Beantwoord

Binnen een paar uur 9000 mb verbruikt

  • 19 September 2022
  • 2 reacties
  • 550 Bekeken

Badge

Ik heb een abonnement van 10GB per maand. Meestal gebruik ik daar maar de helft of zelfs minder van. Het is in ieder geval nog nooit opgegaan. Maar afgelopen weekend is er iets geks gebeurd. In mijn app staat ineens dat ik binnen 5 uur  9104.35 MB heb verbruikt (zie de foto), terwijl dat juist de periode was dat ik aan het werk was en geen gebruik maakte van internet. Nu begrijp ik dat er op de achtergrond dingen kunnen spelen die MB’s verbruiken, maar ik neem aan dat dat nooit 9GB kan kosten toch?! Automatische updates heb ik ook uit staan dus dat kan het ook niet zijn. Daarna is het dus stop gezet en nu moet ik €50 buitenbundelkosten betalen zonder dat ik er dus zelf gebruik van heb gemaakt. Ik vind dit heel erg gek en vervelend. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en of het misschien een fout in de Simpel app kan zijn? 

 

icon

Beste antwoord door Snowboard 20 September 2022, 07:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @MandyKasbergen,

Vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt. 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren, wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Heb je wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aan staan op je toestel? Dan kan er zonder dat je het door hebt gebruikt worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding te zwak is. Je kan ook eventueel externe apps zoals datatracker/datamanager downloaden meer zicht te krijgen in jouw verbruik per app. 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. 

Groetjes, Noor
Simpel

Reputatie 6

Ik zou in 2 richtingen denken. Uitval van WiFi netwerk en daardoor meer MB gebruik of dat de telefoon als een hotspot is gebruikt. Maar moeilijk te zeggen met niet meer informatie die je misschien op je telefoon terug kunt vinden aan geregistreerd door het toestel.

Maar ik zou contact opnemen met de klantenservice. Op de community kunnen ze je niet goed helpen en krijg je vooral standaard antwoorden terwijl het van geval tot geval kan verschillen. 

Reageer