Beantwoord

Ik heb slecht bereik op mijn woonlocatie


Ik heb heel slecht bereik in het gebied waar ik woon. Ik heb een abonnement van 4000 mb’s maar ik ga vaak daarover heen en moet mb’s bijkopen. Hierdoor wordt t een duur grapje maandelijks. Is hier wat aan te doen? Of kan ik overstappen naar een ander abbonement?

icon

Beste antwoord door Mila 20 July 2021, 14:09

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Diaann68.

Welkom op onze community!

Vervelend om te lezen dat je slecht bereik hebt! In deze topic legt mijn collega Lisa uit hoe dat kan komen en de stappen die je kan doornemen om het probleem te verhelpen. Als dit niet helpt, is het raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we, aan de hand van je gegevens met je meekunnen kijken. 

Wat betreft je abonnement, is het begrijpelijk dat je de bundels wenst te verhogen. Als je de mogelijkheid hebt tot verlengen kan je gebruikmaken van de actietarieven die nu gelden. Dit kan al vanaf zes maanden vóór einddatum van je contract en kan je terugzien onder het kopje ‘abonnement’ op je Mijn Simpel pagina. Wanneer je nog niet kunt verlengen, kan je wel de bundels verhogen tegen de reguliere tarieven onder het zelfde kopje. Beide wijzigingen gaan altijd per eerstvolgende bundelperiode in. 

Mocht je vooralsnog vragen hebben, kan de klantenservice je altijd adviseren. Neem dus gerust contact met ons op! 

Groet,

Mila

Goedemiddag, ik ervaar een zeer slecht bereik thus.

Mijn gesprekken vallen steeds weg, alleen buiten kan ik bellen. Hieronder zijn de resultaten van mijn bereik.

Hoe kan dit opgelost worden?

Mvg, 

M. Snippe

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @m.snippe,

 

Wat vervelend dat het bereik thuis niet optimaal is!

 

Ik wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij een aantal dingen kunnen nagaan voor je. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Dat heb ik al gedaan. Krijg alleen het verzoek om simkaart in andere telefoon te doen. Dit hoeft niet want mijn huisgenoten allemaal bij Simpel hebben hetzelfde probleem.

Dekkingskaart geeft geen probleem en ze zien geen storingen. Signaal is op dit moment te slecht. Hiervoor moet een oplossing komen. We hebben nu 4 abonnementen lopen op dit adres.

Mvg, Marcel 

Reputatie 3
Badge +8

@m.snippe 

De simkaarttest is wel een onderdeel van ons stappenplan. Mogelijk komt hier niet veel uit, gezien je niet de enige met klachten bent, maar hiermee sluiten we wel uit dat het aan jouw toestel of simkaart ligt. Daarnaast is deze stap een vereiste, mochten we dit verder doorzetten voor onderzoek. Ik wil je dan ook vragen deze test uit te voeren en de uitkomst door te geven via de klantenservice. 

 

Bedankt alvast!

 

Groet, Charlie

Simpel

Mijn vriendin heeft de volgende snelheden 

 

Vergeet deze stap, want wij hebben alle 4 hetzelfde probleem. De simkaart of de telefoons zijn het dus niet.

Het bereik is te slecht om te bellen 

Mvg, Marcel 

Buiten is het bereik voldoende om te bellen. Maar zelfs daar is het bereik aan de lage kant. 

13,7 downloaden 5,9 upload. Dit komt nog niet in buurt van de beloofde of de gemiddelde snelheid die jullie op papier zouden moeten leveren.

 

Niet echt klantvriendelijk om geen reactie te geven.

Ik heb inmiddels een contract formulier ingevuld.

Hopen dat ik via deze weg beter wordt geholpen.

Mvg,  Marcel 

Reputatie 6

m.snippe schreef: 

Mijn vriendin heeft de volgende snelheden 

Volgens mij is dat een speedtest van Ziggo WiFi. Dat is sowieso erg laag maar heeft niks te maken met snelheid van Simpel. 

Dat is de snelheid van internet van simpel die ik gemeten heb met behulp van de ziggo speedtest.

Mijn wifi had ik op dat moment uitgeschakeld op de telefoon.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @m.snippe,

 

Community is een geen chat, waardoor wij niet direct reageren. Nogmaals het verzoek om contact op te nemen met de klantenservice, zodat wij het abonnement erbij kunnen pakken en een aantal dingen na kunnen gaan voor je. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer