SPIJT over Simpel !!!!

• 2 maart 2019
  • 10 reacties
  • 892 Bekeken

Onlangs van Hollandse Nieuwe naar Simpel en wat denken: SPIJT!
Ondanks onbeperkt bellen kreeg ik de eerste maand gelijk € 15,- aan mijn broek!
Waarom? Vanwege een paar telefoontjes naar Duitsland. Schandalig.
Bij Hollandse Nieuwe ging dit gewoon van de bundel af maar bij Simpel vinden ze dat ondanks onbeperkt bellen dit extra berekend wordt. Dat noem ik pas Simpel!

10 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Af en toe verschijnt een vraag in Nieuws en mededelingen waarop niet door medeklanten gereageerd kan worden. Waarom is dat zo en kan dat gewijzigd worden?
* ----- *
Voorbeeld

@Wim765 ik heb het even opgezocht.

Om een reactie te geven. Dit staat bij Hollandse nieuwe/tarieven buitenland, veel gestelde vragen.

Voor het bellen en sms'en vanuit Nederland naar buitenlandse nummers gelden aangepaste tarieven, ook als je vanuit Nederland naar een nummer binnen de EU belt. Dit betekent dat je een aangepast tarief betaalt voor bellen en sms'en vanuit Nederland naar landen binnen de EU (en daarbuiten) en dus niet het Nederlandse tarief. Kijk hier wat de tarieven zijn voor bellen en sms'en vanuit Nederland naar buitenlandse nummers.
+++++++++++
Bellen vanuit Nederland naar een ander EU land, zone 1, valt niet onder de EU Roaming regels omdat je dan gebruik maakt van het Nederlands netwerk en geen roaming (gastgebruik van een netwerk).
++++++++++++

Je kunt dus ook bij Simpel en Hollandse nieuwe niet bellen vanuit je bundel naar een ander zone 1 land. Je krijgt bij beide providers extra kosten.

Alleen bellen vanuit een zone 1 land naar een ander zone 1 land DUS ook naar Nederland gaat via je bundel.
Reputatie 4
Badge +9
Als aanvulling. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland (buitenlandse nummers) kost altijd extra ook bij Simpel en Hollandse nieuwe.

Ik zie nu ook dat er een Hollandse nieuwe link in staat, ik kan deze niet meer verwijderen.
Je hebt gelijk maar toch: Simpel rekent € 0,31 cent per minuut!!!
Hollandse Nieuwe € 0,006 per minuut. Het is me dus in alle jaren niet eens opgevallen zo laag is dit tarief.
Bij Simpel kreeg ik na een half uurtje bellen gelijk € 15,- aan mijn broek. Schandalig.
Ik zal dus geen reclame maken voor deze provider. Oplichting noem ik dit.
Reputatie 4
Badge +9
Dat is een zware beschuldiging, vindt je ook niet?. Het staat trouwens duidelijk op de site hier en hier.

Maar terugkerende op mijn vraag..
Af en toe verschijnt een vraag in Nieuws en mededelingen waarop niet door medeklanten gereageerd kan worden. Waarom is dat zo en kan dat gewijzigd worden?
* ----- *

Ja natuurlijk staat het op de site maar dat zijn de , kleine , lettertjes. Je verwacht heden ten dagen niet dat deze belachelijk hoge tarieven gerekend worden voor een Duitsland telefoontje.
Ik had beter moeten lezen dat is waar maar toch vind ik het een woeker tarief.
Ik zal blij zijn als mijn contract afloopt en ik weer terug kan naar Hollandse Nieuwe. Dat zijn tenminste geen uitzuigers.
Badge
Hi Willem.

voor bellen vanuit Nederland naar zone 1 wordt er inderdaad extra kosten in rekening gebracht, maar zodra jij zelf in zone 1 bent is het weer gratis. ´Ŕoam like Home´ 🌞.

Je kan ook via Whats´App bellen dan weet je in ieder geval dat je geen extra kosten maakt.
Reputatie 4
Badge +9
, maar zodra jij zelf in zone 1 bent is het weer gratis. ´Ŕoam like Home´ 🌞.
Je kan ook via Whats´App bellen dan weet je in ieder geval dat je geen extra kosten maakt.

Hoi @Ariel @Wim765 ook.als je zelf in een zone 1 buitenland bent dan nog is bellen niet gratis, je gebruikt dan je bundels waarvoor je maandelijks betaalt.😉

Maar dat is hier niet de situatie je hebt buiten bundel kosten zoals te lezen op de site. Een goede controle kan nooit kwaad.
Badge
Kan je met Whatsapp naar hotel bellen ?? 🤔winkel supermarkt bellen ??
Reputatie 2
Badge +8
Hi @Dellon,

Je kan via WhatsApp bellen als de ontvanger gebruik maakt van WhatsApp. Dit zal per bedrijf verschillend zijn.
Met Simpel kan je bijvoorbeeld wel WhatsAppen maar niet via WhatsApp bellen.

Groet, Astrid

Reageer