonir heeft al een klacht ingediend bij de DNB, ik ga hetzelfde doen als Simpel, nadat mijn huidige rekening is opgeheven, echt blijft weigeren automatisch van mijn nieuwe rekening af te schrijven.

Ik overweeg zelf nog een jurist te laten uitzoeken in hoeverre Simpel hier in gebreke blijft (zich niet houdt aan hun eigen AV door met extra voorwaarden te komen die niet in de AV staan) en in hoeverre dit voldoende grond is de abonnementen voortijdig te beeindigen.
Reputatie 6
@Toontje
Duidelijk!
[edit]
ik wilde dit doorstrepen maar dat gaat niet(meer).
@Aeonir schreef :
Alleen hebben we ieder onze eigen ogen.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer naar mijn huidige rekening die geen ideal ondersteund?
[/edit]



Ik heb ondertussen van de klantenservice begrepen dat ze ons probleem niet gaan oplossen en dat wij onze rekeningen handmatig moeten overmaken omdat zij beweren een rekeningnummer niet handmatig te kunnen wijzigen.

Dit kan ik ook begrijpen, U bent zoals al eerder door mij ge-bird😉 verantwoordelijk voor het juist doorgeven van de gegevens (edit, IDEAL betaling), verwerking van de wijziging van het rekeningnummer is een geautomatiseerde proces.

Ik wens u succes maar wat betreft ook de betalingsinstructies is de AV duidelijk. Maar dat is al besproken in het topic.

Ik wens u een fijne dag toe.
Als het zo simpel zou zijn al je het nu doet voorkomen dan zou Simpel moeten antwoorden (en in de AV hebben staan) dat je, om klant te worden en te blijven, verplicht bent een rekening hebben en te houden die iDEAL ondersteunt (feitelijk dus een NL-rekening).

Op het moment dat je die niet (meer) hebt, voldoe je in dat geval niet meer aan de AV en zou Simpel de overeenkomst op moeten zeggen. Dat gebeurt dus niet.

Daarnaast, maar dat is al benoemd, staan er geen betalingsintructies in de AV van Simpel.
Het enige dat er in staat is (AV7.4) dat je, nadat een automatische incasso is mislukt, je verplicht bent hun betalingsinstructies op te volgen. Dat is niet hetzelfde!
Reputatie 6
Dat is niet wat ik schreef.

U neemt de diensten af, U bent verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens, U neemt het produkt af.

Geen enkele provider mag uw rekeningnummer wijzigen daartoe gaat u naar uw persoonlijke (mijnsimpel) privider-omgeving.
U, of de gebruiker op wiens naam het staat, bent de rekeninghouder (van wie geïncasseerd wordt) niet Simpel of welke provider dan ook.
Geen enkele provider mag uw rekeningnummer wijzigen daartoe gaat u naar uw persoonlijke (mijnsimpel) privider-omgeving.
U, of de gebruiker op wiens naam het staat, bent de rekeninghouder (van wie geïncasseerd wordt) niet Simpel of welke provider dan ook.


Hou nou ajb op met het verkondigen van pertinente onwaarheden!
Ze mogen het zeer zeker wel maar ze willen het niet (en ik kan het niet zelf).

In de eerste plaats bestaat er geen wet o.i.d. die voorschrijft dat bedrijven een rekeningnummerwijziging moeten verifieren middels een iDEAL betaling. Dat is een eigen verzinsel van Simpel.
En ten tweede, als ze er aan twijfelen of ik het, als afnemer van de abonnementen en eigenaar van de rekening, wel goed vind, ik vraag hun om die wijziging uit te voeren omdat ik het zelf niet kan en ik geef hun daarbij expliciet toestemming om die wijziging uit te voeren.

Dat ze het dus niet zouden mogen is gewoon kolder. Hou daar mee op dus!
Niet mogen en niet willen is niet hetzelfde.
Reputatie 6
AV 2.4

Gaat u mij nu behalve juigaapje en papegaai ook nog beschuldigen van het verkondigen van onwaarheden.

Hoe diep wilt u zinken?

Ik wil u vriendelijk een goed bedoeld algemeen advies geven.

Noch u noch ik kennen de achtergrond van alle mensen die geheel op vrijwillige basis elkaar willen helpen.
Laten we op een respectvolle manier met elkaar communiceren.

Van dit soort gesprekken ben ik niet gediend en hier stop ik. Anderen die mijn hulp weten te waarderen help ik graag.

Fijne dag nog en succes verder.
Wat een gezever zeg.
Simpel MAG bepalen dat het via iDeal moet. PUNT!
Dat bepalen zij, niet jij!
Het gaat niet om een buitenlands rekeningnummer of niet, maar de controle ervan. En Simpel bepaalt hoe ze dat doen en JA dag mag via iDeal. of handmatig betalen.
@Snowboard Ik beschuldig niemand ergens van. Ik constateer onwaarheden in jouw bericht en daar reageer ik op.
Dat doe ik omdat ik een ontzettende pesthekel heb aan mensen die proberen het sentiment in een discussie, die draait om feiten, om te keren door het verkondigen van halve of hele onwaarheden of de nadruk proberen te leggen op niet ter zake doende feiten.
Spinnen noemen ze dat.

@Baco Helemaal mee eens dat Simpel dat zelf mag bepalen. Daar zijn ze een bedrijf voor en een bedrijf bepaalt zijn eigen bedrijfsvoering.
Van die manier van bedrijfsvoeren mag ik als klant dan vervolgens weer wat vinden.

Ter info, ik ben bezig alle automatische incasso's om te zetten naar mijn nieuwe rekening een ik ga niet beweren dat dat allemaal zonder gemopper gaat, maar zo'n pertinente weigering als bij Simpel ben ik verder nog niet tegen gekomen.
Dat laat nog steeds iedereen vrij om dit goed te praten en te accepteren maar ik verwacht als klant, gegeven het feit dat wij samen (Simpel en ik) een overeenkomst zijn aangegaan, iets meer flexibiliteit van de leverancier.
Misschien komt dat omdat ik zelf ook ondernemer ben en ik klanttevredenheid hoog in het vaandel heb staan.
Reputatie 6
Wanneer @Toontje een wijziging in de manier van betaling wil aanbrengen dan kan dat alleen in onderling overleg tussen hem of haar en @Simpel..

Zolang hier samen door beide partijen geen afspraak over gemaakt is zal het niet kunnen.

Ik hoop dat @Youp of een andere medewerker van Simpel ons updated.

En voor @Toontje ik heb er ook een pesthekel aan als mensen dat doen wat je schreef in het 1e deel van je reactie. dus doe dat zelf dan ook niet!! Waar ik ook een pesthekel aan heb is als er geen vakwerk wordt afgeleverd waarvoor ik betaal als ondernemer.

Ik constateer in jouw reacties tegenstrijdigheden. Je herhaalt jezelf regelmatig en probeert mij misschien te overtuigen van je gelijk, wat je niet hebt, terwijl je eigenlijk beter de dialoog verder kunt blijven zetten met Simpel.
Toch?


Verder is alles besproken en heb ik nu echt niets meer toe te voegen behalve dat ik dus graag een terugkoppeling lees vanuit simpel.


Fijne dag allemaal, en zorg goed voor jezelf, je naasten en je huisdier(en), het wordt weer een erg warme dag!!

Groet.
Reputatie 2
Badge +8
Hi @Toontje, @Aeonir, @Baco & @Snowboard,

Simpel voert bij het afsluiten van een abonnement geen kredietcheck uit en we vragen je niet om jezelf te legitimeren. Een voorwaarde om klant te worden is dat je in Nederland woont, minimaal 18 jaar bent en een Nederlandse bankrekening (consument) hebt. We ondersteunen op dit moment niet dat je een bankrekeningnummer in het buitenland hebt. Hier zijn meerdere redenen voor. Mocht dit ooit veranderen dan zal ik dit zeker in dit topic laten weten.

Groet, Astrid
Dank je @Astrid


Fijne dag allemaal, en zorg goed voor jezelf, je naasten en je huisdier(en), het wordt weer een erg warme dag!!

Groet.


Jij ook @Snowboard 🙂
Reputatie 6
Dank je @Astrid
Ook namens mij dank Astrid!
Duidelijk.
Helaas tijd voor een nieuw abonnement dan
Wanneer @Toontje een wijziging in de manier van betaling wil aanbrengen dan kan dat alleen in onderling overleg tussen hem of haar en @ Simpel..


Nu doe je het weer @Snowboard, Dit is een schoolvoorbeeld van spinnen.
Door een hele subtiele woordkeuze zet je mij nu weg als iemand die eenzijdig wijzigingen in de overeenkomst wil aanbrengen.

Het subtiele verschil tussen wat je schrijft en waar het hier om gaat is dat ik niet "een wijziging in de manier van betaling wil aanbrengen", dat is automatische incasso en als het aan mij ligt blijft dat automatische incasso, ik wil slechts "mijn rekeningnummer wijzigen".

@Astrid Dank je wel voor de toelichting.
Ik ben blij om te lezen dat de onderliggende reden dus inderdaad de NL rekening is en ik zal jouw antwoord meenemen in mijn communicatie met DNB hierover.

Jammer dat we het moeten doen met "Hier zijn meerdere redenen voor."
Mijn bereidheid tot het accepteren van bepaalde zaken neemt vaak toe wanneer ik de onderliggende argumentatie van mijn discussiepartners ook ken.
Reputatie 6
Je wilt een wijziging doorvoeren naar een buitenlands nummer en op die manier kan het niet om te voldoen aan je verplichting tot betaling alleen een Nederlandse rekening kan daarvoor worden gebruikt.

Er is maar 1 manier en dat is de juiste.

Blijf niet zo hangen in dit topic, dat doe ik ook niet.. Ga door met je leven, ik doe dat ook.
I rest my case.

Aken.*edit* Amen (woordvoorspelling pff😉)
Je wilt een wijziging doorvoeren naar een buitenlands nummer en op die manier kan het niet om te voldoen aan je verplichting tot betaling alleen een Nederlandse rekening kan daarvoor worden gebruikt.

Ik hou er niet van om mensen aan te spreken op grammatica- en spelfouten of algemeen gebrekkig Nederlands, maar als je zonodig het laatse woord wil hebben schrijf het dan ajb op een manier die voor een geboren en getogen Nederlander met een gemiddelde opleiding te begrijpen valt.

Dus? Wat je hier zegt is dat ik als klant verplicht ben een NL-rekening aan te houden zolang ik klant ben bij Simpel omdat ik anders niet aan mijn betalingsverplichting zou kunnen voldoen?
Klopt dat?

Geef dan gelijk ook even aan waar dat dat staat in de AV? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden.
Los nog van het feit dat dit verplicht stellen van een NL-rekening helemaal niet mag (zie hiervoor de eerder geplaatse linkjes).
Reputatie 6
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer naar mijn huidige rekening die geen ideal ondersteund?


Ik hou er niet van om mensen aan te spreken op grammatica- en spelfouten of algemeen gebrekkig Nederlands,


Dit is vanzelfsprekend, staat niet ter discussie. Het is een vorm van respect die we met zijn allen hebben voor elkaar. Een goede eigenschap die ik voor de volle 100% met u deel.

Maar het ging om de vraag waarop @Astrid uiteindelijk gereageerd heeft namens Simpel.

Niets meer en niets minder.

Je reactie is voorspelbaar, die van mij, deze, niet minder..
Het laatste woord moet ik niet zo nodig hebben.

Los van het feit dat je halve feiten soms noemt waar ik op reageer en ik waardeer het als we elkaar aanspreken met onze gebruikersnaam. Iemand bijvoorbeeld een juigaapje en papegaai noemen toont je zwakte.

Laat ieder mens, dier in zijn waarde. 🙂

Beste mensen, lezers...
Heb een fijne dag! 😎
Dat is een heel slim antwoord.

Uit de ogenschijnlijke eenvoudige vraag van @Aeonir is een onderliggend, veel groter, probleem naar boven gekomen. Namelijk het wel-of-net kunnen wijzigen naar een buitenlands rekeningnummer.

Door het simpele antwoord 'Kan niet', op de oorspronkelijke vraag van TS, zou je ook kunnen stellen dat automatisch het onderliggende probleem is beantwoord. Dat zou dan namelijk ook niet kunnen.

Puur o.b.v. de oorspronkelijke vraag zou je 'Kan niet' als antwoord wellicht kunnen accepteren.
Echter, als antwoord op het onderliggende probleem volstaat 'Kan niet' niet als bevredigend antwoord.

Nu kunnen we natuurlijk consequent terug blijven gaan naar de oorspronkelijke vraag en het onderliggende probleem verder negeren door te blijven verkondigen dat de oorspronkelijke vraag is beantwoord.
Of we kunnen ons richten op het onderliggende probleem. En dat is wat ik doe.

Als laatste, je schrijft dat ik "halve feiten noem".
Ik ben een persoon die het voeren van een op (verifieerbare) feiten gebaseerde discussie zeer hoog in het vaandel heeft staan. Dat is waarom ik steeds teruggrijp op de AV als basis van de afspraken die we samen hebben gemaakt.
Wanneer je constateert dat ik feitelijke onjuistheden opschrijf, of halve feiten benoem dan mag je die (halve) onjuisheden altijd benoemen en mij daarop aanspreken.
Reputatie 2
Badge +8
Hi @Toontje,

Binnen Simpel hebben we uitgezocht hoe het nu precies zit met het gebruiken van een buitenlands rekeningnummer.
We kunnen inderdaad wel van een buitenlands rekeningnummer incasseren.
Ik wil je vragen om te reageren op mijn privé bericht. Door middel van een bewijsstukje waaruit wij kunnen opmaken dat het inderdaad jouw rekeningnummer is, zullen we je bankrekeningnummer handmatig wijzigen.

Groet, Astrid
Reputatie 6
Beste @Toontje (en uiteraard @Aeonir) het probleem was inmiddels, - niet het wijzigen van je bankrekeningnummer - wat door Simpel wordt ondersteund maar het wijzigen via IDEAL naar een buitenlandse rekeningnummer.

Ik vindt het erg fijn dat @Astrid namens Simpel voor jullie beiden, al staat er @Toontje, nu een oplossing communiceert!

Reageer