Beantwoord

Werking Plafondfunctie met nieuw abonnement anders

  • 7 July 2020
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Voor mijn zoon had ik een abonnement van 7,50 en hierbij het plafond ingesteld op 10,-. Deze plafondfunctie werkte keurig en, zodra de totale kosten (abonnement + gebruik buiten bundel) uitkwamen op 10,- zorgde de plafondfunctie ervoor dat we niet meer kosten maakte.

Vervolgens over gegaan naar een nieuw abonnement van 10,-. En de plafondfunctie ook op de 10,- laten staan in de verwachting dat ik ook nu niet boven de 10,- totale kosten zou uitkomen. Uitleg klantenservice is echter ander. Nu wordt het abonnement kosten 10,- en plafond van 10,- is max 20,- aan totale kosten?

Herkent iemand deze switch en andere uitleg van de plafondfunctie? En moet ik dan het plafond op 12,50 zetten zodat de totale kosten alsnog maar op 12,50 uit kunnen komen? 

icon

Beste antwoord door Houscouss 8 July 2020, 15:08

Bekijk origineel

4 reacties

Dank voor de reactie. Inmiddels nogmaals de klantenservice gebeld en nu wel een heldere uitleg en verklaring gehad. De abonnementskosten worden vooraf in rekening gebracht, de gebruikers kosten achteraf. Doordat, bij mijn omzetting, de eerste 2 maanden geen abonnementskosten in rekening zijn gebracht, kunnen in deze maand wel extra gebruikerskosten worden gemaakt. Deze komen dan op de factuur van de maand erop waardoor éénmalig alsnog de kosten boven het plafond kunnen uitkomen. Heldere toelichting wat mij betreft. 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Thomas,

Welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart, want het Plafond werkt wel degelijk zoals je zelf aangeeft in het eerste stuk van je bericht.

Het Plafond is het persoonlijke limiet wat is in te stellen vanaf €10. Daarnaast wordt het Plafond ook opgevuld met abonnementskosten. Dat wil zeggen wanneer het Plafond staat ingesteld op €10 en de abonnementskosten zijn tevens €10, dan kunnen er geen buitenbundelkosten worden gemaakt. Wat de collega waarschijnlijk bedoelde, is dat wanneer de abonnementskosten €0 zijn er €10 buitenbundelkosten gemaakt kunnen worden. Ik vermoed dat het abonnement is verlengd en de actiebundel van €10 is gekozen, dit gaat gepaard met x-aantal maanden gratis abonnement. Alleen in dat geval is het dus mogelijk om buitenbundelkosten te maken wanneer het Plafond staat ingesteld gelijk aan de abonnementskosten.

Groetjes,

Houssan

Dag Houssan,

Dank voor je reactie en uitleg. En, nee, helaas was bovenstaande uitleg niet hetgeen ik tijdens mijn gesprek met de klantenservice heb gekregen. Daar werd meerdere malen bevestigd dat ik het plafond als 10,- euro bovenop de abonnementskosten moest zien. En dat de andere werking te maken had met een duurder abonnement. 

Hoe dan ook blijf ik met een rekening zitten die hoger is dan het ingestelde plafond. Wat dus niet in lijn is met bovenstaande uitleg (en zit 'm ook niet op de 3 ingestelde nummers van is een vrij bellen abonnement). Wat kan ik het beste doen om deze factuur te laten bekijken en herstellen?

Groeten, Thomas

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Thomas071,

Excuses dat je deze uitleg telefonisch niet hebt mogen ontvangen, hoe mijn collega het hierboven beschrijft is namelijk wel hoe het in zijn werk gaat.

Voor een specifieke uitleg dien ik je echter wel door te verwijzen naar onze klantenservice. Het staat je ook vrij om mij in een privé bericht je persoonlijke gegevens (06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer) toe te sturen, dan kijk ik het voor je na. Houd er hierbij wel rekening mee dat de reactietijd iets langer is.

Groetjes,

Phil

Reageer