Beantwoord

Extreem datagebruik

• 11 januari 2019
  • 4 reacties
  • 552 Bekeken

Ik zie ineens een extreem datagebruik terwijl de telefoon gewoon op WIFI is geconnect. in 2 dagen tijd 2 x 1,5Gb?????? Herkent iemand dit?
icon

Beste antwoord door Astrid 11 januari 2019, 17:22

Hi Ronnie,

Wanneer je verbonden bent met het WiFi kan het evengoed zijn dat je toestel verbinding maakt met het 4G netwerk. Dit kan gebeuren wanneer je WiFi even niet beschikbaar is. Hiervoor kan je de instellingen in je toestel aanpassen. Welke instellingen dit zijn vind je terug in dit artikel.

Groet, Astrid
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi Ronnie,

Wanneer je verbonden bent met het WiFi kan het evengoed zijn dat je toestel verbinding maakt met het 4G netwerk. Dit kan gebeuren wanneer je WiFi even niet beschikbaar is. Hiervoor kan je de instellingen in je toestel aanpassen. Welke instellingen dit zijn vind je terug in dit artikel.

Groet, Astrid
Badge
In de instellingen van je telefoon kan je zien waar die data voor gebruikt is, kan zijn dat je Wi-Fi onstabiel was en overgegaan is op je 4G verbinding.
Als het vaker gebeurt zou ik thuis de 4G data verbinding gewoon uitzetten en puur op Wi-Fi zitten zolang je de oorzaak niet hebt verholpen.
Een nog beter advies is om sowieso een plafond in te stellen voor 0,50 cent per maand, kan je een hoop stress en kosten besparen, want over je bundel gaan wil je echt niet hebben bij Simpel.
Mijn telefoon staat op wifi thuis. En die verbinding is uitstekend. Toch krijg ik een sms dat het plafond is bereikt. Heb de telefoon niet of nauwelijks buiten de deur gebruikt.
Mijn man kreeg ook een sms dat het plafond is bereikt. En ook hij heeft de telefoon nauwelijks buiten de deur gebruikt. Hoe kan dit?
Badge
Dat de Wifi verbinding thuis uitstekend is wilt natuurlijk niet zoveel zeggen, dan heb je het waarschijnlijk over het bereik\signaal sterkte, die kan inderdaad uitstekend zijn maar de internet verbinding kan er ondertussen gewoon uit liggen. Welke provider hebben jullie nu? Bel en vraag ze of ze kunnen zien waarom het internet er vaak uit ligt, of zoals ik al zei thuis op vliegtuig modus zetten en alléén Wi-Fi inschakelen, dan kom je er ook snel genoeg achter als de verbinding wegvalt.

Reageer