Beantwoord

Scam en Schrik !!!

  • 11 May 2020
  • 3 reacties
  • 449 Bekeken

Ik doe s'morgens nadat ik om 06.00 uur opgestaan ben en lekker koffie gedronken heb nog wel eens een extra slaapje. Nu ga ik zonet achter mijn bureau zitten en zet de computer aan … log in op Internet … en he ?!!! mijn mobieltje verteld me dat er een bericht is achter gelaten. Ik kijk gauw .. je kan nooit weten … het is een bericht van T-mobile en die verteld me dat ik een betalings achterstand heb van € 256,33 en die wel te verstaan even direct wil betalen via https enszovoorts of dat Cse nou los staat hij staat er rechtsonder als nieuwe regel beginnen en wel te verstaan mobile vóór 12-05-2020. Ik heb helemaal géén T-mobile abbonement en jaaahhhh nou komt ie .. met alle snelle veranderingen in faillisementen én bedrijfovernamen enzovoorts … toch maar even bij Simpel kijken .. ik vertrouw namelijk altijd al vanaf het begin op de e-mailtjes van Simpel .. simpeler kan niet ! Wanneer ik T-mobile probeer te benaderen en mijn telefoonnummer van die factuur af wil hebben krijg ik hele rare chat .. ik denk wel robotchat … en ook de e-mail service vraagt om een factuur nummer die op de sms niet vermeld staat en krijg ik weer 0 op mijn toetsenbord. Scam, Phishing enzovoorts staat verderop dan wel beschreven en het advies is de sms te negeren..... toch maar even naar Simpel want ja…. hopelijk is mijn telefoonnummer dan nog steeds bij Simpel als Abbonement en wil daar graag blijven. Tussen Simpel en mij is alles nog Okay en heb ik álle rekeningen tot aan nu dan gelukkig op tijd betaald. Hopelijk kan T-mobile niet bij mijn telefoon nummer om deze af te sluiten … ik ben namelijk wél geergerd dat ik T-mobile niet kan informeren om mijnzelf gerust te stellen.

icon

Beste antwoord door Snowboard 11 May 2020, 12:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

@Patty 

Patty, gewoon de sms verwijderen. Dit is idd nep. Facturen staan te vinden in jouw mijn simpel. Bij nieuws, overname of iets dergelijks wordt je daarvan op de hoogte gebracht.

De betreffende link even uit je bericht halen of een medewerker doet dat.

Heb ik je gerust gesteld?

Ik ben helemaal gerusgesteld en Internet mijn dag weer verder ! Heel Hartelijk dank voor de fijne reactie …. groetjes van Patty

 

Reputatie 6

Graag gedaan hoor..🙂

Reageer