Beantwoord

Extra traag internet

  • 13 February 2019
  • 9 reacties
  • 1109 Bekeken

Ik heb in Someren bij 3g een internetsnelheid van 2,33Mbps en bij 4g 3,45Mbps. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Diana 14 February 2019, 13:28

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge +7
Is dat enkel binnen of ook buiten?
Bepaald soort isolatie of hoe een woning is gebouwd kan nadelig zijn op de signaal ontvangst en dan ook de snelheid.
Kun je zien hoe je signaalsterkte is?

In principe zou het goed moeten werken.t-mobile dekkingskaart
Welk symbooltje krijg je te zien?
Edge (E) en UMTS (3G) zijn traag.
De snellere 3G, latere upgrades van 3G, wordt aangegeven met H en H+ (HSDPA en HSDPA+).


Wat Hanne hier aangeeft klopt. De snelheid van je internetverbinding is van heel veel factoren afhankelijk.
Je kunt hier nalezen wat er allemaal invloed heeft op jouw internetverbinding. Zoals Snowboard ook aangeeft is het zeker het proberen waard om het toestel eens afzonderlijk op 2G, 3G of 4G in te schakelen. Het komt soms voor dat er heel veel mensen verbonden zijn met dezelfde 4G zendmast waardoor je 4G verbinding trager wordt. Er ontstaat dan zogeheten filevorming op het netwerk. Wanneer je jouw toestel dan overschakelt op 3G, kan het zijn dat je internetverbinding sneller wordt omdat er minder mensen verbonden zijn met die zendmast.
Mocht je na alle tips nog steeds last hebben van een langzaam werkende internetverbinding, neem dan even contact op met onze Klantenservice. Zij kijken graag voor je na wat er aan de hand is.
Reputatie 6
Dat 3G trager is dan 4G ismij bekend. Maar dat mijn ontvangst slechts rond de 3 Mbps ligt vind ik vrij traag.
De snelheid is idd veel en veel te laag. Bebouwing, beton, isolatie kan verschil maken zoals Hanne F aanduidt, ook aantal gebruikers, maar dan nog.
Zet de telefoon het eens vast op afzonderlijk 2g, 3g en 4g. Welke verschillen zie je?

Plaats eens de app Opensignal om de afstand tussen jouw telefoon en de mast te meten en de signaalsterkte.
Wat zie je daarmee?
Je hebt H of H+?

Kun je je simkaart eens in een ander toestel steken waarvan bekend is dat daar goede snelheden mee bereikt worden?
Als het dan goed werkt is er mogelijk iets met je toestel aan de hand.

Staat je verbindingsvoorkeur bij instellingen op 4G?
Weet ik maar het is wel zo.
Met H of H+ zou het zeker zo traag niet horen te zijn. 😕
Vooral binnen, maar buiten is het niet veel beter, ik zal hier nog een Speedtest van maken. Signaalsterkte binnen is 1 blokje.
Is dat enkel binnen of ook buiten?
Bepaald soort isolatie of hoe een woning is gebouwd kan nadelig zijn op de signaal ontvangst en dan ook de snelheid.
Kun je zien hoe je signaalsterkte is?

In principe zou het goed moeten werken.
t-mobile dekkingskaart

Welk symbooltje krijg je te zien?
Edge (E) en UMTS (3G) zijn traag.
De snellere 3G, latere upgrades van 3G, wordt aangegeven met H en H+ (HSDPA en HSDPA+).
Dat 3G trager is dan 4G ismij bekend. Maar dat mijn ontvangst slechts rond de 3 Mbps ligt vind ik vrij traag.
3G is trager dan 4G.
Wellicht heb je iets aan deze linkjes:
Verschil 3G en 4G
Wikipedia 3G (en overige G's)

En hier nog n linkje met een overzichtelijk lijstje van G-verbindingen, oplopend van traag naar snel(ler):
Simpelforum internet, icoontjes netwerkverbinding

Zoals ik op diverse websites lees gaan alle G's onder de 4G langzaamaan verdwijnen, zeker in de periode vanaf nu tot ongeveer 2025.
T-Mobile schaft later in 2020 2G af en ik zie ook berichten dat andere providers tevens 3G gaan afschaffen.
Dat zal, neem ik aan, pas gebeuren nadat 4G overal goed te ontvangen is. 😉

Reageer