Beantwoord

De wifi connectie werkt niet meer als ik binnen kom lopen in mijn huis

  • 13 November 2019
  • 10 reacties
  • 1646 Bekeken

Hi. De wifi wordt door mijn toestel niet meer automatisch opgepikt als ik thuis binnen kom. Ik moet het steeds opnieuw instellen zodat het weer contact maakt. Dit is heel vervelend, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door Tess 15 November 2019, 11:21

Bekijk origineel

10 reacties

Badge

Yep, hier hetzelfde. Pas als ik de mobiel ontgrendel ontstaat er weer een WiFi verbinding. Na kontrole van internet verbruik in de app blijkt er dus data verbruikt te zijn die buiten de bundel vallen. Graag aanpassen in uw software, Simpel..

Badge +8

Hi!

En welkom op onze community!

Wat betreft de wifi instellingen in het toestel wil ik jullie graag verwijzen naar onze online toestelhulp
Daar vind je meer informatie terug over de internetinstellingen in het toestel.

Wanneer er geen verbinding gemaakt wordt met wifi, wordt er inderdaad mobiel netwerk geregistreerd.

Daarnaast levert Simpel enkel mobiel internet en ondersteunt geen wifi verbinding. Om buitenbundelkosten te voorkomen bieden wij een Plafond aan.

Via je persoonlijke pagina kun je dit Plafond snel en gemakkelijk instellen.

Groetjes Tess 

Badge

Beste Tess,

Dank voor het welkom, maar zit al langere tijd op deze community.. En heb al een lange tijd ervaring met mijn Samsung 5 dus ik weet hoe eea werkt, inmiddels..  Het automatisch overgaan van 4G naar WiFi en vice versa bij thuiskomst en weggaan heeft altijd probleemloos gewerkt. Om foutieve werking van ons modem uit te sluiten diverse mensen met hun mobiel, welke met een andere provider werkt, dit ook laten uitvoeren. En de overschakeling ging bij hun zonder problemen. Lijkt er dus op dat er iets mis is met de afstelling van het Simpel signaal. Ja, en het Plafond is bekend, maar een volkomen onnodige instelling als alles naar behoren werkt. En is natuurlijk geen oplossing voor dit probleem! Graag deskundige raad en aandacht voor deze kwestie. 
 

Bedankt, ook namens andere klanten van Simpel,

Nico Bras

 


 

 

Reputatie 6

@nicobras en @JvdP .

 

Zet mobiele gegevens uit wanneer je het niet nodig hebt, bijvoorbeeld wanneer je op WiFi zit. Hetzelfde geldt voor WiFi, scheelt ook in batterijduur.

En verder. Zet je ook je telefoon elke dag uit voor bijvoorbeeld een 20 minuten? Dat is voor elke telefoon goed.

Controleer ook WiFi instellingen, Slimme netwerkwissel / WiFi assistent staat uit?

Nico, zo te lezen is het Simpel (T-Mobile) signaal sterker dan dat van anderen bij jou.

Badge

De mobiele gegevens staan uit. En hier gaan de mobiele telefoons altijd uit voor de nacht. Slimme netwerkwissel staat uit. Wat opvalt is dat het Simpel signaal de laatste tijd erg zwak is, maar 1 streepje.. Maar bedankt voor het meedenken!

Reputatie 6

@nicobras zou je eens kunnen uitproberen met andere(n) of het verschil maakt met simkaart wisselen?

Jouw simkaart in ander toestel en vice versa, wat daaruit komt.

Badge

Oké, bedankt, ik zal kijken of ik iemand kan vinden om te wisselen,,,

Reputatie 2
Badge +8

@nicobras Is prima, wij vernemen hier graag of het inmiddels gelukt is

Groetjes Joachiem

Badge

Bedankt Joachiem, maar dit maakt geen verschil. Ik hou mijn mobiele gegevens voortaan maar uit, dan werkt het wel..

Reputatie 2
Badge +8

@nicobras dat is jammer. Fijn dat je een workaround hebt gevonden.

Groetjes Joachiem

Reageer