Beantwoord

Geen internet op Lenovo K6

  • 13 November 2019
  • 7 reacties
  • 562 Bekeken

Gisteren kwam ik er achter dat de Lenovo K6 van mijn dochter geen internet heeft op 4G. Met wifi werkt het wel. Alles wat aan moet staan staat aan (mobiele data, netwerk staat op auto) zover ik kan zien en ik heb bij andere telefoons (helaas geen toestelhulp voor de Lenovo) gekeken wat de APN instellingen moeten zijn. Ik heb de telefoon ook diverse keren gereset. Helaas geen internet…

Ik ga nog een kruistest doen met de telefoon van mijn vrouw, maar wellicht heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen (aan de Lenovo K6 zelf misschien?).

Alvast bedankt voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Snowboard 13 November 2019, 19:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Hi PulpFiction.

 

Plaats eens een screenshot van de namen toegangspunten. 

@Snowboard Zal ik doen wanneer ik weer de beschikking heb over het toestel van mijn dochter. Bedankt zover!

 

Inmiddels heb ik een kruistest gedaan en de SIM kaart werkt gewoon op het andere toestel. Het ligt dus aan de Lenovo denk ik.

Wat ik wel zag was dat de APN in de andere telefoon met de Simpel SIM kaart op T-Mobile stond…

EDIT:

 @Snowboard Wat blijkt. Whatsapp, Youtube, Play Store geven allemaal aan dat er geen internet verbinding is.

Ga ik naar Chrome, kom ik gewoon op alle websites en andere apps blijken ook online te zijn via 4G...hoe vaag is dat?

Reputatie 6

Voor zover ik kan zien lijkt de APN goed ingesteld. Even Simpel internet aanklikken dan krijg je alles in beeld.

(screenshot) 

 

Op mijn Simpel (app) bij instellingen staat internet aan?

 

Mocht dit niet helpen even de klantenservice contacteren. Laat wel even weten of het gelukt is.

 

Je laatste bericht had ik nog niet gezien, even lezen. 🙂

Het lijkt toch aan de instellingen van de telefoon te liggen, terwijl daar niets in was veranderd. Na alles opnieuw te hebben ingesteld blijken de meeste apps het weer te doen met 4G, alleen youtube krijgen we nog steeds niet aan de praat...

Reputatie 6

Probeer eens bij instellingen, apps, YouTube

Cache legen. (gegevens wissen) 

Reageer