Beantwoord

Rekeningnummer wijzigen zonder ideal


Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer naar mijn huidige rekening die geen ideal ondersteund?
icon

Beste antwoord door Astrid 25 July 2019, 09:52

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi @Toontje, @Aeonir, @Baco & @Snowboard,

Simpel voert bij het afsluiten van een abonnement geen kredietcheck uit en we vragen je niet om jezelf te legitimeren. Een voorwaarde om klant te worden is dat je in Nederland woont, minimaal 18 jaar bent en een Nederlandse bankrekening (consument) hebt. We ondersteunen op dit moment niet dat je een bankrekeningnummer in het buitenland hebt. Hier zijn meerdere redenen voor. Mocht dit ooit veranderen dan zal ik dit zeker in dit topic laten weten.

Groet, Astrid
Dat is een heel slim antwoord.

Uit de ogenschijnlijke eenvoudige vraag van @Aeonir is een onderliggend, veel groter, probleem naar boven gekomen. Namelijk het wel-of-net kunnen wijzigen naar een buitenlands rekeningnummer.

Door het simpele antwoord 'Kan niet', op de oorspronkelijke vraag van TS, zou je ook kunnen stellen dat automatisch het onderliggende probleem is beantwoord. Dat zou dan namelijk ook niet kunnen.

Puur o.b.v. de oorspronkelijke vraag zou je 'Kan niet' als antwoord wellicht kunnen accepteren.
Echter, als antwoord op het onderliggende probleem volstaat 'Kan niet' niet als bevredigend antwoord.

Nu kunnen we natuurlijk consequent terug blijven gaan naar de oorspronkelijke vraag en het onderliggende probleem verder negeren door te blijven verkondigen dat de oorspronkelijke vraag is beantwoord.
Of we kunnen ons richten op het onderliggende probleem. En dat is wat ik doe.

Als laatste, je schrijft dat ik "halve feiten noem".
Ik ben een persoon die het voeren van een op (verifieerbare) feiten gebaseerde discussie zeer hoog in het vaandel heeft staan. Dat is waarom ik steeds teruggrijp op de AV als basis van de afspraken die we samen hebben gemaakt.
Wanneer je constateert dat ik feitelijke onjuistheden opschrijf, of halve feiten benoem dan mag je die (halve) onjuisheden altijd benoemen en mij daarop aanspreken.
Reputatie 2
Badge +8
Hi @Toontje,

Binnen Simpel hebben we uitgezocht hoe het nu precies zit met het gebruiken van een buitenlands rekeningnummer.
We kunnen inderdaad wel van een buitenlands rekeningnummer incasseren.
Ik wil je vragen om te reageren op mijn privé bericht. Door middel van een bewijsstukje waaruit wij kunnen opmaken dat het inderdaad jouw rekeningnummer is, zullen we je bankrekeningnummer handmatig wijzigen.

Groet, Astrid


Fijne dag allemaal, en zorg goed voor jezelf, je naasten en je huisdier(en), het wordt weer een erg warme dag!!

Groet.


Jij ook @Snowboard 🙂
Wanneer @Toontje een wijziging in de manier van betaling wil aanbrengen dan kan dat alleen in onderling overleg tussen hem of haar en @ Simpel..


Nu doe je het weer @Snowboard, Dit is een schoolvoorbeeld van spinnen.
Door een hele subtiele woordkeuze zet je mij nu weg als iemand die eenzijdig wijzigingen in de overeenkomst wil aanbrengen.

Het subtiele verschil tussen wat je schrijft en waar het hier om gaat is dat ik niet "een wijziging in de manier van betaling wil aanbrengen", dat is automatische incasso en als het aan mij ligt blijft dat automatische incasso, ik wil slechts "mijn rekeningnummer wijzigen".

@Astrid Dank je wel voor de toelichting.
Ik ben blij om te lezen dat de onderliggende reden dus inderdaad de NL rekening is en ik zal jouw antwoord meenemen in mijn communicatie met DNB hierover.

Jammer dat we het moeten doen met "Hier zijn meerdere redenen voor."
Mijn bereidheid tot het accepteren van bepaalde zaken neemt vaak toe wanneer ik de onderliggende argumentatie van mijn discussiepartners ook ken.

Hoi @Astrid,

Mijn buurvrouw van 80 was tot gisteren digibeet en ik heb voor haar een simpel abonnement voorgeschoten. Ik dacht dat ik dat rekening nummer daarna dan wel kon aanpassen naar het hare. Kan ik op dezelfde manier als @Toontje ook wat bewijsstukken aanleveren om het op haar rekeningnummer te zetten? 

Reputatie 6
Je wilt een wijziging doorvoeren naar een buitenlands nummer en op die manier kan het niet om te voldoen aan je verplichting tot betaling alleen een Nederlandse rekening kan daarvoor worden gebruikt.

Er is maar 1 manier en dat is de juiste.

Blijf niet zo hangen in dit topic, dat doe ik ook niet.. Ga door met je leven, ik doe dat ook.
I rest my case.

Aken.*edit* Amen (woordvoorspelling pff😉)
Je wilt een wijziging doorvoeren naar een buitenlands nummer en op die manier kan het niet om te voldoen aan je verplichting tot betaling alleen een Nederlandse rekening kan daarvoor worden gebruikt.

Ik hou er niet van om mensen aan te spreken op grammatica- en spelfouten of algemeen gebrekkig Nederlands, maar als je zonodig het laatse woord wil hebben schrijf het dan ajb op een manier die voor een geboren en getogen Nederlander met een gemiddelde opleiding te begrijpen valt.

Dus? Wat je hier zegt is dat ik als klant verplicht ben een NL-rekening aan te houden zolang ik klant ben bij Simpel omdat ik anders niet aan mijn betalingsverplichting zou kunnen voldoen?
Klopt dat?

Geef dan gelijk ook even aan waar dat dat staat in de AV? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden.
Los nog van het feit dat dit verplicht stellen van een NL-rekening helemaal niet mag (zie hiervoor de eerder geplaatse linkjes).
Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @anniecooijmans,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd hierover.

Groetjes,

Phil

Reputatie 6
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer naar mijn huidige rekening die geen ideal ondersteund?


Ik hou er niet van om mensen aan te spreken op grammatica- en spelfouten of algemeen gebrekkig Nederlands,


Dit is vanzelfsprekend, staat niet ter discussie. Het is een vorm van respect die we met zijn allen hebben voor elkaar. Een goede eigenschap die ik voor de volle 100% met u deel.

Maar het ging om de vraag waarop @Astrid uiteindelijk gereageerd heeft namens Simpel.

Niets meer en niets minder.

Je reactie is voorspelbaar, die van mij, deze, niet minder..
Het laatste woord moet ik niet zo nodig hebben.

Los van het feit dat je halve feiten soms noemt waar ik op reageer en ik waardeer het als we elkaar aanspreken met onze gebruikersnaam. Iemand bijvoorbeeld een juigaapje en papegaai noemen toont je zwakte.

Laat ieder mens, dier in zijn waarde. 🙂

Beste mensen, lezers...
Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Beste @Toontje (en uiteraard @Aeonir) het probleem was inmiddels, - niet het wijzigen van je bankrekeningnummer - wat door Simpel wordt ondersteund maar het wijzigen via IDEAL naar een buitenlandse rekeningnummer.

Ik vindt het erg fijn dat @Astrid namens Simpel voor jullie beiden, al staat er @Toontje, nu een oplossing communiceert!
@Astrid is een bankafschrift voldoende bewijs? Ik stuur zo een PB

ik zie dat deze discussie 1 jaar geleden heeft plaats gevonden maar ik zit met zelfde probleem. volgens simpel zou dus automatische boeking uitgevoerd kunnen worden maar ik kan nergens mijn rekening zonder ideal wijzigen. 

bouke

Badge +8
Hallo Aeonir,

Wat leuk om te lezen dat je actief bent op onze community!

Een rekeningnummer wijzigen bij Simpel is alleen mogelijk i.c.m. een iDEAL betaling. Je nieuwe rekeningnummer wordt gevalideerd door middel van een betaling via iDEAL van €0,01. Dit bedrag wordt met je volgende factuur verrekend.

Groet,

Youp
In andere woorden jullie hebben nu een rekeningnummer in mijn account staan dat niet meer bestaat
Reputatie 6
In andere woorden jullie hebben nu een rekeningnummer in mijn account staan dat niet meer bestaat
Dat kan wel zijn, maar in de algemene voorwaarden, algemene bepalingen staat het volgende.

2.4 Jij bent verplicht Simpel steeds tijdig te informeren over wijzigingen in de voor de Overeenkomst relevante gegevens,
zoals je adres en bankrekeninggegevens. Je bent zelf aansprakelijk voor alle eventuele gevolgen van het niet-tijdig of niet
juist doorgeven van de wijzigingen.
Ik heb het doorgegeven, een paar maanden geleden al, door een verhuizing heb ik toen niet de moeite genomen de oude rekening op te zeggen, dat zij het niet aan willen passen. (Willen ze kunnen het maar het is ze teveel moeite.)

Nu ik klaar ben met verhuizen heb ik de oude rekening opgezegd, en hebben zij een verkeerde rekening, wat zij hebben het nog niet aangepast en ik kan het niet zelf door hun regeltjes.

Zodra in maar het contract verloopt stap ik waarschijnlijk over naar een ander, tenzij ze de boel nu toch goed regelen.
Ik zit met hetzelfde probleem.....
Ik heb een rekening geopend bij N26 en die ondersteunt geen iDeal, dus hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat mijn drie Simpel abonnenmenten betaald gaan worden vanaf die nieuwe rekening?

Zojuist een mailtje gestuurd naar de klantenservice met het verzoek tot wijziging. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Na wat extra onderzoek heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Bedrijven zijn namelijk al sinds 1-8-2014 verplicht om buitenlandse IBAN's te accepteren: https://www.dnb.nl/binaries/BuitenlandseIBAN_tcm46-314713.pdf
https://www.geldburger.nl/iban-discriminatie-probleem/
Ik heb ook N26 dus dat komt mooi uit, ga zo de linkjes even doorkijken
Mmmm...... Dan ben ik weer benieuwd naar de reactie die jij al van Simpel hebt gehad.
Ik neem aan dat je hun ook een verzoek tot wijzigen van rekeningnummer hebt gestuurd (per chat/mail/telefoon o.i.d)?

Zoals geschreven, ik heb ze vandaag een berichtje gestuurd via de website. Daar zal in de komende week wel op gereageerd worden.
Ik wil niet vooruit lopen op wat er bij mij gaat gebeuren, maar mijn huidige rekening is opgezegd en een andere rekening heb ik niet, dus linksom of rechtsom gaat het geld vanaf die nieuwe rekening komen.
Tegen mij zeggen ze dat ze eerst een incasso naar de oude rekening sturen en dat zodra dat mislukt ik die maand handmatig kan betalen.
Het antwoord van de klantenservice:

Beste Toontje,
Vervelend om te lezen dat het wijzigen van het bankrekeningnummer niet lukt.
Onze incasso's die lopen via iDEAL, het is dus niet mogelijk om een bankrekeningnummer te gebruiken bij Simpel die geen iDEAL ondersteunt. Wanneer jij als klant jouw bankrekening wilt wijzigen dient dat de gebeuren via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina, ik kan het bankrekeningnummer niet wijzigen. Wij vragen om een kleine bedragen van € 0,01 cent om jouw bankrekeningnummer te kunnen verifiëren.
Met vriendelijke groet,
Normiline
Simpel

Ja, ja.... incasso's die via iDEAL verlopen......
Maar dan heeft Simpel dus een probleem want binnenkort heb ik geen bankrekening meer die iDEAL ondersteunt.
Ik zie het wel gebeuren, ik heb het netjes doorgegeven. Als ze er niets mee doen is dat hun probleem.
Reputatie 6

Ja, ja.... incasso's die via iDEAL verlopen......Maar dan heeft Simpel dus een probleem want binnenkort heb ik geen bankrekening meer die iDEAL ondersteunt.
Ik zie het wel gebeuren, ik heb het netjes doorgegeven. Als ze er niets mee doen is dat hun probleem.


Misschien niet, ik vrees eerder (jij) de eindgebruiker.
Voorwaarden waar ook jij akkoord mee bent gegaan.


7. Betaling en Tarieven

7.1 Je bent voor de door jou afgenomen (Aanvullende) Diensten Gebruikskosten verschuldigd. Voor de vaststelling van het variabele deel van de Gebruikskosten is de administratie van Simpel bindend, tenzij je aantoont dat deze gegevens niet juist zijn. Het variabele deel van de Gebruikskosten wordt gefactureerd op basis van het geldende Tarievenoverzicht. De Gebruikskosten zijn verschuldigd vanaf het moment van activering van de Aansluiting als bedoeld in 4.11.

7.2 Simpel heeft het recht om het vaste periodieke deel van de Gebruikskosten die je onder deze Overeenkomst verschuldigd bent, vooruit en periodiek te factureren. Bij bijzondere omstandigheden (waaronder vermoed oneigenlijk gebruik) is Simpel gerechtigd tussentijds te factureren. De Klant zal de factuur betalen binnen de op de factuur aangegeven termijn.

7.3 Simpel is gerechtigd de kosten te incasseren voor de dienstverlening van derden voor SMS diensten, informatienummers, Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten die door jou zijn afgenomen. Je stemt ermee in dat deze kosten als Gebruikskosten door Simpel op haar facturen in rekening worden gebracht.

7.4 Bij het sluiten van de Overeenkomst geef je Simpel een machtiging tot betaling via automatische incasso ten laste van jouw bankrekening, tenzij er een andere wijze van betaling is overeengekomen. Je draagt zorg voor voldoende saldo op je rekening. Als het verschuldigde bedrag om welke reden dan ook niet kan worden afgeschreven of het bedrag wordt gestorneerd brengt Simpel je daarvan op de hoogte, waarna jij verplicht bent om de betalingsinstructies van Simpel op te volgen. Tevens is Simpel in dat geval gerechtigd de (Aanvullende) Dienst(en) op te schorten.

7.5 Facturen worden in elektronische vorm aan jou verstrekt. Simpel stelt de factuur kosteloos beschikbaar.

7.6 Klachten over de factuur dienen binnen 30 dagen na het beschikbaar stellen daarvan aan de Klantenservice gemeld te worden. Het indienen van een klacht schort je betalingsverplichting niet op. Simpel neemt alleen schriftelijke opschortingsverzoeken in behandeling en dit slechts voor het gedeelte van de factuur dat gemotiveerd wordt betwist.

7.7 Als je ten onrechte een afgeschreven bedrag laat terugboeken of als blijkt dat afschrijving van het factuurbedrag van je bankrekening om welke reden dan ook onmogelijk is, ben je van rechtswege zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Simpel is vanaf dat moment gerechtigd ten hoogste de wettelijke rente in rekening te brengen. Simpel stuurt je in dat geval een aanmaning waarin je wordt verzocht het uitstaande bedrag alsnog te betalen. Doe je dat niet dan kan Simpel 14 dagen nadat je die aanmaning hebt ontvangen incassokosten in rekening brengen volgens het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. Bovendien ben je in dat geval aansprakelijk voor alle door Simpel te maken gerechtelijke kosten verband houdende met de incasso van de achterstallige betalingen en heeft Simpel het recht de (Aanvullende) Dienst op te schorten.

7.8 Simpel is gerechtigd alle uit de Overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen, waaronder de incasso van (achterstallige) betalingen, (deels) over te dragen aan een andere partij.


Ik hoop dat je begrijpt dat het duur(der) voor je kan uitpakken.
Dat ze op deze manier buitenlandse IBAN nummers weigeren valt onder IBAN discriminatie, heb in ieder geval al een mail gestuurd naar het meldpunt iban discriminatie, krijgen ze genoeg klachten dan kan de Nederlandse bank sancties opleggen.

Reageer