Beantwoord

15 euro extra betalen voor internet in frankrijk ??

  • 28 October 2019
  • 20 reacties
  • 836 Bekeken

Badge

Ik vindt simpel wel simpel duur worden zo !

Je MB`s vliegen je bundel uit.   dat gaat best snel.

Maar nu staat er op mijn rekening ook nog extra kosten vermeld voor internet gebruik in frankrijk.

Kan dat maar zo ?? is dat niet een beetje vreemd .

 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra 30 October 2019, 09:27

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Bonjour @Jeffrey

Welkom op onze Community :)

Je kan in Frankrijk je bundel gebruiken zoals je dat in Nederland ook doet. Er worden pas tarieven in rekening gebracht als je bundel op is. Je kan deze kosten voorkomen door je Plafond in te stellen, of je internet uit te zetten als je de 80% of 100% melding hebt ontvangen. 

Voor 3 september 2019 viel Monaco nog buiten zone 1 waardoor er kosten voor internet in rekening zijn gebracht. Hierdoor kon je ongemerkt kosten maken als je verbonden was met een netwerk in Monaco. Kan het zijn dat je kosten hierdoor gemaakt zijn? In dat geval kan je even contact met ons opnemen.

Je kan op je Mijn Simpel pagina onder het kopje ‘Verbruiksspecificatie’ je huidige verbruik en de kosten zien. Onder het kopje ‘Facturen’ vind je de specificatie als je verbruik al in rekening is gebracht. Hier vind je meer informatie en tips over je abonnement in het buitenland. 

Groetjes, Alexandra

Badge

Hallo Alexandra

Ik vindt dit echt super waardeloos !  ik weet zeker dat ik niet buiten mijn bundel heb ge-internet

Ik heb in totaal 5gb internet ik heb het 5 keer opgewaardeerd met 7 euro

Hoe kan ik dit bewijzen dat dit niet zo is ? jullie maken een afschrift met daarop de kosten :

23-10-2019 18:29:18 in buitenland 0.00 MB € 0,000
23-10-2019 18:29:44 in buitenland 1,485.22 MB € 15,470
24-10-2019 00:29:40 in buitenland 9.52 MB € 0,000

 

 

Gr Jeffrey

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Jeffrey , aan het verbruik in de tabel te zien lijkt het erop dat de eigen bundel op was en verbruik is doorgelopen buiten de bundel. De sessie daarna valt wel weer binnen de bundel, wat kan door bijvoorbeeld een MB-aanvuller.

 

Om dit nader te bekijken raad ik aan om even contact met de klantenservice op te nemen. Daar hebben we namelijk inzicht in jouw abonnement en verbruik.

 

Groet, Sanne

Badge

Ja precies dat verwachte ik al hier zit ik dus 2 jaar aan vast deze service .

ik heb nou een totaal rekening van 62,50

 

Hoe werkt het als ik nu mijn nummer over wil zetten op een andere aanbieder of kan ik mijn nummer niet t overzetten zolang als dit contact duurt ?

Jullie mogen mij dan een ander telefoon nummer geven .

 

Groeten Jeffrey

 

Reputatie 3
Badge +7

Ja precies dat verwachte ik al hier zit ik dus 2 jaar aan vast deze service .

ik heb nou een totaal rekening van 62,50

 

Hoe werkt het als ik nu mijn nummer over wil zetten op een andere aanbieder of kan ik mijn nummer niet t overzetten zolang als dit contact duurt ?

Jullie mogen mij dan een ander telefoon nummer geven .

 

Groeten Jeffrey

 

Zolang een contract loopt, kan het nummer niet worden overgezet. Wel is het mogelijk om voor een lopend abonnement een nieuw nummer te krijgen. Het huidige nummer komt dan wel te vervallen. 

 

Groetjes, Sanne

Badge

Oke dan zou ik graag mijn nummer overzetten en een nieuw nummer krijgen voor mijn simpel abonnement.

Hoe kan ik dit het het beste regelen ?

 

Reputatie 2
Badge +8

Oke dan zou ik graag mijn nummer overzetten en een nieuw nummer krijgen voor mijn simpel abonnement.

Hoe kan ik dit het het beste regelen ?

 

Hi Jeffrey. Jouw nummer kan niet overgezet worden als je een actief abonnement hebt. Mijn collega Sanne gaf aan dat je wel een nieuw nummer kan kiezen. Je huidige nummer komt dan te vervallen. Die kan je dus niet meer blijven gebruiken. Is het een mogelijkheid dat je toch even contact opneemt met onze klantenservice? Dan kunnen we echt even met jouw verbruik meekijken want nu kunnen we er niet zo veel over zeggen.

 

Groetjes, Alexandra

Badge

Hallo ik heb zojuist een ander abbonoment afgesloten bij een andere aanbieder.

Zouden jullie mijn 06 nummer willen vrijgeven zodat ik deze op mijn andere abbo kan gebruiken.

Ik hou deze er wel bij zoek maar een nummer uit ik ga hem waarschijnlijk niet meer gebruiken .

 

Dank u. 

 

Gr Jeffrey

Hallo ik heb zojuist een ander abbonoment afgesloten bij een andere aanbieder.

Zouden jullie mijn 06 nummer willen vrijgeven zodat ik deze op mijn andere abbo kan gebruiken.

Ik hou deze er wel bij zoek maar een nummer uit ik ga hem waarschijnlijk niet meer gebruiken .

 

Dank u. 

 

Gr Jeffrey

je telefoonnummer is gegijzeld bij Simpel tot het einde contract. Maar dat is eigenlijk bij alle providers.

Als je onbeperkt bellen hebt bij Simpel kan je wel je telefoon doorschakelen naar je nieuwe nummer.

Badge

Jan31???? 

  werk jij voor simpel ofzo wil je er niet met mijn zaken bemoeien aub !

 

 

Badge

s

Hé Jeffrey,

als je wilt dat niemand zich ermee bemoeid moet naar de helpdesk bellen en niet op een opbaar forum posten. Ik werk niet bij Simpel, gelukkig voor jou, want ik zou je nummer nog langer vasthouden…

Ik probeer je alleen van tip te voorzien. Ik snap dat je boos bent maar reageer gewoon op een openbaar forum!

succes

Badge

Hallo Jan

Ik ben helemaal niet boos maar ik wordt wel gestoord van mensen die denken alles te weten en het dat gelijk op internet te dumpen als jij geen leven hebt bemoei je er niet mee .

Want waar haal jij deze wijsheid vandaan ? werk jij voor een provider dan ofzo hoe kom je anders aan die algemene kennis.

dat jij mij de les gaat lezen en mij daar ook nog voor wil gaan straffen ! want dat is wat jij hier doet ! 

zou jou eigenlijk gelijk een ban moeten opleveren van de admins van de site.

Ik hoef jou begrip niet ik ken je niet . succes met je leven

 

gr Jeffrey

Reputatie 6

Om een nummer te porteren kan het bijvoorbeeld helpen als een abonnement afgekocht kan worden. Of men dit wil en kan hangt af van een aantal factoren. 

Badge

Ja dat klinkt wel goed , afkopen,  ik moet nog een jaar

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Jeffrey,

De insteek van een community is juist dat gebruikers van de community elkaar kunnen helpen en elkaar tips kunnen geven. Indien je spoedig een specifieke reactie van ons wenst kan je ook contact met ons opnemen via andere kanalen waarbij we direct in contact staan met elkaar. Bovendien geeft @Jan31 een correct antwoord en een goede tip. Ook al ben ik niet zo’n fan van de term gegijzeld.

Je telefoonnummer heb je tezamen met een abonnement en contract bij ons ondergebracht. Gedurende de looptijd van dat abonnement en contract hebben wij je nummer in het beheer. Nadat je contractperiode is afgelopen kan je overstappen met nummerbehoud. Het afkopen van het abonnement is echter geen optie.

Groetjes,

Phil

Badge

 

Zo blijkt maar weer goedkoop is duurkoop.  

 

Gr Jeffrey

 

Reputatie 6

Misschien, misschien ook niet, wat vooral blijkt is dat er 3 medewerkers nodig zijn voor 1 en hetzelfde antwoord.

Alexandra schreef:

Hi Jeffrey. Jouw nummer kan niet overgezet worden als je een actief abonnement hebt.

Een antwoord dat je zelf al had kunnen controleren bij het kiezen van een provider via de Algemene voorwaarden.

5. Duur van de Overeenkomst en beëindiging 5.1 Tenzij anders overeengekomen wordt de Overeenkomst aangegaan voor een contractperiode van 24 maanden. Na afloop van de overeengekomen contractstermijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij je de Overeenkomst voor het verstrijken van deze minimale contractperiode met inachtneming van een opzegtermijn van één maand hebt opgezegd bij de Klantenservice. Nadat deze Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd heb je het recht de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, te beëindigen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen , onverlet de nakoming van je (betalings)verplichtingen.

Wanneer je niet had gewild dat een andere klant reageerde ( @Jan31 ) dan had je dat eerder aan kunnen geven in je topic. Je had ook wat vriendelijker, tactvol, respectvoller kunnen reageren.

@Phil zou de vindbaarheid van de klantenservice niet vergroot kunnen worden met het woordje Contact in de banner onderaan? Behalve bellen zijn er meer opties.

Reputatie 4
Badge +8

 

@Phil zou de vindbaarheid van de klantenservice niet vergroot kunnen worden met het woordje Contact in de banner onderaan? Behalve bellen zijn er meer opties.


@Snowboard Staat genoteerd!

Badge

Ja algemene voorwaarden wie gaat er nou vanuit dat daarin staat dat je nummer dan gekaapt of gegijzeld mag worden.

er wordt helemaal niet met de klant mee gedacht.

Het wordt zelfs extra moelijk gemaakt en gedaan.

En dan gaat er ook nog iemand mee bemoeien die denk ik geen verstand heeft , Ja koekoek!

Zelfs de optie afkopen en nog beter van nummer veranderen is geen optie ,

Zelf denk ik dat het kapen van een telefoon nummer verboden zou moeten zijn.

Jullie bieden mij geen enkele kans om mij 06-nummer vrij te geven. !  

Jullie willen het houden tot einde contract , had ik maar niet zo dom moeten zijn om een 2 jarig sim-only  bij jullie af te sluiten.  

 

Tja waar gaat het nou helemaal om  belachelijk !

 

Reageer