Beantwoord

50 euro extra kosten


Hallo,

vandaag kreeg ik een melding dat mijn 4g op was en dat mijn simkaart is geblokkeerd.

even later stond er dat ik 333 mb over mijn tegoed heen ben gegaan en nu moet ik daarvoor 50 euro betalen hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Karin303 12 June 2021, 11:45

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Als bundel op is betaal je 0.15 cent per mb.....dat kan hoog oplopen. Je kunt dit volgende keer voorkomen door plafond in te stellen

Word net ook geconfronteerd met achterlijke hoogte kosten van 50 euro ! In geen enkel sms van simpel wordt gerept over maximaal 50 euro extra kosten waarom staat plafond niet standaard aan ik heb GVD een abbo van een tientje en krijg ff voor 5 maanden aan kosten van simpel ….. nou simpel overtappen dus maar

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @PetraK,

Het is begrijpelijk dat je baalt van de buitenbundelkosten. 

In deze topic legt mijn collega Houssam uit hoe het gebruikslimiet werkt en geeft ook enkele tips. 

Verder is het zo dat het plafond niet standaard aanstaat, dit dien je zelf aan te zetten om jezelf te beschermen. Nadat je het 100 procent sms'je ontvangt, en je blijft internetten, doe je dit tegen het buitenbundeltarief waardoor de kosten kunnen oplopen. Juist voor jouw- en onze bescherming, word je automatisch geblokkeerd bij een buitenbundelgebruik van 50EUR.

Als je nog vragen hebt, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Groet,

Mila

Ook ik wordt geconfronteerd met extra kosten. Vanaf 1 september blijk ik opeens voor €15 meer inte

rnet heb verbruikt op mijn telefoon. Niks anders gedaan dan anders. Geen internetgebruikers buiten mijn huis en binnen op WiFi.

Wat is er veranderd?

Groet Aleid

Goedemiddag @PetraK,

Het is begrijpelijk dat je baalt van de buitenbundelkosten. 

In deze topic legt mijn collega Houssam uit hoe het gebruikslimiet werkt en geeft ook enkele tips. 

Verder is het zo dat het plafond niet standaard aanstaat, dit dien je zelf aan te zetten om jezelf te beschermen. Nadat je het 100 procent sms'je ontvangt, en je blijft internetten, doe je dit tegen het buitenbundeltarief waardoor de kosten kunnen oplopen. Juist voor jouw- en onze bescherming, word je automatisch geblokkeerd bij een buitenbundelgebruik van 50EUR.

Als je nog vragen hebt, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Groet,

Mila

Ik heb geen vragen ik voel me genaaid 

Ik heb de klantenservice gebeld. Antwoord: uw WiFi zal wel vaker uitgevallen zijn. Het is niet in 1 keer, dus niets bijzonders, want telkens kleine bedragen.

Afgepoeierd dus.

Hi @Aleid van den Oever

In dit topic ben ik verder ingegaan op je vraag. 
Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Groet, 

Lisa

Reputatie 6

@Lisa_12  heeft de verkeerde link gestuurd van Insided. Hier staat haar reactie. 

 vorm van misleiding/oplichting 

 

De Extra kosten , plafond instellen etc worden niet duidelijk vermeld,  pas bij 50eu blokkeren ze de boel maar dan is het leed al geschied.

ALTIJD ZELF ALLES NAKIJKEN EN EVT INSTELLEN.

dat geldt voor meerdere providers.

Zo wordt het geld verdient,   de mogelijkheden om te voorkomen dat je buitenbundel gaat zijn er wel alleen heb jijzelf er niet goed naar gekeken en treft hun in principe geen blaam.

Als het mogelijk was zouden ze bij €50 niet eens stoppen

Hi @Aleid van den Oever

In dit topic ben ik verder ingegaan op je vraag. 
Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Groet, 

Lisa

Dank je, Lisa. Ik heb veel geleerd.

 

Groet, Aleid

 vorm van misleiding/oplichting 

 

De Extra kosten , plafond instellen etc worden niet duidelijk vermeld,  pas bij 50eu blokkeren ze de boel maar dan is het leed al geschied.

ALTIJD ZELF ALLES NAKIJKEN EN EVT INSTELLEN.

dat geldt voor meerdere providers.

Zo wordt het geld verdient,   de mogelijkheden om te voorkomen dat je buitenbundel gaat zijn er wel alleen heb jijzelf er niet goed naar gekeken en treft hun in principe geen blaam.

Als het mogelijk was zouden ze bij €50 niet eens stoppen

I's geen oplichting. Het is alleen ingewikkeld om te c weten hoe je alles moet instellen. Ik vind dat ik het hier goed uitgelegd heb gekregen.

 

Aleid

Zo kun je het ook bekijken.

Maar het zou toch standaard niet  moeten kunnen. Bij u waren het "maar" €15 extra kosten (leergeld) maar bij andere mensen zelfs €50

 

Zonder moeilijke instellingen zoals apps op de achtergrond 1 voor 1 uitschakelen ,plafond instellen en ander gedoe.

 

Reageer