Beantwoord

Inflatiecorrectie

  • 11 January 2023
  • 63 reacties
  • 4245 Bekeken

Reputatie 2

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

icon

Beste antwoord door Charlie 12 January 2023, 17:14

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Dirk Merkus,

 

Vervelend dat je de inflatiecorrectie als oplichting ervaart!

 

De inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. De inflatiecorrectie wordt toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zodoende is er een verschil tussen het tarief van het bestaande abonnement en nieuwe abonnement. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Lees even deze website door, daar staan de meest gestelde vragen over de inflatiecorrectie beantwoordt: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Fantastische verhalen schrijf je bij mensen die over de verhoging klagen, Charlie. 

Als het nu allemaal zo duur is geworden, waarom blijven jullie dan die aanbiedingen aanbieden. In mijn geval krijg je nu zelfs 2 gb meer voor €10, dus vaste klanten benadelen en de nieuwe belonen. Trek dan één lijn en zegt dat, door de inflatie, dit niet meer te doen is en we laten nieuwe klanten ook €10,86 betalen. Meerdere malen kennissen en vrienden op jullie geattendeerd en dat heeft zeker wat klanten opgeleverd, maar je begrijp dat ik daar nu heel veel spijt van hebt. 1 abo kan ik gelukkig bij jullie wegtrekken en helaas die andere niet, maar dat gaat ook komen. 

O ja en voordat je met het verhaaltje komt je mag je abonnement altijd naar beneden stellen, maar daar heeft Simpel natuurlijk goed bij nagedacht, want die keuzes zijn natuurlijk niet waarmee geadverteerd wordt. Nee, natuurlijk niet, want een vaste klant moet je natuurlijk benadelen, Charlie. Het zijn voorstellen die totaal niet van deze tijd zijn. O het is zo SIMPEL

 

Een Simpel(e) klant

Ik heb 2 abonnementen lopen die allebei in 2024 verlopen 1 in april en 1 in maart.

Die van april is verhoogd en die van maart niet🤔

Echt heeeeel vreemd!

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

Goedemiddag @Dirk Merkus,

 

Vervelend dat je de inflatiecorrectie als oplichting ervaart!

 

De inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. De inflatiecorrectie wordt toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zodoende is er een verschil tussen het tarief van het bestaande abonnement en nieuwe abonnement. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Lees even deze website door, daar staan de meest gestelde vragen over de inflatiecorrectie beantwoordt: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie.

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Jullie verhogen de abonnementskosten wel zomaar, maar wij kunnen het abonnement niet tussentijds stopzetten vanwege “inflatie"…. dat is toch niet eerlijk?? :/ 

Reputatie 2

Het is toch vreemd dat jullie dit vermelden bij de factuur van december, waarvoor ik eerst op jullie site moet inloggen. Jullie hadden ook rechtstreeks een mail kunnen sturen. Als iemand zo omgaat met zijn klanten, neigt het volgens mij naar oplichting.

Reputatie 3
Badge +8

Hi allen! 

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

Nog even ingaand op @Dirk Merkus: het staat in de e-mail die jij ontvangt voor de factuur van december. Hierin kondigen wij aan dat de factuur online staat, waarvoor je kunt inloggen. Inloggen is daar niet benodigd, want je ontvangt deze per e-mail. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Je moet.inloggen en niet inloggen?

Volgens mij begrijpen jullie het zelf niet

Er is niks aangekondigd! Geen email, niks op de factuur of specificatie! Jammer, dan maar naar een andere provider.

Dit verhaaltje van simpel is echt zo ' Simpel '. Nu weet ik waar de naam van het bedrijf op gebaseerd is.....  Bij de  trouwe klant er een prijsverhoging door de strot heen duwen... Maar een nieuwe klant.... Die krijgt geen prijsverhoging die mag het lage tarief hebben...Simpel!! Hartelijk welkom!!! Oja als je nog een nieuwe klant weet krijg je 10 euro korting!! Heb je de prijsverhoging van 1 jaar al bijna terug verdiend... Echt heel simpel!!! Maar Simpel... Wat gaan wij hier aan doen want zelfs voor jullie is deze oplossing toch echt te  'simpel'.... Als jullie zo doorgaan met trouwe klanten zo simpel te behandelen ben ik bang dat er over een paar jaar toch echt geen simpel meer is.....

  •  
Badge

Hallo 

Bij de concurrent gaat t idem ..

Mijn man betaald nu 10,20 euro en zoon (die langer bij deze provider zit) betaald 10,40 euro.

Alle providers doen dit!

*Kom je niet onderuit*

 

 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Tosca van der Sloot en @Vincent 10

In de decembermail hebben wij dit ruim een maand van te voren aangekondigd. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen dan raad ik je aan om jouw mailadres te controleren die in Mijn Simpel staat. 
De mail kon natuurlijk ook terecht zijn gekomen in jouw ongewenste postvak. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties.
Er wordt dus geen uitzondering gemaakt. Jij hebt als bestaande klant zelfs veel langer gebruik kunnen maken van jouw gekozen actie tarief dan onze nieuwe klanten. Daarnaast zoals @Zoutje45 aangeeft worden inflatie correcties bij elke provider toegepast, wij zijn dus niet de enige provider die dit hanteren. 🙂

Groet, Noor 

Simpel

Simpel houdt het simpel gewoon verhogen, stelletje oplichters zijn het…

Ik voel mij ontzettend opgelicht ! Als simpel dit dus zomaar stiekem eenzijdig doet bij iedere abbonement verlenging , zomaar een contract aanpassing maken onder het mom van de zogenaamde inflatiecorrectie en als ze dit doen bij 1 miljoen klanten ..dan maken ze over de rug van hun eigen klanten fff ruim 860000 winst per maand!!! En dat is ruim 10 miljoen winst per jaar!! Voor zogenaamde inflatiecorrectie! Ik gebruik vaak nog niet eens de helft aan MB,s /belminuten per maand van mijn abonnement..krijg ik nu ook mijn geld terug voor de niet geleverde gebruikte diensten van simpel????Simpele vraag ik wil een restitutie ontvangen van mijn niet gebruikte producten! 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Brigitta,

Jammer om te lezen dat je het zo ervaart.

Zoals je misschien al in deze topic hebt gelezen hebben wij deze inflatie correctie niet zomaar toegepast. 
Mocht je de algemene voorwaarden niet hebben gelezen dan raad ik je graag aan om dat toch nog even te doen. Daarin staat precies hoe en waarom. 

Daarnaast is het niet mogelijk om een restitutie te krijgen op diensten die je niet hebt gebruikt. Je bepaald als klant zelf welke bundel je uitkiest en of er gebruik van maakt of niet. 
Mocht jouw huidige bundel niet bij jouw gebruik passen? Dan kan je jouw bundel via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina eventueel aanpassen. 

Groet, Noor 
Simpel
 

Reputatie 2

Hi @Tosca van der Sloot en @Vincent 10

In de decembermail hebben wij dit ruim een maand van te voren aangekondigd. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen dan raad ik je aan om jouw mailadres te controleren die in Mijn Simpel staat. 
De mail kon natuurlijk ook terecht zijn gekomen in jouw ongewenste postvak. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties.
Er wordt dus geen uitzondering gemaakt. Jij hebt als bestaande klant zelfs veel langer gebruik kunnen maken van jouw gekozen actie tarief dan onze nieuwe klanten. Daarnaast zoals @Zoutje45 aangeeft worden inflatie correcties bij elke provider toegepast, wij zijn dus niet de enige provider die dit hanteren. 🙂

Groet, Noor 

Simpel

Als ik dit geweten had, had ik geen 2 jaar afgesloten, immers ik kan dan elk jaar opnieuw afsluiten voor 10€ of zelfs minder.

De mail hebben jullie niet verstuurd, deze zat volgens jullie bij de factuur, maar ja dan moet je eerst inloggen op jullie site.

Jullie weten wel hoe je dit moet verbergen.

Dus hou aub met die mooi weer antwoorden

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dirk Merkus,

 

Wij sturen je maandelijks een e-mail dat de factuur klaar staat. Wil je de factuur zelf inzien, dan moet je wel inloggen in de Mijn Simpel pagina, correct. Maar de inflatiecorrectie staat in de e-mail benoemd, niet op de Mijn Simpel pagina. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Hi allen! 

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

Nog even ingaand op @Dirk Merkus: het staat in de e-mail die jij ontvangt voor de factuur van december. Hierin kondigen wij aan dat de factuur online staat, waarvoor je kunt inloggen. Inloggen is daar niet benodigd, want je ontvangt deze per e-mail. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Ten eerste even vooraf gebruik je eigen naam eens voor het ondertekenen.

Als jullie (zogenaamd)klant vriendelijk dan zet je mijn abonnement welke ik in augustus verlengd heb met 2 jaar om in een 1 jarige abonnement( leuk dat jullie pas in december een mail sturen met de verhoging) zodat ik weer een abonnement kan uit zoeken voor 10€ bij jullie of een ander. Hou aub op met die standaard antwoorden van het staat in de kleine letters en daarom kunnen jullie er niks aan doe. Vraag wie heeft dit toegevoegd aan de regels, juist jullie.

 

Reputatie 6

Dirk Merkus schreef:

 

Hou aub op met die standaard antwoorden van het staat in de kleine letters en daarom kunnen jullie er niks aan doe. Vraag wie heeft dit toegevoegd aan de regels, juist jullie.

 

Waarom stel je een vraag als je denkt het antwoord te weten? T-mobile heeft Simpel overgenomen. Kan toch zijn dat T-mobile dat heeft beslist. En je bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Je hebt zelf de mogelijkheid om die te lezen voordat je akkoord gaat. Het is toch ook belangrijk om een document door te lezen als je onder een overeenkomst een handtekening zet

Reputatie 6

@Charlie of @Noor 

Wat ik niet begrijp is waarom Simpel dit schreef bij https://www.simpel.nl/nieuws

 

Voorgenomen verkoop T-Mobile

07-09-2021

Vandaag is de voorgenomen verkoop van T-Mobile aangekondigd. Fondsen van Apax en Warburg Pincus nemen T-Mobile over van Deutsche Telekom en Tele2. T-Mobile zal onder de nieuwe eigenaar haar koers als uitdager op de Nederlandse telecommunicatiemarkt voortzetten. De wijziging moet nog goedgekeurd worden door diverse  autoriteiten en de verwachting is dat de overdracht voor het einde van dit jaar zal plaatsvinden. Het bedrijf zal de vier merken T-Mobile, Tele2, Ben en Simpel blijven voeren.

Voor klanten van Simpel verandert er niets. Je abonnement blijft ongewijzigd en we blijven je op dezelfde manier van dienst zijn zoals je van ons gewend bent.

Simpel is sinds 1 december 2020 onderdeel van T-Mobile Nederland. Lees meer

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Snowboard,

Goed dat je hier even op inhaakt!

Dit bericht is destijds naar buiten gebracht om aan te geven dat er niets veranderd voor de huidige abonnementen. Wat hier los van staat is het wijzigen van de Algemene voorwaarden en/of aanvullende voorwaarden. Dit wijzigen we regelmatig jaarlijks. Vaak ook in het voordeel van onze klanten. Bijvoorbeeld hebben we de voorwaarde aangepast waarbij een klant één maand de tijd had om opmerkingen door te geven over een factuur. Dit hebben we gewijzigd naar 6 maanden, om zo klanten langer de tijd te geven om facturen te laten nakijken. 

Het wijzigen van de voorwaarden staat dus los van het bericht over de overname door T-Mobile, al snap ik je punt hierbij!

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 6

Janine schreef:

Het wijzigen van de voorwaarden staat dus los van het bericht over de overname door T-Mobile, al snap ik je punt hierbij!

Kan best zijn dat de overname los staat van het wijzigen van de voorwaarden. Maar door de overname zal er wel een stem extra zijn in het gevoerde beleid en dus ook de nieuwe inflatiecorrectie. 

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Snowboard,

Simpel past hierbij de richtlijnen van T-Mobile toe, gezien wij nu dezelfde eigenaar hebben. 

Reputatie 2

@Snowboard dit is het nieuwe oplichten gebruik maken van de kleine lettertjes als je die niet gelezen hebt heb je pech. Volgens mij is het eerlijker dat je aangeeft wat er precies in de regeltjes is veranderd. Is volgens mij eerlijker. Ik heb geen tijd om alle regeltjes door te lezen en te laten keuren door een advocaat. Jij blijkbaar wel

Reputatie 6

@Dirk Merkus ik snap dat de meeste mensen niet alles doorlezen maar het punt is dat de voorwaarden wel openbaar zijn gemaakt. Of jij (of iemand anders) er dan tijd voor maakt om de voorwaarden te lezen is jouw keuze. Alle regeltjes hoef je niet te lezen en te laten keuren door een advocaat daar gaat het hier niet om. 

Reputatie 2

De meeste bedrijven geven aan wat er veranderd is, zodat je niet alles weer moet doorlezen. Tevens ben ik van mening dat een bedrijf transparant moet zijn en dus elke verandering duidelijk moet onder bouwen. Tevens weet ik het wel zeker dat jij ook niet alles door leest, dan ben jij een uitzondering op de rest.

Reageer