Beantwoord

3G start wel 4G niet

  • 20 February 2020
  • 7 reacties
  • 566 Bekeken

Badge

Hallo
Betreft chin. phone android 7.1.1.  Internet aanzetten in het simpel menu op 3G gaat goed, maar 4G (wat als voorkeur in het menu ingesteld staat) werkt pas als de phone opnieuw opgestart wordt of als de simkaart even uit en weer aangezet word.
Dan verschijnt ook bovenin de balk ook 4G ipv. 3G

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

icon

Beste antwoord door Snowboard 20 February 2020, 21:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Ik heb de indruk dat dit telefoon gerelateerd is. Wat is het merk en type?

Kun je met iemand een simkaart wisselen om te testen wat er dan gebeurt? Jouw simkaart in andere telefoon en andere simkaart in jouw telefoon.

Badge

Mijn telefoon is een DOOGEE Mix2  , prima ding overigens, ik heb de indruk dat het sim gerelateerd is , omdat bij het uit en weer inschakelen van de simkaart hij elke keer weer het het 4G netwerk vind.

Zal vanmiddag de sim eens even in de tel. van mijn zoon proberen.

Badge

In middels sim in een andere phone geprobeerd, zelfde resultaat.
Wat ik nog zal proberen om de sim in de ander sim plek te zetten.

Reputatie 6

Hi @PA2WLK .

 

Bedankt dat je ook je bevindingen laat weten! Het zou gunstig zijn als je een kruistest doet zoals door mij geschreven.

Badge

Heb inmiddels de sim in de ander opening gezet, resultaat = hetzelfde.

Denk dat de phone inlogt op het sterkste signaal, 3G is hier veel sterker dan 4G.

Ik zit mijn abo wel uit met 3G, daarna een andere provider zoeken.

Een ieder bedankt.

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @PA2WLK,

Ik zie dat je met snowboard al een eind bent gekomen, thanks nog @Snowboard ! 

De simkaart in een andere ingang op dezelfde telefoon testen, sluit niet uit of het gaat om een toestelgerelateerd probleem. Maar ik zie terug dat je de simkaart ook al in een ander toestel hebt gecheckt. Met je Simpel abonnement maak je automatisch gebruik van het 4G-netwerk van T-Mobile wanneer het toestel dit natuurlijk ook kan ontvangen. Je kan op onze dekkingskaart bekijken of het te maken heeft zoals je zelf aangeeft met de locatie waar je op dat moment bent.

Groetjes, Houssam

Badge

Wanneer ik de simkaart in het tel. menu uit en aan zet, dan lockt ie feilloos in op het 4 G netwerk.Ik ga wel verder op 3G, werkt ook goed, heb een abo van 2,50 en maakt dat niet eens op. Gebruik het eigenlijk alleen als ik de stad in ga en voor parkeren. Hier in het dorp kun je goddank overal en gratis parkeren.

 

Reageer