Beantwoord

Extra kosten buiten bundel

  • 17 June 2021
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

Helaas is er bij mij in plaats van mijn maandelijkse 11 euro kosten, 56,33 euro afgeschreven. Ik ben hier enorm van geschrokken en voel mezelf zwaar benadeeld. Via de klantenservice konden zij niks voor mij doen en ik voel  me onwijs in de kou gezet. 

Simpel blijft leunen op dat ik een sms had ontvangen als waarschuwing. Op basis hiervan heb ik mijn mobiel data uitgezet, alleen is op een of andere manier toch data verbruikt op mijn mobiel. Ik heb uiteindelijk een smsje ontvangen dat mijn abonnement geblokkeerd zou worden, omdat de kosten waren opgelopen. 

Hoe is het mogelijk dat een abonnement van 11 euro, 56,33 euro is geworden? Waarom wordt er misbruik gemaakt van de situatie. Ik snap dat als ik de MB aanvullers had aangeschaft, dat ik dit had kunnen voorkomen, alleen had ik niet van te voren kunnen weten dat mijn mobiel alsnog gebruik maakt van mijn abonnement (i.p.v. WIFI). 

Ik snap daarnaast ook niet hoe te verklaren is dat via de MB aanvuller ik 4,5 euro kwijt zou zijn en daarbuiten het nu voor de hoeveelheid MB’s 45 euro extra is geworden. 

 

icon

Beste antwoord door Phil 18 June 2021, 13:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @mannietje,

Vervelend dat je onbedoeld buitenbundelkosten hebt gemaakt.

Indien er nog verbruik heeft plaatsgevonden, dan betekent dat de mobiele dataverbinding niet geheel uitgeschakeld is geweest. Als je op dat moment geen tegoed meer hebt, valt je verbruik buiten de bundel en worden de verbruikte MB’s volgens het buitenbundeltarief in rekening gebracht. Hoe hoog je factuur uiteindelijk oploopt hangt af van hoeveel MB's er je buiten de bundel verbruikt. Het is raadzaam om de waarschuwingsberichten bij 80 procent en 100 procent verbruik goed in de gaten te houden. Dan heb je tijd en ruimte om je verbinding volledig uit te schakelen of om bijvoorbeeld een MB-aanvuller aan te schaffen.

Een andere optie is om een Plafond in te schakelen bij je abonnement. Met het Plafond stel je een maximumbedrag per maand in en kan je maandelijks niet over dat bedrag heen gaan. Hier tref je meer informatie over het Plafond.

Groetjes,

Phil

Reageer