Beantwoord

Verlenging abonoment zonder toestemming

  • 12 July 2020
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Ik ben helemaal klaar met jullie, echt, want mijn contract is gisteren eindelijk afgelopen. Nadat jullie twee jaar lang het bloed onder mijn nagels hebben gehaald. 

Eindelijk vrij van deze vreselijke, onmenselijke oplichterij. Dacht ik, tot ik er achter kwam dat mijn abonnement nu verlengd is, met maandelijks opzegtermijn dan wel. Wat ik alleen niet begrijp aangezien ik tot twee maal toe heb gebeld om zeker te zijn van terminatie en ondanks dat de helden van Tele2 zelfs mijn telefoonnummer over zullen nemen.

Ik heb de automatische incasso ondertussen stop laten zetten door de bank.

 

Nooit meer Simpel!

Dat weet iedereen om mij heen ondertussen ook.

icon

Beste antwoord door Phil 13 July 2020, 13:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi topicstarter,

Spijtig om te lezen dat het abonnement tot zoveel onvrede heeft geleid. Ondanks dat ik geen weet van de situatie(s) heb, wil ik wel excuses maken want het is nooit de bedoeling dat een abonnement tot onvrede leidt.

Zoals Karin aangeeft loopt het abonnement stilzwijgend door indien wij geen tegenbericht ontvangen. Er is dan ook geen sprake van een verlenging en je bent in zo’n situatie contractvrij. Het abonnement stopt niet automatisch wanneer de einddatum van je contract is bereikt zodat je het nummer kan behouden. Stopt het abonnement zomaar, dan loop je het risico dat je het nummer niet kan meenemen. Dat brengt mij ook gelijk op het volgende punt: wanneer je overstapt naar Tele2 zullen zij je van een overstapdatum voorzien, op die datum zeggen zij het abonnement bij ons op en ontvang je daar een bevestiging van via de e-mail.

Groetjes,

Phil

Reputatie 6
Badge +9

Als eem contract is afgelopen loopt het stilzwijgend door en wordt het maandelijks opzegbaar, tenzij je het abonnement even opzegt...Heb je dit gedaan? Dan heb je waarschijnlijk ook een bevestiging ontvangen?

Heb je nog niet opgezegd dan kun je dat alsnog doen of het door Tele2 laten doen en dat is het beste bij nummerbehoud......

Reageer