Beantwoord

Verhoging abonnementskosten zonder mededeling vooraf.

  • 2 January 2023
  • 85 reacties
  • 9479 Bekeken


Toon eerste bericht

85 reacties

Mooie is dat je gewoon kunt opzeggen. "De mogelijkheid om op te zeggen geldt niet als de wijziging een gevolg is van een door de overheid vastgestelde regeling." Is heel leuk, echter is het geen verplichting vanuit de overheid. En creëert Simpel dus zelf iets wat ten nadele is van de contracthouder. Daarnaast wijzigt Simpel de tarieven onder het mom van inflatie. (Dit is natuurlijk gewoon misbruik maken van en extra geld binnenharken) Maarrrrr je hebt simpelweg een contract. Die dien je na te komen vanuit beide partijen.

Dat men de tarieven voor nieuwe contracten veranderd moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten.

Reputatie 3

@Dennis Hendrix 

Klopt helemaal Dennis, maar Simpel legt dit anders uit en je gelijk halen kost te veel moeite, tijd en geld.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas heel verschillende dingen in Nederland. Daarom stop ik ook met deze discussie. Simpel zal toch niets toegeven. Er zijn providers die zelfs meer bieden voor minder geld...

Beste Simpel,

 

Het is niet netjes dat er zomaar een inflatie verhoging plaatsvind zonder de klanten hier op voorhand te informeren.

Als ik kan verlengen sturen jullie continu mailtjes. Hadden jullie nu niet een aparte mail kunnen sturen in november/december met deze mededeling?
 

Ik heb 3 abonnementen bij jullie waarvan er 2 nog onder contract zijn en deze zijn verhoogd.

1 abonnement is buiten contact en deze is NIET verhoogd. Blijkbaar zijn ze hier bang dat ik ieder moment kan opzeggen.

ps. Al mijn contracten zijn maar voor 1 jaar afgesloten, kan ik over een paar maanden die 2 contracten weer verlengen en weer terug naar het oude tarief? (Prijs wat nieuwe klanten betalen)

 

Groet,

 

Roland

Leuk om dit online te vinden, ik ben blijkbaar niet de enige die dit bijzonder vind. Ik ben vanaf 2015 klant, en al die jaren nog nooit een inflatiecorrectie gehad. Het is inderdaad schrijnend dat nieuwe klanten gewoon voor de oude prijs iets kunnen afsluiten en trouwe klanten (die bijv. een 2 jaar contract afsluiten of al jarenlang klant zijn) opgezadeld worden met deze hogere prijs.

 

Ik ben bang dat er niets aan te doen is, behalve overstappen en nooit meer langer dan 1 jaar een contract afsluiten.


Bij Simpel hebben ze de klantenservice sowieso niet op orde. Ik besloot op mijn contract op te zeggen, vervolgens krijg ik antwoord dat ze dit niet kunnen doen omdat de einddatum 'te ver in de toekomst ligt'. Dat is natuurlijk onzin, ik heb een einddatum op mijn contract en kan dit natuurlijk op elk gewenst moment opzeggen. Nog een verbeterpuntje voor Simpel (naast dat ze hopelijk hiervan leren en meer aan klantenbinding doen, als er maar genoeg mensen opzeggen). Ik ben alleen bang dat dit een kleine minderheid is en de rest zich niet druk maakt om de paar cent en het niet om het principe doet.

Ik zie hier flauwekul reacties van Simpel.nl over hun recht om inflatiecorrectie toe te mogen passen om meerjarige contracten. Wat ze hierbij niet vermelden is dat ze dan de mogelijkheid moeten geven om het abonnement op te zeggen indien je dit niet wilt accepteren. Dit doen de fatsoenlijke bedrijven namelijk wel.

Meerjarige contracten waarvan prijzen eenzijdig naar eigen (winst) behoefte kan worden verhoogd, wat een walgelijke actie.

Ik wil mijn contracten beëindigen!!!

Wat een onzin reactie van Simpel.nl, maar ze hebben ook een slecht verhaal. Dit is diefstal en niets anders!

Een “inflatie correctie”, je kunt moeiteloos een ander abonnement krijgen met meer data voor minder geld dus is deze verhoging alleen om meer WINST te maken zonder dat de klanten hier iets tegen kunnen doen! 

Geen keuze krijgen om het abonnement te stoppen geeft ook aan dat dit een ordinaire winstverhoging is. Andere bedrijven verhogen ook prijzen maar daar kun je dan meteen overstappen. Simpel.nl gaat het alleen om meer winst.

Een achterbakse aanpassing van voorwaarden die niemand leest, je verwacht dat in NL bedrijven enig fatsoen hebben.

Deze inhaligheid zal zichtbaar worden in jullie marktaandeel.

Ik blijf mensen hier op wijzen tot ik van al mijn Simpel.nl abonnementen af ben!

 

Zeer onfatsoenlijk, onredlijk en asociaal. Inmiddels zijn er diverse aanbieders met beter

condities. Laten wij massaal overstappen naar deze aanbieders, zo simpel is dit.

Want Simpel hoeft dit dus niet door te voeren, maar doet het wel. Als Simpel zijnde zou

ik mijn trouwe klanten meteen aanbieden met datgene waarmee zij adverteren en dit met

onmiddellijke ingang. Bovendien vraag ik mij af of dit niet een onderwerp voor Kassa, Radar

of Meldpunt is. 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @John ToBeExKlant,

 

Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Gerard van Laar ,

Vervelend dat je er zo over denkt.

Dit kan ik goed begrijpen. Ik wil niet in herhaling vallen, maar soortgelijke berichten zijn al beantwoord. Wij vallen onze de vleugel van T-Mobile, alle merken onder T-Mobile voeren al jaren inflatie door, om de merken recht te trekken, is dit bij ons ook het geval geworden. Het is natuurlijk aan jezelf om hier een mening over te hebben en/of over te stappen als gevolg hiervan. 

Zoals eerder aangegeven is de inflatie rechtelijk en terecht doorgevoerd. Misschien heb je nog iets aan het volgende artikel van het ACM. Hier geven ze aan welke voorwaarden we moeten voldoen, welke we ook hebben voldaan.

Desondanks wens ik je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Hi @John ToBeExKlant,

 

Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Hi @John ToBeExKlant,

 

Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.

 

Groet, Charlie

Simpel

lekker je achter de voorwaarden verstoppen en niet hand in eigen boezem steken , heb nooit EEN probleem gehad met simpel maar dit is er wel een waar je me mee kwijt bent ik wacht netjes mijn contractduur af en daarna zal het zeker geen simpel meer worden zo simpel is dat.

Lees zo veel ontevreden klanten van simpel na verhoging abonnementen, dat wij een vuist gaan maken naar simpel en bij het aflipen van bestaamde contracten NIET meer bij simpel gaan verlengen, omdat het een onbetrouwbare speler in de markt is…

Net via charli van simpel het bericht gehad dat je als ontevreden klant niet teveel mag reageren op andere ontevreden klanten.


Wij zien dat je vaker dezelfde reactie plaatst op verschillende plekken in onze community, dit is in strijd met onze community-regels. Het niet volgen van deze regels kan leiden tot het verwijderen van jou als gebruiker, dit willen wij natuurlijk voorkomen.

Wij verzoeken je nogmaals vriendelijk hiermee te stoppen, voor alle overige vragen staan wij natuurlijk voor je klaar.

Met vriendelijke groet,
Team Simpel

Hi @Jan Vermeulen,

 

Dat klopt inderdaad! Je ontevreden uiten mag best, maar het is niet nodig om dit in 10 verschillende topics te kopiëren en plakken. 

 

Groet, Charlie

Simpel

verwijderen als gebruiker topics of verwijderen van je simpel abbonement ???die laatste zou voor velen een oplossing zijn om van je lopende abbo af te komen.

wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari.

Vertel mij dan eens waarom ik over de maand December al meer betaal ???? 

  • contractduur 2 jaar: prijs per maand € 10,00

WAAR zie je dan staan dat dit een actietarief is ????

😡😡

 

Hoeveel maanden vantevoren kan ik al verlengen ? Bij een ander dan he.

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Erik Lippens

Vervelend om te lezen dat je in de maand december extra kosten hebt gemaakt. Dit zal echter niet te maken hebben met de inflatie correctie ben ik bang. 
Ik raad je aan om de factuur eens in zijn volledigheid te bekijken zodat je kan inzien waar deze kosten vandaan komen. Je kan uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice zodat wij de kosten kunnen toelichten indien gewenst. 

Daarnaast is het natuurlijk jammer als je vanwege de inflatie correctie wilt overstappen. Echter, zou je in dit geval pas per de einddatum van jouw abonnement kunnen opzeggen. Houd er wel rekening mee dat inmiddels bij elke provider een inflatie correctie wordt toegepast. Het ontkomen hiervan zal dan een lastige opgave worden. Wil je niet per de einddatum van jouw contract wachten? Dan kan je jouw abonnement bij ons eventueel afkopen. Dit doe je door een bestelling te plaatsen bij jouw gewenste provider en bij hun kan je aangeven dat je jouw nummer wilt mee nemen met een afkoopsom. 

Ik wens je vooralsnog een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

Inflatiecorrectie doorgevoerd Als gevolg van inflatie is Simpel gerechtigd om jaarlijks de maandkosten van je abonnement aan te passen. Het inflatiepercentage is bepaald door het CBS. In januari 2024 voert Simpel daarom een inflatiecorrectie van 5,7% door op je abonnement. Je vaste maandkosten zijn met dit percentage verhoogd. Heb je een plafond ingesteld? Indien nodig, passen we dit automatisch voor je aan. Meer weten? Ga naar simpel.nl/inflatiecorrectie.

 

Dus de inflatiecorrectie vanaf Januari gaan jullie al invoeren per December ???????

Ik blijf het vreemd vinden.

En ik heb al hele mooie en betere aanbiedingen gezien, dus ik stond toch al te popelen om bij jullie weg te gaan. Dit is gewoon dat extra duwtje.

Reputatie 6

Succes bij de andere provider @Erik Lippens waar je tegen hetzelfde aan zult lopen.

Niet waar, maar weet jij veel. Laat je gewoon voor de gek houden, dan kom je er wel.

Reputatie 6

Niet waar, maar weet jij veel. Laat je gewoon voor de gek houden, dan kom je er wel.

Och, dat zal wel meevallen.

Volgens mij zijn er 2 opties.

Of je sluit een 2-jarig abonnement af en na een jaar kun je meer betalen door de inflatiecorrectie

Of je sluit een 1-jarig abonnement af wat per maand duurder is. En na een jaar kun je weer overstappen.

Maar hoe ik het ook wendt of keer vrees ik dat je meer betaald.

Zoals gezegd. Ik wens je succes bij de nieuwe provider.

We gaan het zien. 😏

 

Ook ik ga na vele jaren trouwe klant te zijn geweest weg bij Simpel door dit geintje zodra mijn contract klaar is, als hier niets aan gedaan wordt.

Ik vraag mij af of het jullie daadwerkelijk zoveel meer oplevert dan dat het jullie gaat kosten door ontevreden klanten. Maar goed dat zal iemand vast wel ingecalculeerd hebben.

Dat jullie volledig volgens voorwaarden handelen hebben jullie al voldoende keren duidelijk gemaakt. Dat betwisten de meesten hier ook helemaal niet.

Maar het is gewoon onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om dit toe te passen in een periode waarin een klant nog gebonden zit aan het contract (en dit contact dus heeft afgesloten met een berekening in gedachten wat de totale kosten voor de gehele looptijd van dit contract zullen zijn). We hebben het hiet niet over contracten van vele jaren, maar slechts 1 of 2 jaar. Hou de kosten dan binnen de contractperiode constant op het overeengekomen tarief en pas de inflatiecorrectie pas toe op klanten die niet meer in een contract zitten. Dan hebben mensen de keuze om te kiezen of ze de verhoging kunnen of willen betalen of niet.

 

Als jullie menen dat het nodig is om inflatiecorrectie toe te passen om kostendekkend te blijven, dan zou ik het een stuk geloofwaardiger vinden als ook nieuwe abonnementen onderhevig zijn aan inflatie, dan wel krimpflatie. Als dat zo zou zijn zou ik er een heel stuk minder moeite mee hebben. Maar jaar na jaar gaan de data bundels omhoog voor eenzelfde prijs. Dus blijkbaar kan het elk jaar wel goedkoper. Als jullie een nieuw abonnement van 14GB voor 10 euro kunnen verkopen, dan kunnen jullie mij niet uitleggen dat abonnementen van 8 of 10 GB ineens niet meer kostendekkend zijn voor die 10 euro. Jullie maken echt geen verlies op die nieuwe abonnementen.

Om je dan te veschuilen achter de voorwaarden en te zeggen dat het allemaal “rechtelijk en terecht” is… tja dat kan allemaal wel wezen, maar dat vind ik gewoon laf en kortzichtig.

Ook de redenering van dat wij ook allemaal al ooit gebruik hebben gemaakt van het actietarief is flauwekul, want dat tarief was gewoon hetzelfde als voor bestaande klanten. En dat tarief kunnen we “gewoon” weer krijgen zodra de contractperiode voorbij is, want dan kan het opeens wel weer tegen die prijs. Maar zodra er een nieuw jaar begint kunnen jullie dat dus gewoon weer ophogen. Dit is gewoon een verkapte methode om net wat meer uit je klanten te knijpen dan ze hadden verwacht ten tijde van het afsluiten van het contract.

En nogmaals ik begrijp prima dat het allemaal volgens de voorwaarden is, maar het voelt gewoon niet goed zo. Als het nodig is vanwege gestegen kosten, verhoog dan de tarieven voor iedereen, ook nieuwe klanten dan heb ik er vrede mee. Het gaat mij echt niet om die paar centen, maar om het principe. Dat het er alle schijn van heeft dat het eigenlijk helemaal niet zo nodig is en dat het alleen toegepast wordt op klanten die toch voorlopig nog geen kant op kunnen. Let wel, dat is voorlopig. Als dit niet teruggedraaid wordt met terugwerkende kracht ben ik net als zovelen hier weg als klant.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @M.Bakema 

Ik snap je punt heel goed, maar dit is simpelweg niet hoe het werkt bij een inflatiecorrectie.

Wij volgen immers enkel de wettelijke regels hierbij. Je mag als klant pas te maken krijgen met inflatiecorrectie als je minimaal drie maanden actietarief betaald hebt. Daar komt bij dat het in onze voorwaarden moet staan. Klanten die niet meer verlengt hebben na 6 januari 2022, hebben nog geen akkoord gegeven voor de vernieuwde voorwaarden. 

Nogmaals, snap ik je goed, maar iedereen krijgt uiteindelijk te maken met inflatiekosten, mits zij het contract vernieuwen.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 2
Badge +7

Hey @IkWilWegBijSimpel,

Jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten als gevolg van de inflatiecorrectie.

Ik begrijp je punt. Het is mij als klantenservice medewerker niet duidelijk wat de financiële beweegredenen geweest zijn voor het doorvoeren van de inflatiecorrectie. Wel is het zo dat we sinds enkele tijd deel uitmaken van de T-Mobile familie. Binnen deze familie is er gekozen om bepaalde structurele voorwaarden per provider gelijk te trekken. Simpel voerde als enige merk nog geen inflatiecorrectie uit, daardoor is dit aangepast bij de jaarlijkse wijziging van de Algemene voorwaarden. Dit is gebeurd per 6 januari 2022. We mogen onze voorwaarden natuurlijk niet op een klant dwingen, hier moet je als klant zelf mee akkoord gaan bij een verlenging/nieuw contract.

Op het moment dat je verlengt met een nieuw contract ga je opnieuw akkoord met de voorwaarden, iedereen die nog niet verlengt heeft na 6 januari 2022, heeft nog geen akkoord gegeven. Zij worden met volgende lichting meegenomen mits zij een contractvernieuwing uitvoeren. Hier komt bij dat we bepaalde regels van het ACM moeten volgen. Zo moet je eerst minimaal drie maanden actietarief betaald hebben als klant voordat je als consument te maken mag krijgen met een indexering, wel zo eerlijk! Daarom kan het niet op directe wijze op de tarieven worden aangepast. Op den duur zal bijna elke klant opnieuw hebben verlengt, en betaald iedereen inflatiekosten. (Wanneer je overigens verlengt met een nieuwe deal, betaal je weer het normale actietarief tot het 1 januari is. Als er een correctie wordt doorgevoerd, zal er per 1 januari een verandering plaatsvinden).

Dan over op het punt van de abonnementen voor nieuwe klanten, ik begrijp dat het nét even verkeerd kan vallen als je na de verhoging van je abonnement, mooie scherpe deals ziet met hogere aantal MB's. Ons aanbod wijzigt regelmatig, daarom komt het voor dat je een minder mooie bundel hebt dan nieuwe klanten. Dit is eigenlijk altijd al geweest, zo boden we in 2020 nog slechts 5 GB voor €10,00, dit verhoogt op den duur een paar keer per jaar. Het ongelukkige is nu dat het samenvalt met de inflatiecorrectie. Stel dat je geen inflatiekosten zou betalen, en je zag dat er nu een betere deal was, had je wellicht helemaal geen contact opgenomen.

Ik hoor je écht en vind dat je een goed punt maakt, maar ik kan niets veranderen aan de inflatie. 

Desondanks wens ik je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel
 

Reageer