Beantwoord

Buiten de bundel - direct kosten ad € 50,-.

  • 27 June 2020
  • 9 reacties
  • 2781 Bekeken

Beste mevrouw, heer,

 

Mijn zoon zijn mobiel is vanmiddag afgesloten. Vanavond kwam hij erachter dat hij zijn totale bundel heeft verbruikt; hij had nog voldoende MB's in zijn bundel.

Is het nog te achterhalen wat er gebeurd is dat zijn MB's binnen een paar minuten zijn verbruikt?. Daarna is hij afgesloten en nu heeft hij kosten van € 50,- gemaakt. Waarom wordt er niet geblokkeerd als de bundel op is? En waarom de kosten laten oplopen tot € 50,-. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

 

Groetjes,

HAS

 

icon

Beste antwoord door Houscouss 29 June 2020, 15:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @HAS 

Welkom op onze Community!

Balen dat de kosten zo hoog zijn opgelopen! Het telefoonnummer is echter niet afgesloten. Met het bereiken van het Gebruikslimiet, komt er alleen een blokkade op diensten die extra kosten met zich meedragen. Vanuit je eigen bundel bellen/internetten/sms’en is natuurlijk zonder extra kosten.

Wij kunnen niet inzien waarvoor het toestel de MB's heeft binnengehaald en waarvoor ze dus zijn verbruikt. In de instellen van het toestel kan je zien welke app hoeveel MB's aan mobiele data heeft verbruikt. Ik zou je het advies willen meegeven om bijvoorbeeld de app 'Datamanager' te downloaden. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen.

Het is daarnaast ook zeker het advies om alert te zijn op moment dat de eigen bundel volledig is verbruikt. Wanneer het internetverbruik is opgelopen tot 80%, ontvang je hiervan een notificatiebericht  per sms en je ontvangt er vervolgens nog één wanneer je internetbundel 100% is verbruikt. Vanaf het moment dat de eigen internetbundel op is, ontvang je iedere MB tegen het buitenbundeltarief van €0,15.

Om deze hoge kosten voor in de toekomst te kunnen voorkomen, kan je het Plafond inschakelen of een MB-aanvuller aanschaffen wanneer de internetbundel op is. Voor de huidige buitenbundelkosten die al in rekening zijn gebracht, kijkt onze klantenservice graag met je mee of je in aanmerking komt voor onze coulanceregeling.

Groetjes,

Houssam

Hoi Houscouss,

 

Bedankt voor je heldere uitleg. ik hoop dat we in aanmerking kunnen komen voor de coulanceregeling.

Groetjes, 

 

HAS

Beste,

Zojuist heb ik exact hetzelfde meegemaakt. om 18.59 een sms ontvangen dat ik 100% van mijn data had verbruikt en 2 minuten later is mijn simkaart geblokkeerd ivm hoge kosten, terwijl ik op dat moment in een supermarkt liep zonder mijn mobiel te gebruiken. Zoals u begrijpt ben ik hier enorm van geschrokken. Ook begrijp ik niet hoe ik in 2 minuten 50 euro aan internetkosten verbruik terwijl ik enkel internet (inactief) op mijn mobiel aan had staan... 

Ik ben al jaren trouwe klant bij jullie, maar vind deze hoge kosten echt onredelijk. 

 

Met vriendelijke groet,

Mirjam

Hi @mirjamhermans

Wat vervelend dat de kosten zo hoog opgelopen zijn. 

Via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina heb je ten alle tijden inzicht op je verbruik. Het is aan te raden om dit zo nu en dan in de gaten te houden, zodat je dit soort hoge kosten kan voorkomen. 
Ook is het een tip om een Plafond in te stellen. Je Plafond beschermt jou tegen onverwacht hoge kosten. Bijvoorbeeld als je internetbundel op gaat zonder dat je actief je toestel gebruikt. Je Plafond zorgt er voor dat het verbruik wordt stopgezet zodat er geen kosten in rekening worden gebracht. 

Wat betreft de kosten wil ik je vragen om even contact met ons op te nemen. Wij kijken dan graag met je mee. 

Groet, 

Lisa

 

Omdat ik wist dat mijn databundel op zou raken, heb ik om ongeveer 16:15 (23 juli 2021) mijn tegoed gecheckt via de Simpel App. Hier bleek dat ik deze geheel had opgebruikt. Daarna onmiddelijk Mobiele Gegevens uitgezet. De volgende dag zou mijn nieuwe termijn ingaan. 

Om 16:55 (dus 40 minuten NA uitzetten mobile gegevens) ontvang ik de SMS dat mijn internet bundel circa 100% is verbruikt. Om 16:58 krijg ik de melding:

"Om hogere kosten te voorkomen is je simkaart geblokkeerd voor verbruik buiten de bundel. In onze e-mail lees je hoe je de blokkade kunt opheffen. Groet, Simpel"

U begrijpt dat wij zeer verbaasd zijn dat wij 50 Euro extra buitenbundel krijgen doorberekend. De periode die vermeld op de factuur loopt van 14:24 tot 16:58, terwijl ik zeker tot 15:45 thuis bengeweest met een uitstekende wifi-dekking.

Verder staat in de Algemene voorwaarden en ook in de Aanvullende niets vermeld dat Simpel je internetbundel  niet limiteerd tot je bundel.  

Zelfs bij Plafonds staat niet vermeld wat er gebeurd als je deze niet instelt.

In een eerdere perioden heb ik wel degelijk een MB-aanvuller aangeschaft, maar ik heb toch echt deze keer geen reden gehad om deze aan te schaffen. Dit mede omdat mobiele gegevens had uitgezet.

Simpel: gaarne correctie.

 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @margootje,

Begrijpelijk dat je vragen hebt over deze situatie.

We versturen de 80 en 100 procent notificaties altijd zo snel mogelijk. Ondanks minimale vertraging zit daar nooit 40 minuten tussen. Daarom lijkt het mij fijn als we hier nader naar kijken, via de Community kan ik echter niet meekijken bij je abonnement. Daarom raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Een van mijn collega’s pakt je abonnement er dan bij en kan deze situatie analyseren. Overigens staat de werking van de bundels wel aangegeven in de voorwaarden, namelijk bij punt 8.2. Daarnaast staat in de sms-berichten aangegeven vanaf wanneer je volgens het buitenbundeltarief verbruikt.

Groetjes,

Phil

ik heb simpel genomen voor meer internet en minder geld maar ben nu 4 keer duurder uit dan kpn en internet geblokkeerd na buitenbundelmb,s van maar 333,33 voor maar liefst het bedrag van 50 euro 

heb er heel veel spijt van dat ik ben overgestapt naar simpel 

is een totale afknapper 

Beste klantenservice,

Na al een jaar een abonnement bij jullie te hebben heb ik nooit eerder kosten gemaakt buiten de bundel. Deze maand is dat wel gebeurd, en moet ik 47 euro extra betalen bij de maandelijkse 10 euro. Dit gaat om een paar keer een paar minuten appjes checken; 314MB (stond in de specificatie van de factuur) buiten de bundel, waarvoor een bedrag van 47 euro buitensporig is. De enige 'waarschuwing’ die ik heb gekregen waren de SMS’en dat mijn bundel voor 80% en 100% was verbruikt. Een paar dagen later een mail dat mijn factuur was opgelopen tot 40 euro extra.  Nergens daarin de informatie dat elke MB buiten de bundel blijkbaar 15 cent kost?! Een totale factuur van 57 euro is een kapitaal voor mij als student, en ik heb geen enkele bescherming van de provider tegen zulke hoge kosten gekregen, wat wel jullie taak zou moeten zijn. 

Ook aan het argument dat ik een plafond moet instellen, heb ik niets. Normaal heb ik helemaal niet nodig en verbruik ik keurig binnen mijn bundel. 

Ik hoop op coulance van jullie kant. 

Silvia

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Mario Stubbe en  @Silvia,

 

Vervelend dat jullie beide hoge kosten hebben gemaakt! 

 

Om te voorkomen dat je zomaar buiten de bundel treedt, word je gewaarschuwd bij 80% verbruik van de internetbundel en bij 100% verbruik van de internetbundel. Gebruik je na de laatste waarschuwing meer internet, dan betaal je het buitenbundeltarief van 15 cent per MB. Dit tarief staat benoemd in de tarievenlijst, waarmee je akkoord gaat bij het afsluiten van het abonnement.

 

Het is begrijpelijk dat deze kosten niet wenselijk zijn. Daarom raad ik juist aan om het Plafond in te stellen. Dit is een extra dienst van €0,50 cent per maand. Het verschil tussen je abonnementskosten en het ingestelde bedrag van het Plafond is het maximum aantal kosten dat je kunt maken buiten de bundel. Dit stel je in via de Mijn Simpel pagina. Mocht je hier geen gebruik van willen maken en heb je wel meer internet nodig? Dan kun je natuurlijk tijdig een MB-aanvuller aanschaffen. Op deze website vind je hier meer informatie over.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer