Beantwoord

Inflatiecorrectie

  • 11 January 2023
  • 63 reacties
  • 4256 Bekeken

Reputatie 2

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

icon

Beste antwoord door Charlie 12 January 2023, 17:14

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Beste @Mrah Wieringa,

Zoals je hierboven een aantal keer hebt kunnen lezen, hebben wij ons netjes aan de regels gehouden. 

Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en wij hebben de correctie in zowel december als januari aangekondigd.

Mocht je toch nog de behoefte voelen om dit verder uit te zoeken, dan raad ik je aan om hier te kijken (website consumentenbond).

Ik wens je een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

Beste Simpel.

 

U maakt gebruik van het fijt dat men niet alle pagina's van de nieuwe voorwaarden leest , dat heet oplichting.

inflatie verhoging mag, JA maar ALLEEN op nieuwe contracten en prepaid. een klant met een contract is een contract, en prijs afspraak is prijs afspraak.

U hoort dit duidelijk te communiceren dan wel de klanten vertellen dat er verhoogd gaat worden of dat men kostenloos het contract mag gaan ontbinden.

U kent toch OOK de EU regels en wetten neem ik aan 

 

Reputatie 2
Badge +4

@XLC

Zoals je ziet doen wij dit volgens de regels. Dat je het jammer vindt is te begrijpen, maar deze regeling is er natuurlijk wel omdat providers ook meer kosten maken.

Ik wens je toch een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Wanneer mag ik mijn abonnement niet opzeggen?

Soms mag u uw abonnement niet kosteloos opzeggen. En hoeft de aanbieder u ook niet te laten weten dat hij iets wijzigt. Dit is het geval als:

1De aanbieder iets wijzigt omdat er een nieuwe regel of wet van de overheid is

Moet uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijs veranderen door een nieuwe regel of wet van de overheid? Dan is de wijziging niet de eigen keuze van de aanbieder. In dat geval kunt u uw abonnement niet opzeggen.

Een voorbeeld: de overheid verhoogt de btw. De aanbieder moet de btw aan u doorberekenen. Dit is niet zijn eigen keuze. Daarom kunt u het abonnement dan niet opzeggen.

2De aanbieder de prijs verhoogt omdat hij inflatiecorrectie toepast

Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u uw abonnement niet om die reden opzeggen.

Waardeloos, blijkt dat het niet opgezegd kan worden smerige ^%$##@#@$ Dit is echt de meest achterbakse regeling die providers gewoon een vrijbrief geven om abo's te verhogen en de consument is om het Simpel te zeggen de LUL

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

 

Wat doe ik als mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie de prijzen of de algemene voorwaarden verandert?

Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen.

Staat dit in uw contract? En wijzigt de aanbieder het abonnement? Dan kunt u het abonnement soms kosteloos opzeggen. Ook al is de looptijd van het contract nog niet voorbij.

Wanneer mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen?

Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen.

Hebt u een pakket met meerdere diensten? Bijvoorbeeld: internet, televisie en vaste of mobiele telefonie? En verandert er iets aan één van deze diensten? Dan mag u het hele pakket kosteloos opzeggen.

Volgens consumentenrecht kan ik het contract gewoon beëindigen zonder consequenties aangezien ik een contract heb afgesloten voor 10 € en niet 10,86 wat in nadele van mij als consument is, wacht nog op de bevestiging maar heb voor het geval dat mijn rechtsbijstand verzekering mochten ze moeilijk doen bij simpel, ik bel en internet echt niet 8,6% meer stelletje oplichters

Reputatie 6

Hi @JSchoenmakers001

Heb je het topic al doorgelezen? We hebben jouw vragen namelijk eerder beantwoordt in dit topic.

 

Zeker maar het betekend niet dat de frustratie blij klanten verdwijnt op het moment dat jullie de algemene voorwaarden verder toelichten.

Er is ook niemand die dat verlangt. 

 

Reputatie 2

👍👍👍👍👍👍

Hi @JSchoenmakers001

Heb je het topic al doorgelezen? We hebben jouw vragen namelijk eerder beantwoordt in dit topic.

 

Zeker maar het betekend niet dat de frustratie blij klanten verdwijnt op het moment dat jullie de algemene voorwaarden verder toelichten. Als jullie denken dat je daarmee klanten tevreden stelt dan denk ik dat jullie de situatie niet begrijpen want de service is dan namelijk ver te zoeken.  

Reputatie 3
Badge +8

Hi @JSchoenmakers001

Heb je het topic al doorgelezen? We hebben jouw vragen namelijk eerder beantwoordt in dit topic.

Zo bijzonder dat Simpel eenzijdig van alles kan doen en dat de klant nooit iets kan. Tussentijds gebruik maken van de voordelen van nieuwe klanten kan niet, onder je contact uit als de voorwaarden wijzigen kan niet.

 

Afgelopen jaar mijn contract wederom verlengt met de gedachten dat ik 10 euro per maand ga betalen. Nu komt er de inflatiecorrectie en deze is er dan alleen voor de vaste klanten?! (waar slaat dat dan weer op) Nieuwe klanten hebben deze correctie niet, waarom is dit dan? Echt schandalig dat de vaste klanten iedere keer maar weer de dupe zijn. 

 

Ben duidelijk naar je klant en meld dit allemaal van te voren nu wordt het gemeld maar kan de klant niks anders dan het bedrag betalen. 

 

Dit wordt mijn laatste contact! 

Reputatie 2

Precies jullie weten dat het klopt wat ik zeg.

Maar willen het niet oplossen, want stel je loopt 0,85€ per maand mis.

Tuurlijk weet ik ook als.je dat keer een miljoen doet dat het een heleboel geld is.

Net of jullie nog niet genoeg winst maakten

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Dirk Merkus 

Ik kan begrijpen dat jij je zo voelt.

Algemene voorwaarden en Aanvullende voorwaarden worden echter jaarlijks aangepast. Hier hoeven we niet over te overleggen met onze klanten, het is aan jezelf om de voorwaarden door te nemen bij het opnieuw afsluiten van een contract. 

Alles is zo'n beetje wel gezegd, toegelicht of uitgelegd richting jou, ik weet niet wat ik hier voor anders van kan maken.

Desondanks een fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reputatie 2

Ik kan het wel oplichting noemen omdat ik als vaste klant benadeeld ben door jullie.

Door dat jullie tussentijds de regeltjes veranderen, zonder overleg met mij.

Dus ik ben opgelicht door een niet transparant bedrijf.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Nlniels 

Gezellig dat jij ook even aansluit!

Vervelend dat je er zo over denkt. Ik kan begrijpen dat jij je misschien benadeeld voelt of ontevreden bent over onze transparantie, dat mag beide en kan ik goed begrijpen. Providers wijzigen jaarlijks de voorwaarden en het is aan jezelf om dit door te nemen bij een contractvernieuwing. We vragen natuurlijk niet zomaar opnieuw voor een akkoord :)

Ik begrijp dat het een principe kwestie is en niet om de paar cent gaat, toch kan je deze berekening geen oplichting noemen omdat we wel aan alle voorwaarden hebben voldaan. Eventueel zou je dit artikel kunnen doornemen, hierbij geeft het ACM uitleg over inflatie en wanneer het terecht is.

Hele fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Inderdaad is dit wel een beetje oplichting alles onder het mom inflatie he ;) Het gaat me niet om het bedrag maar het principe, zulke praktijken heb je bij dit soort aanbieders.

Reputatie 6

Sowboard, dom antwoord ik zoek een betrouwbare provider die niet sneaky zijn voorwaarden veranderd

Dit zegt meer over jou Dirk Merkus dan over mij dus daar besteedt ik verder geen woord aan. 

Ben ik niet met je eens ik heb namelijk mijn abonnement verlengt er van uitgaande dat er geen aanpassingen zouden plaats vinden

Hebben ze me ook niet vermeld.

Zoals alle moderators al hebben gezegd het staat in de voorwaarden waar jij akkoord mee ging. Ook een moderator heeft het geaccepteerd al had ze het niet gelezen bij T-mobile. 

Simpel heeft je van tevoren op de hoogte gebracht toen je akkoord ging. Het stond openbaar. 

Feitelijk is een verlenging niets anders dan een nieuw abonnement zonder administratiekosten omdat je al klant bent maar met vernieuwde algemene (en aanvullende) voorwaarden 

Janine schreef:

Neem bijvoorbeeld de wat oudere doelgroep bij Simpel, met 80-plussers die gewoon niet vaak verlengen en nog met een abonnement (en de voorwaarden) uit 2016 zitten. Je mag  er altijd van uit gaan dat voorwaarden wijzigen op het moment dat je deze opnieuw moet accepteren.

Let op het woordje moet​​​​​​. Doe je niks houdt je wat je hebt. (maandelijks opzegbaar) 

Reputatie 2

Sowboard, dom antwoord ik zoek een betrouwbare provider die niet sneaky zijn voorwaarden veranderd

Reputatie 6

Succes bij het zoeken naar een provider die geen algemene voorwaarden heeft. 

Reputatie 2

Dat stond in mijn algemene voorwaarden,

Wie mij bedonderd, zo snel mogelijk afscheid nemen.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @mdrenth & @Hansvk,

 

Uiteraard snap ik dat het vervelend is dat de inflatiecorrectie wordt toegepast. Echter staat dit wel benoemd in de algemene voorwaarden, zoals een aantal keer eerder benoemd in dit topic, die je moet accepteren voordat je kunt verlengen/een abonnement kunt aanvragen. Het betreft dus geen eenzijdige contract wijziging, want deze informatie is beschikbaar. Jammer om te lezen dat jullie na de einddatum op zoek zullen gaan naar een andere provider! 

 

Groet, Charlie

Simpel

De hoogte van het bedrag zit mij niet dwars, wel dat mijn contract eenzijdig aangepast is. Ik sluit een 2 jarig contract af, ik weet dan wat ik krijg en wat ik ervoor betaal. Tussentijdse veranderingen zoals meer data of een prijsverhoging of verlaging gaan dan langs me heen. Dus niet blijkt. Hierdoor voelt Simpel als onbetrouwbaar en zal na het uitdienen van mijn contract overstappen naar een andere aanbieder. Met vriendelijke groet, Hans 

In maart 2022 kreeg ik onderstaande mail. Achteraf beter niet kunnen doen. 1x 10 euro bespaart, maar nu maandelijks 0,86 euro meer betalen. Nog even volhouden tot maart 2024. Haal de buit binnen. Joepie. 

 

Joepie! Je mag je abonnement met telefoonnummer xxxx verlengen.

Supergoed nieuws, want als trouwe klant van Simpel blijf je in de prijzen vallen. En niet alleen omdat Simpel de beste prijs + het best geteste mobiele netwerk heeft. Want als je nu verlengt mag je kiezen uit onze Beste verleng-Deals. En je krijgt ook nog eens een maand GRATIS abonnement. Alsjeblieft! 🎁 😃 

Deze actie is van toepassing op een contractduur van 2 jaar, is tijdelijk en geldt alléén voor klanten die mogen verlengen. Haal de buit dus snel weer binnen!

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Dirk Merkus ,

Dat kan ik goed begrijpen!

We proberen bij Simpel zo transparant mogelijk te zijn, daarom horen we de verschillende feedback ook aan betreft de inflatie, hier wordt écht iets mee gedaan voor de volgende lichting.

Algemene voorwaarden mogen jaarlijks gewijzigd worden zolang deze gepubliceerd worden. Dat is ook de reden dat je bij het verlengen opnieuw akkoord moet gaan met de voorwaarden, voor het geval dat je nog verouderde voorwaarden op je contract had. Neem bijvoorbeeld de wat oudere doelgroep bij Simpel, met 80-plussers die gewoon niet vaak verlengen en nog met een abonnement (en de voorwaarden) uit 2016 zitten. Je mag er altijd van uit gaan dat voorwaarden wijzigen op het moment dat je deze opnieuw moet accepteren. 

Toch begrijp ik je goed hoor, ik lees ook niet alles door. Zelf heb ik een abonnement bij T-Mobile waarbij het mij ook niet duidelijk was dat inflatie zou worden doorgevoerd. Er zat niets anders op dan het te accepteren. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 2

Bepaal.jij dat, geeft.eerst maar een een juridisch verantwoord antwoord en vertel mij niet steeds dat ik alles moet doorlezen, wees zelf transparant.

Grt

Reageer